Sivu 1/2

fiat 127

ViestiLähetetty: 15.09.2003 21:06
Kirjoittaja Kokkare
Haluaisin kysellä semmoista kun fiat 127kaa on tehty jollain sport koneella niin paljon semmoisessa on tehoa? En tarkoita nyt abarthttia vaan jokin sport kone olisikohan 1050cc ja yläpuolinen nokka-akseli. :roll:

ViestiLähetetty: 16.09.2003 06:24
Kirjoittaja vvieri
1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.

ViestiLähetetty: 16.09.2003 09:10
Kirjoittaja -HH-
Satakakslaiskasta ei ole Abarth-mallia...

ViestiLähetetty: 17.09.2003 17:43
Kirjoittaja Kokkare
joo olisikohan kennelläkään semmoseen 1049cc:seen kantta missä on venttiilit ja nokka saa olla avarrettu tai siis mielellään jos jollain on niin mailaa tähän osoteeseen kokkare69@suomi24.fi ja muuten saako semmoiseen helposti asennettua turbon. ei varmaan mene turbon kanssa katsastuksesta läpi ei onko jotain keino millä sen saa katsastettua tubon kanssa. :lol:

ViestiLähetetty: 18.09.2003 07:19
Kirjoittaja vvieri
Vilkaisehan keskustelua 600:n turbomoottorin valinnasta. Siellä on mainittuna ahdettukin versio tuosta 1050cc padasta.

Turbon kanssa saat katsastettua kun hankit sen ei-sport version 1050cc koneesta, ahdat sen, penkität siitä maksimissaan sport-mallin tehot + 20%, päivität alustan ja jarrut sporttia vastaaviksi ja katsastutat.

Turbo-projekti ei ikinä ole mikään läpihuutojuttu mutta jos on perehtynyt noihin asioihin ensiksi niin lopputulos on kiitollinen. Aivan ensiksi kannattaa perehtyä lainsäädäntöön asiasta.

ViestiLähetetty: 19.09.2003 10:25
Kirjoittaja Kokkare
tohon turbo juttuun viellä mä luulen että siel ei mikään kauhen iso turbo pyöri joten olisko ehdotuksi mikä turbo olisi hyvä.

ViestiLähetetty: 19.09.2003 16:59
Kirjoittaja järf
Täällä Jyväskylässä on yks Fiat 127 mk1. turbolla ja siinä on otettu turbo 1.3 Ford sierrasta eli niin sanottu "stockman" turbo. Pääsin lähemmin tutustumaan kyseiseen peliin meidän kaveri porukalla järjestettävässä joka vuotisessa jää rata ajoissa. Komee peli kun lokasuojatkin on levitetty nätisti saab 99 kattopeltejä hyväksikäyttäen. Auto on kans kilvissä.

ViestiLähetetty: 22.09.2003 06:54
Kirjoittaja vvieri
Mistä koneesta tuo Jyväskylän mk1 on turbotettu?

Sopivia föönejä voisi tehoista ja moottorin koosta riippuen olla Turbo Unon IHI RHB 5 tai sen isoveli RHB 6, Schwitzer s1b, Garrett T25, Toyota CT-20 jne..

Joistakin uudemmista turbodieseleistä voi myös katsella ahtimia, mutta silloin kannattaisi vähän mittailla miten sopiva se on bensakoneeseen, että turbiini ei ole ihan tolkuttoman suuri.

ViestiLähetetty: 22.09.2003 12:37
Kirjoittaja järf
En tiedä konetta mistä se on. :?

ViestiLähetetty: 24.09.2003 18:41
Kirjoittaja krupa
vvieri kirjoitti:1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.


Onko tuommoisia paljon myynnissä, ja mitä mahtavat niistä pyytää noin suurinpiirtein?

ViestiLähetetty: 24.09.2003 20:41
Kirjoittaja jukkizz
löytyy unon 1100 kone ja vaihdelaatikko jos oikein muistan.

ViestiLähetetty: 25.09.2003 06:29
Kirjoittaja vvieri
Nuo Seiskan 1301 koneet on hyvin harvinaisia. 1049 koneita on enemmän, mutta niistäkin suurin osa tavallisesta versiosta jossa sitten on parikymmentä heppaa vähemmän kuin sportin koneessa. Viritysaihiona toki sportin koneen luokkaa, en tosin tiedä venttiilikokoja ym.

ViestiLähetetty: 25.09.2003 21:16
Kirjoittaja Kokkare
juu sit semmonen kysymys viellä saanko laitta tommosen ritmon 70 heppasen koneen kiinni siis ei sitä ettenkö saisi vaan meneekö se katsastuksesta läpi? ja jos menee niin onko se aivan varmaa tietoa. :lol:

ViestiLähetetty: 26.09.2003 07:16
Kirjoittaja vvieri
Onnistuu, tosin ei ihan yksinkertainen juttu ole kun moottori-vaihteistopaketti on niin pitkä, eikä mene vakio kiinnikkeisiinkään.

Kokeiles hakea vanhempaa juttua
hakusanaksi '127 AND kone' ja foorumiksi 'tekniikka ja virittäminen'

ViestiLähetetty: 26.09.2003 17:12
Kirjoittaja Kokkare
joo ei löytynyt semmosta viestiä. Olisiko hyviä neuvoja koneen asentamiseen?