Jahas!! Se tuli sitten lumi maahan ja virallinen tallikausi alko.
Ja siellähän sitä on taas tänään oltu.
Eilen jo tuli 'vahingossa' joutessaan mallinnettua tuo jousenkiinnike alumiinikin.
Miksi ostaa, kun on mahdollisuus tehdä itse...
Onhan niitä kaupan esim. Oldtimer-Shopissa, mutta koetetaan josko saatais ihan kotimaista tuotantoa aikaiseksi.
Tänään sitä sitten hitsailtu kuskinpuolelle ylätukivarren vahvikepeltiä paikoilleen. Nätimpiäkin suorituksia varmasti on nähty, muttei täällä tänään...
Tekeminen oli että sai paineltua joka kohdasta sisälokasuojanpeltiin kiinni.
Tiedä sitten olisko ollu järkevämpi hitsata pohjaanlyöntikumin kannake tuohon vahvikepeltiin, eikä sen alla olevaan peltiin.
Repsikan puolelle samaa kohtaa alottelin tekeen, ja näköjään oli sieltäkin puolelta kannakkeen aluspelti haperoa.
Ei onneksi niin pahasti, kuin mitä oli kuskin puolella. Pääsi helpommalla ja näpsäkämmällä paikalla onneks.
Sen jätin odotteleen huomista 'liimausta' paikoilleen.
Uusi kuminkannakekin tehdä, ja vielä samalta istumalta vahvike pelti kanssa.
Repsikan puolen lattia onkin nätimpi hitsauksiltaan, sen olikin edellinen omistaja paikkaillu.
Repsikan takalokarin 'luotto' kohde paikattu allekirjoittaneen toimesta, ensimmäisellä valmistus yrityksellä.
Eiköhän sekin uusita, kun takalevikkeitä mallataan ja kaaria muokataan levikkeille sopiviksi.
Uskaltaisikohan sitä edes villeimmissä ajatuksissa mietiskellä, että olisiko jo ensikesänä mahdollisesti ajossa...