fiat 127

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

fiat 127

ViestiKirjoittaja Kokkare » 15.09.2003 21:06

Haluaisin kysellä semmoista kun fiat 127kaa on tehty jollain sport koneella niin paljon semmoisessa on tehoa? En tarkoita nyt abarthttia vaan jokin sport kone olisikohan 1050cc ja yläpuolinen nokka-akseli. :roll:
Kokkare
 
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

ViestiKirjoittaja vvieri » 16.09.2003 06:24

1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18515
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja -HH- » 16.09.2003 09:10

Satakakslaiskasta ei ole Abarth-mallia...
- Ei taidot vaan selitykset -
Avatar
-HH-
GFF
 
Viestit: 8241
Liittynyt: 20.12.2002 13:44
Paikkakunta: Orginale capitale

ViestiKirjoittaja Kokkare » 17.09.2003 17:43

joo olisikohan kennelläkään semmoseen 1049cc:seen kantta missä on venttiilit ja nokka saa olla avarrettu tai siis mielellään jos jollain on niin mailaa tähän osoteeseen kokkare69@suomi24.fi ja muuten saako semmoiseen helposti asennettua turbon. ei varmaan mene turbon kanssa katsastuksesta läpi ei onko jotain keino millä sen saa katsastettua tubon kanssa. :lol:
Kokkare
 
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

ViestiKirjoittaja vvieri » 18.09.2003 07:19

Vilkaisehan keskustelua 600:n turbomoottorin valinnasta. Siellä on mainittuna ahdettukin versio tuosta 1050cc padasta.

Turbon kanssa saat katsastettua kun hankit sen ei-sport version 1050cc koneesta, ahdat sen, penkität siitä maksimissaan sport-mallin tehot + 20%, päivität alustan ja jarrut sporttia vastaaviksi ja katsastutat.

Turbo-projekti ei ikinä ole mikään läpihuutojuttu mutta jos on perehtynyt noihin asioihin ensiksi niin lopputulos on kiitollinen. Aivan ensiksi kannattaa perehtyä lainsäädäntöön asiasta.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18515
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Kokkare » 19.09.2003 10:25

tohon turbo juttuun viellä mä luulen että siel ei mikään kauhen iso turbo pyöri joten olisko ehdotuksi mikä turbo olisi hyvä.
Kokkare
 
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

ViestiKirjoittaja järf » 19.09.2003 16:59

Täällä Jyväskylässä on yks Fiat 127 mk1. turbolla ja siinä on otettu turbo 1.3 Ford sierrasta eli niin sanottu "stockman" turbo. Pääsin lähemmin tutustumaan kyseiseen peliin meidän kaveri porukalla järjestettävässä joka vuotisessa jää rata ajoissa. Komee peli kun lokasuojatkin on levitetty nätisti saab 99 kattopeltejä hyväksikäyttäen. Auto on kans kilvissä.
Avatar
järf
 
Viestit: 54
Liittynyt: 11.04.2003 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja vvieri » 22.09.2003 06:54

Mistä koneesta tuo Jyväskylän mk1 on turbotettu?

Sopivia föönejä voisi tehoista ja moottorin koosta riippuen olla Turbo Unon IHI RHB 5 tai sen isoveli RHB 6, Schwitzer s1b, Garrett T25, Toyota CT-20 jne..

Joistakin uudemmista turbodieseleistä voi myös katsella ahtimia, mutta silloin kannattaisi vähän mittailla miten sopiva se on bensakoneeseen, että turbiini ei ole ihan tolkuttoman suuri.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18515
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja järf » 22.09.2003 12:37

En tiedä konetta mistä se on. :?
Avatar
järf
 
Viestit: 54
Liittynyt: 11.04.2003 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja krupa » 24.09.2003 18:41

vvieri kirjoitti:1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.


Onko tuommoisia paljon myynnissä, ja mitä mahtavat niistä pyytää noin suurinpiirtein?
Avatar
krupa
 
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24

ViestiKirjoittaja jukkizz » 24.09.2003 20:41

löytyy unon 1100 kone ja vaihdelaatikko jos oikein muistan.
Fiat (Seat) 127 903cc 1976
http://kuvablogi.com/blog/699/0/
Avatar
jukkizz
 
Viestit: 263
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

ViestiKirjoittaja vvieri » 25.09.2003 06:29

Nuo Seiskan 1301 koneet on hyvin harvinaisia. 1049 koneita on enemmän, mutta niistäkin suurin osa tavallisesta versiosta jossa sitten on parikymmentä heppaa vähemmän kuin sportin koneessa. Viritysaihiona toki sportin koneen luokkaa, en tosin tiedä venttiilikokoja ym.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18515
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Kokkare » 25.09.2003 21:16

juu sit semmonen kysymys viellä saanko laitta tommosen ritmon 70 heppasen koneen kiinni siis ei sitä ettenkö saisi vaan meneekö se katsastuksesta läpi? ja jos menee niin onko se aivan varmaa tietoa. :lol:
Kokkare
 
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

ViestiKirjoittaja vvieri » 26.09.2003 07:16

Onnistuu, tosin ei ihan yksinkertainen juttu ole kun moottori-vaihteistopaketti on niin pitkä, eikä mene vakio kiinnikkeisiinkään.

Kokeiles hakea vanhempaa juttua
hakusanaksi '127 AND kone' ja foorumiksi 'tekniikka ja virittäminen'
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
Ylläpitäjä
 
Viestit: 18515
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Kokkare » 26.09.2003 17:12

joo ei löytynyt semmosta viestiä. Olisiko hyviä neuvoja koneen asentamiseen?
Kokkare
 
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

Seuraava

Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], vilppu