Lähtölämpötila -1 astetta
Sit lähdin ajamaan:
1 km 25 astetta
2 km 50 astetta, tässä kohtaa auton oma mittari liikahtaa, näyttää olevan 5 astetta/viiva tuo asteikko. Ihan ok tähän asti
3 km 60 astetta eli tässä kohtaa alkoi jotenkin takkuamaan
Seuraavat 4 km lämpö pysyi tuossa 60-65 asteessa ja tämä on mun mielestä se outo juttu??
Kohta tuon jälkeen sit nousi "normaali" lämpöihin (+70).
Toinen outo juttu on se, että mikäli lämpö on alle 70 astetta, niin esim. risteykseen pysähtyessä lämmöt putoaa n. 5 astetta tyhjäkäynnillä. Tämä on mun 8:s Fiatti 2000-luvulla, eikä missään ole lämpömittari käyttäytynyt tuolla tavalla
Kolmas outo juttu on, että tämä alkoi viime maanantaina kun oli -23 pakkasta, sitä ennen lämpöissä ei ollut mitään poikkeavaa. Noilla pakkasilla hidas lämpiäminen jotenkin kuuluu asiaan, mutta tämä ikäänkuin jäi siihen "pakkasmoodiin"

Mieleen muistuu yksi aamu vuosia sitten, jolloin mulla oli uusi 500L ja eräänä aamuna oli -28 pakkasta, eikä mitää lämmitintä. Silloin oli nihkeää työmatkalla (20 km) kun lämmöt ei noussut kuin johonki 60 asteeseen. Toimi kyllä normaalisti sen jälkeen kun pakkanen hellitti

Onneksi tuli otettua Kamux Plus lisäturva keväällä tähän, paitsi et yllättäen termostaatti ei kuulukaan tuohon lisäturvaan, kaikki muut moottorissa kiinni olevat osat kyllä kuuluu

Ehkä teippaan ton lämpömittarin piiloon, etten vilkuile sitä jatkuvasti