tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Yksi iso kaupparemontti taas tehty. Viiden automallin osiot saivat täydet 6kpl eri alueluokkia alleen, eli nyt joka mallin osat on lajiteltu vähintään kuuteen alakategoriaan, kun aiemmin vähemmän myyvien mallien osat oli yhdistelty samaan.
Samalla kahdeksan suosituimman automallin "koriosat" on jaettu kolmeen alakategoriaan, jotta niitä on saatu helpommin selattaviksi.
-osat korissa ja ulkopuolella, lukot, ikkunannostimet, lasinpuhdistus, peltiosat, koristeet jne.
-osat korin alla, pakoputket, vaihteensiirto, polttoainetankit
-osat matkustamossa, verhoilut, penkkien osat, ikkunaveivit ja oven aukaisukahvat, mittaristot ja vaijerit
Samalla eri tuoteryhmien määrä kasvoi 259->325 kpl.
Samalla kahdeksan suosituimman automallin "koriosat" on jaettu kolmeen alakategoriaan, jotta niitä on saatu helpommin selattaviksi.
-osat korissa ja ulkopuolella, lukot, ikkunannostimet, lasinpuhdistus, peltiosat, koristeet jne.
-osat korin alla, pakoputket, vaihteensiirto, polttoainetankit
-osat matkustamossa, verhoilut, penkkien osat, ikkunaveivit ja oven aukaisukahvat, mittaristot ja vaijerit
Samalla eri tuoteryhmien määrä kasvoi 259->325 kpl.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Nyt on lisätty valikoimiin myös 1100 53-69 malliin takapyöränlaakerisarja.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 95/1204340
Lisää tulee kun ehtii purkamaan muitakin akselistoja. Näitä Wanhoja kun ei löydy mistään valmistajien listoilta, niin ainoa tapa selvittää varmasti osien mitat on purkaa yksi esimerkkitapaus ja mitata se. Yleensä kimmokkeena toimii, kun joku asiakas kyselee tällaista.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 95/1204340
Lisää tulee kun ehtii purkamaan muitakin akselistoja. Näitä Wanhoja kun ei löydy mistään valmistajien listoilta, niin ainoa tapa selvittää varmasti osien mitat on purkaa yksi esimerkkitapaus ja mitata se. Yleensä kimmokkeena toimii, kun joku asiakas kyselee tällaista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Naputellu näin aamuisin klo 05-07 englanninkielisiä lisäyksiä kohteiden tietoihin. Hidasta hommaa..
Tein pikaista laskelmaa, luulin että kohteita olisi n. 1500, mutta vaikuttaa että niitä olisi yli 3000... katsotaan kun saa lopulliset luvut joskus.
Tein pikaista laskelmaa, luulin että kohteita olisi n. 1500, mutta vaikuttaa että niitä olisi yli 3000... katsotaan kun saa lopulliset luvut joskus.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Lisäsin toimitusvaihtoehdoksi suoraan kirje/pikkupakettivaihtoehdon 5,20€. Se vain edellyttää että ostaja itse käyttää harkintaa, mahtuuko tuote pakattuna ilmoitettuihin spekseihin 3x25x35cm ja 2kg. Katsotaan miten sujuu, ymmärtääkö ihmiset asian.
Tänäänkin lähtee neljä toimitusta kirjepostilla, eli tarvetta tälle on. Pienimmät tilaukset alle 50g olen toimittanut 3€ kirjeenä, mutta sen määrittely ennakkoon asiakkaan toimesta voi olla jo liian sekavaa.
Tänäänkin lähtee neljä toimitusta kirjepostilla, eli tarvetta tälle on. Pienimmät tilaukset alle 50g olen toimittanut 3€ kirjeenä, mutta sen määrittely ennakkoon asiakkaan toimesta voi olla jo liian sekavaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Vilkkaan alkuvuoden keskellä tuli haettua Vantaan terminaalista "lumi-infernon" keskeltä (kuten mukanokkelat sääarvuuttajat sitä nimitti..) 7 laatikollista sytkäosia varastoa täydentämään.
Yleisen täydennyksen lisäksi tuli jotain uuttakin. Kondensaattoreita johdon sijaan jäykällä metallilangalla, eli 50-60 luvun tyyliin. Tämä on virallisesti 1100-1200-1400-1900 malleihin mutta sopinee muihinkin tuolla aikakaudella, jos haluaa viimeisen päälle wanhan liiton ulkoasua.
Kärjettömän sytkän herätinantureita jakajan sisään tuli muutamaa mallia. Uno yms fire ja SOHC moottorisiin vasen ja oikeakätistä versiota, Croma/Delta/Prisma nokkajakajaan omaansa. Sitten muutama harvinaisempaa pienen plex-jakajan anturia jota oli ainakin Unoissa / Y10:ssä ja mahdollisesti SOHC-moottorisissa Deltoissa ja Prismoissa (SM810 jakaja?). Ja tuli myös lisää perus Plex-jakajan anturia (131 Racing ym) tosin enää tuntuu saavan halvempaa tarvikeosaa, aiemmin myynnissä olleita aitoja Italiassa tehtyjä saadakseen pitää alkaa latoa jo kolminumeroisia summia.. Noista puuttui asennusohje ja magneettilevyn viivankin olivat piirtäneet "väärälle puolen" mutta askartelin niihin ohjeen mukaan.
Tulpanjohtoja tuli isompi erä, uusina 850:seen sekä perusmalliin että sporttiin omaa sarjaansa. 127 903 on saatavana nyt myös silikonijohdoilla. 127 1050 löytyy oma sarjansa (PVC). Myös Unoihin ym. on pari sarjaa lisää, eli SOHC moottoriset ja sitten fire koneiset piikki tai peruskannella. Ja Ritmo 130TC sarjaa löytyy myös.
Tuli samalla mitattua kaikki sarjat ja osassa onkin valmistaja muuttanut noita pituuksia siitä mitä ne on luetteloissa. Tuli siis päivitettyä oikeat pituudet ja laitoin ne myös otsikkoon, että on helpompi vertailla.
Ehkä joskus kyselen saisiko tuolta irtojohtojakin, tällainen valmis sarja on aina vähän niinnäin, eritoten puolan johdon pituudet harvemmin täsmää kaikkiin mahdollisiin versioihin. Mutta onpahan nämä edes, kun tuntuu tulpanjohdot olevan vähän kuin katoavaa kansanperinnettä normaaleissa varaosaliikkeissä?
Sitten isommassa kuvassa, laajennussuunnitelmat tälle vuodelle on nyt jäissä kun lähden ilmeisesti yhtiökumppaniksi kaverin sähköalan yritykseen. Pitänee panostaa jatkossa siihen enemmän, jos olisi tuottoisakin bisnes. Normaalin sähköurakoinnin lisäksi Ilppejä ja vilppejä, aurinkopaneeleita ja sähköauton latauspisteitä, sähkösuunnittelua ja tarkistuksia, kameravalvontaa yms.
Joten aika voi olla kortilla tämän osamyynnin suhteen, annetaan sen rullailla omaan tahtiin nyt kun on saanut tehtyä hyvät tilauslistat sun muut, ettei normikuvio vaadi mahdottomasti ajankäyttöä. Puhelimeen vastaaminen tuskin paranee siitä mitä se nyt on ollut tähänkään asti.. Ja kaupassa voi tuotteiden loppuminen olla vähän yleisempää jos ei ole aina aikaa etsiä ja tilailla uusia tilalle.
Yleisen täydennyksen lisäksi tuli jotain uuttakin. Kondensaattoreita johdon sijaan jäykällä metallilangalla, eli 50-60 luvun tyyliin. Tämä on virallisesti 1100-1200-1400-1900 malleihin mutta sopinee muihinkin tuolla aikakaudella, jos haluaa viimeisen päälle wanhan liiton ulkoasua.
Kärjettömän sytkän herätinantureita jakajan sisään tuli muutamaa mallia. Uno yms fire ja SOHC moottorisiin vasen ja oikeakätistä versiota, Croma/Delta/Prisma nokkajakajaan omaansa. Sitten muutama harvinaisempaa pienen plex-jakajan anturia jota oli ainakin Unoissa / Y10:ssä ja mahdollisesti SOHC-moottorisissa Deltoissa ja Prismoissa (SM810 jakaja?). Ja tuli myös lisää perus Plex-jakajan anturia (131 Racing ym) tosin enää tuntuu saavan halvempaa tarvikeosaa, aiemmin myynnissä olleita aitoja Italiassa tehtyjä saadakseen pitää alkaa latoa jo kolminumeroisia summia.. Noista puuttui asennusohje ja magneettilevyn viivankin olivat piirtäneet "väärälle puolen" mutta askartelin niihin ohjeen mukaan.
Tulpanjohtoja tuli isompi erä, uusina 850:seen sekä perusmalliin että sporttiin omaa sarjaansa. 127 903 on saatavana nyt myös silikonijohdoilla. 127 1050 löytyy oma sarjansa (PVC). Myös Unoihin ym. on pari sarjaa lisää, eli SOHC moottoriset ja sitten fire koneiset piikki tai peruskannella. Ja Ritmo 130TC sarjaa löytyy myös.
Tuli samalla mitattua kaikki sarjat ja osassa onkin valmistaja muuttanut noita pituuksia siitä mitä ne on luetteloissa. Tuli siis päivitettyä oikeat pituudet ja laitoin ne myös otsikkoon, että on helpompi vertailla.
Ehkä joskus kyselen saisiko tuolta irtojohtojakin, tällainen valmis sarja on aina vähän niinnäin, eritoten puolan johdon pituudet harvemmin täsmää kaikkiin mahdollisiin versioihin. Mutta onpahan nämä edes, kun tuntuu tulpanjohdot olevan vähän kuin katoavaa kansanperinnettä normaaleissa varaosaliikkeissä?
Sitten isommassa kuvassa, laajennussuunnitelmat tälle vuodelle on nyt jäissä kun lähden ilmeisesti yhtiökumppaniksi kaverin sähköalan yritykseen. Pitänee panostaa jatkossa siihen enemmän, jos olisi tuottoisakin bisnes. Normaalin sähköurakoinnin lisäksi Ilppejä ja vilppejä, aurinkopaneeleita ja sähköauton latauspisteitä, sähkösuunnittelua ja tarkistuksia, kameravalvontaa yms.
Joten aika voi olla kortilla tämän osamyynnin suhteen, annetaan sen rullailla omaan tahtiin nyt kun on saanut tehtyä hyvät tilauslistat sun muut, ettei normikuvio vaadi mahdottomasti ajankäyttöä. Puhelimeen vastaaminen tuskin paranee siitä mitä se nyt on ollut tähänkään asti.. Ja kaupassa voi tuotteiden loppuminen olla vähän yleisempää jos ei ole aina aikaa etsiä ja tilailla uusia tilalle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Perustin piskuisen outlet-nurkan kauppaan, päiväysvanhentuneille tai tuntemattomamman tarvikevalmistajan tuotteille.
Ei siellä vielä ole paljoakaan, mutta lisäillään kun ehditään.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=74675/
Ei siellä vielä ole paljoakaan, mutta lisäillään kun ehditään.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=74675/
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Ehdin taas pikkasen päivittää kauppaa, tällä kertaa pakoputkistojen osalta.
Eli erilliset osaluettelot, joista voi katsella paremmin mitä putkia ja kannattimia minkäkin mallin putkistoon kuuluu. Tuolla on sekä luettelokuvia että tekstissä sitten käännetty osia kaupan omille koodeille ja laitettu lisäselvennyksiä oikeaa valintaa opastamaan.
Nyt on päästy Ritmoon asti, vielä on tähän osioon monta kohdetta tekemättä
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=74059/
Eli erilliset osaluettelot, joista voi katsella paremmin mitä putkia ja kannattimia minkäkin mallin putkistoon kuuluu. Tuolla on sekä luettelokuvia että tekstissä sitten käännetty osia kaupan omille koodeille ja laitettu lisäselvennyksiä oikeaa valintaa opastamaan.
Nyt on päästy Ritmoon asti, vielä on tähän osioon monta kohdetta tekemättä
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=74059/
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Tankin pinta-anturi/putkilähtö laitoksia tuli lisää useampaan malliin. Karmeasti näissäkin hinnat noussut. Samoin esimerkiksi tiivisteissä ja moottorin laakereissa hinnat on tuplaantuneet parissa vuodessa! Jotkut niistä on vielä kaupassa vanhoilla hinnoilla eli on "ostajan markkinat" kunnes pitää tilata lisää ja sitten hinnat pomppaa.
tuossa osiossa tankkilaitteita:
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=73430/
tuossa osiossa tankkilaitteita:
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=73430/
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Lisäsin venttiilin säätölevyt valikoimiin, 33 + 31mm. Työkaluja ei valitettavasti ole, ei ole ollut aikaa etsiskellä jotain toimivaa yleismallista.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=73976/
Noista herää kysymyksiä. Ensinnä oliko "brassimoottorissa" 33mm säätölevyt kuten SOHC moottoreissakin? Ja oliko myös 130 V6 moottorissa nuo?
Ja sitten Fire, miten/koska 8V malleissa kansi muuttui ja tuli ohuemmat palat? Ainakin kaikki 1,4 8V moottorit on uudemmilla ohuilla. Ilmeisesti Idean, Granden ja Evon 1,2 moottorit kanssa? Mitenköhän perus Puntossa, Pandassa tai Ypsilonissa tuo muuttui. Joidenkin listojen mukaan ainakaan Ypsilonissa ei ollut uudempaa 8V moottoria tarjolla. Olisiko linkata kuvaa miten uuden ja vanhan 8V firen erottaa päällepäin?
https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=73976/
Noista herää kysymyksiä. Ensinnä oliko "brassimoottorissa" 33mm säätölevyt kuten SOHC moottoreissakin? Ja oliko myös 130 V6 moottorissa nuo?
Ja sitten Fire, miten/koska 8V malleissa kansi muuttui ja tuli ohuemmat palat? Ainakin kaikki 1,4 8V moottorit on uudemmilla ohuilla. Ilmeisesti Idean, Granden ja Evon 1,2 moottorit kanssa? Mitenköhän perus Puntossa, Pandassa tai Ypsilonissa tuo muuttui. Joidenkin listojen mukaan ainakaan Ypsilonissa ei ollut uudempaa 8V moottoria tarjolla. Olisiko linkata kuvaa miten uuden ja vanhan 8V firen erottaa päällepäin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Tullut paranneltua kiinalaisia osia.
Näitähän myy monet muutkin, mutta sellaisenaan. Voisi sanoa että ilman preppausta Pa-Ki osia, eli paketista suoraan kierrätykseen.
Vain meillä nämä koitetaan laittaa oikeasti toimivaan kuntoon.
Fiat 600 vilkkuviikset, epämääräisen 4-asentoinen viiksipaketti muuttuu toimivaksi kolmiasentoiseksi kun sen purkaa kokonaan, rasvaa ja kasaa uudestaan.
Tietty tämäkään ei ole tarkoitettu avattavaksi, joten ihan pikkuvaivalla tämä ei onnistu..
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 41/1174602
Fiat 127 virranjakajasta tulee ainakin välttävä, kun siihen vaihtaa eurooppalaiset kärjet ja konkan, sekä voitelee sen. Edelleen kiusana ajoittainen keskipakopunttien naputus tyhjäkäynnillä, mutta sekin helpottui oikeanlaisella rasvalla.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 33/1175119
Mielellään sitä myisi aitoja alkuperäisosia, jos niitä jostain saisi järkevästi isommassa erässä.
Ai niin 127/131 ym etuvilkku-parkkeja on jossain kohtaa tulossa isompi erä. Niihinkin pitää valmistaa itse kiinnitysosat, mutta uudet pohjat ja lasit pitäisi löytyä maailmalta.
Näitähän myy monet muutkin, mutta sellaisenaan. Voisi sanoa että ilman preppausta Pa-Ki osia, eli paketista suoraan kierrätykseen.
Vain meillä nämä koitetaan laittaa oikeasti toimivaan kuntoon.
Fiat 600 vilkkuviikset, epämääräisen 4-asentoinen viiksipaketti muuttuu toimivaksi kolmiasentoiseksi kun sen purkaa kokonaan, rasvaa ja kasaa uudestaan.
Tietty tämäkään ei ole tarkoitettu avattavaksi, joten ihan pikkuvaivalla tämä ei onnistu..
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 41/1174602
Fiat 127 virranjakajasta tulee ainakin välttävä, kun siihen vaihtaa eurooppalaiset kärjet ja konkan, sekä voitelee sen. Edelleen kiusana ajoittainen keskipakopunttien naputus tyhjäkäynnillä, mutta sekin helpottui oikeanlaisella rasvalla.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 33/1175119
Mielellään sitä myisi aitoja alkuperäisosia, jos niitä jostain saisi järkevästi isommassa erässä.
Ai niin 127/131 ym etuvilkku-parkkeja on jossain kohtaa tulossa isompi erä. Niihinkin pitää valmistaa itse kiinnitysosat, mutta uudet pohjat ja lasit pitäisi löytyä maailmalta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Kokoajan suosiotaan kasvattanut, nauha/harjatiiviste ovi-ikkunan pystyuraan. Olivat Italiassa rikkoneet koneen jolla sitä tehdään, niin ainakaan tähän toukokuun toimitukseen en nyt sitä saa. Pitää vaan toivoa että jaksavat korjata koneen ja saadaan tätä jatkossa lisää.
Ilmeisesti tätä ei kovin moni myy, kun olen toimittanut sitä ties mihin Vanaja-kuormureihin yms.
Ilmeisesti tätä ei kovin moni myy, kun olen toimittanut sitä ties mihin Vanaja-kuormureihin yms.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Sain ^tuota sentään yhden rullan.
Tuli jonkinmoinen kasa venttiileitä ja venttiilinohjureita, uusina tuotteina. Esimerkiksi etuveto-twincamiin sekä TC pohjaiseen 16V koneeseen. Jotain saattoi olla tulossa vielä lisää myöhemmin, kun saavat pronssimateriaalia.
Ja 133:seen vielä paremman mittaista jarruletkua eteen, eli 360mm. Sekä jarruletkuja Ritmo 130TC eteen (näissähän on ulkopäässä tuumainen kierre) ja 130 V6 malleihin taka-akselille lyhyitä letkuja.
Myös 127:n pakoputkistoja on taas saatavilla.
Tuli jonkinmoinen kasa venttiileitä ja venttiilinohjureita, uusina tuotteina. Esimerkiksi etuveto-twincamiin sekä TC pohjaiseen 16V koneeseen. Jotain saattoi olla tulossa vielä lisää myöhemmin, kun saavat pronssimateriaalia.
Ja 133:seen vielä paremman mittaista jarruletkua eteen, eli 360mm. Sekä jarruletkuja Ritmo 130TC eteen (näissähän on ulkopäässä tuumainen kierre) ja 130 V6 malleihin taka-akselille lyhyitä letkuja.
Myös 127:n pakoputkistoja on taas saatavilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Postille iski juhannusruuhka ja liki kaikki viime viikolla lähetetyt paketit on perillä vasta tänään tai huomenna..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
600 jakajan kansia saa taas, ostin kaikki mitä sai eli 70kpl.
Samoin tuli irtotavarana sytkäjohtoa ja päitä, että saa räätälöityä puolanjohtoja noihin setteihin. Pitää hinnoitella se jotenkin.
Ja 127 Seatin kiilakantista jakajan kantta 10kpl, lähdöt sivulle kahdessa rivissä. Eli S146 jakajiin ja vastaaviin, jossa klipsikiinnitys kannelle.
Samoin tuli irtotavarana sytkäjohtoa ja päitä, että saa räätälöityä puolanjohtoja noihin setteihin. Pitää hinnoitella se jotenkin.
Ja 127 Seatin kiilakantista jakajan kantta 10kpl, lähdöt sivulle kahdessa rivissä. Eli S146 jakajiin ja vastaaviin, jossa klipsikiinnitys kannelle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: tmi Samitekee / Saminosat Fiat-osien verkkokaupan kuulumisia
Jaahas, sitten loppuukin 600 tulpanjohdot..
No tuli otettua myyntiin niihin R-tulppia, kun ei noissa myytävissä johdoissa ole häiriövastusta. Lämpöarvo niihin on vähän hakusessa, monet myi NGK viitosta, kai se on ok lämpöarvon puolesta. Kotimainen varaosaketju myy nyt jostain syystä seiskaa ja olen kuullut että niitä on pimentynyt ilmeisesti kastumisen takia. Itellä on nyt myynnissä kuutosta, ehkä hiukan kylmä tulppa mutta kestää sitten kesäkuumalla paremmin, kai tommoinen takamoottori kuitenkin käy melko kuumana jos perus 131:seenkin kuutoset on hyvät?
Niin ja ei oo nyt NGK:ta vaan Densoa. Tiedä sitten.. saa noita myytyä 4c halvemmalla kuin autodoc, mutta on tuo tulppien myyminen sellaista oheisjuttua mikä ei mitään juuri tuota, että ei siihen ole jaksanut hirveästi panostaa.
Onkohan kasipätkässä pitkät tulpat kun kusiaisessa on lyhyet? Seiskassa kuitenkin muistaakseni jo "normaalit" pitkät?
No tuli otettua myyntiin niihin R-tulppia, kun ei noissa myytävissä johdoissa ole häiriövastusta. Lämpöarvo niihin on vähän hakusessa, monet myi NGK viitosta, kai se on ok lämpöarvon puolesta. Kotimainen varaosaketju myy nyt jostain syystä seiskaa ja olen kuullut että niitä on pimentynyt ilmeisesti kastumisen takia. Itellä on nyt myynnissä kuutosta, ehkä hiukan kylmä tulppa mutta kestää sitten kesäkuumalla paremmin, kai tommoinen takamoottori kuitenkin käy melko kuumana jos perus 131:seenkin kuutoset on hyvät?
Niin ja ei oo nyt NGK:ta vaan Densoa. Tiedä sitten.. saa noita myytyä 4c halvemmalla kuin autodoc, mutta on tuo tulppien myyminen sellaista oheisjuttua mikä ei mitään juuri tuota, että ei siihen ole jaksanut hirveästi panostaa.
Onkohan kasipätkässä pitkät tulpat kun kusiaisessa on lyhyet? Seiskassa kuitenkin muistaakseni jo "normaalit" pitkät?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net