Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Kuvista päätellen voisi olla joku formulapohjainen rakennelma. Ja mazdan wankelihan tuossa on koneena.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Muistaakseni F2:sen runko tuossa. Alkuperäinen rakentaja käytti muistikuvani mukaan Fordin OHC:ta, Kämäräinen tuon Wankelin tuohon sitten istutti. Tuo auto on 90-luvun alkupuolen tuotoksia.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Näyttäisi olleen ainakin vielä -98 viivalla Alastarolla: https://kalancia.kuvat.fi/kuvat/Autokuv ... img651.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Lancia on ennenkin osoittautunut vaikeasti tapettavaksi, mutta nyt on ehkä saavutettu ainakin oma ennätys:
https://tekniikanmaailma.fi/lancia-fane ... tosissaan/
https://tekniikanmaailma.fi/lancia-fane ... tosissaan/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Onko tuo kuvassa oleva Skoda Yeti jokin nykyinen tuotantomalli?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Nyt olisi kunnon Lanciaa tarjolla mutta vaatinee vähän paksumman rahapussin.
https://www.youtube.com/watch?v=GYDVyTKIN7c&t=542s
https://www.classicdriver.com/en/articl ... ilis-evo37
https://www.youtube.com/watch?v=GYDVyTKIN7c&t=542s
https://www.classicdriver.com/en/articl ... ilis-evo37
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Vuonna 2011 markkinoille tullut Ypsilon saa seuraajan heti perrään 2024, ja sitten pukkaisi taas uutta Deltaakin.
https://www.is.fi/autot/art-2000008317093.html
Käyköhän taas niin, että Deltan odottajat saavat ihan muuta, kuin odottivat? Tosin, enpä olisi uskonut näkeväni päivää, jolloin puhutaan ihan virallisella tasolla uusista Lancian malleista.
https://www.is.fi/autot/art-2000008317093.html
Käyköhän taas niin, että Deltan odottajat saavat ihan muuta, kuin odottivat? Tosin, enpä olisi uskonut näkeväni päivää, jolloin puhutaan ihan virallisella tasolla uusista Lancian malleista.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
207 rebadge Delta?Luigi kirjoitti: ↑08.10.2021 16:16 Vuonna 2011 markkinoille tullut Ypsilon saa seuraajan heti perrään 2024, ja sitten pukkaisi taas uutta Deltaakin.
https://www.is.fi/autot/art-2000008317093.html
Käyköhän taas niin, että Deltan odottajat saavat ihan muuta, kuin odottivat? Tosin, enpä olisi uskonut näkeväni päivää, jolloin puhutaan ihan virallisella tasolla uusista Lancian malleista.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Oli mennyt multa kait ohitte tämä parin vuoden takainen juttu.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006171916.html
Viimeisessä kuvassa näkynee se ainoa Suomeen tullut Autobianchi Primula, joka oli Korpivaaran naisten omassa käytössä 60-luvulla ja hävisi sittemmin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006171916.html
Viimeisessä kuvassa näkynee se ainoa Suomeen tullut Autobianchi Primula, joka oli Korpivaaran naisten omassa käytössä 60-luvulla ja hävisi sittemmin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- GFF
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Sämpyn tapaan lipsahtanut sivu suun, kun harvakseltaan maailmaa seuraa, mutta aina näitä pulpahtaa jostain: Ypsilonista brittijuttua vajaa vuosi sitten. Jos pikavilkaisten luin oikein, niin yksin viime tammikuussa Italiassa rapiat 4000 myytyä autoa eli siis ennuste melkein 50 000 per vuosi vauhdilla (taisi parhaina vuosina mennä 70 000 kpl raja rikki). Jännä nähdä, miten ja millä konstruktiolla aikovat jatkaa, Ypsiloniakin, kun taitaa sentään olla luvattu, että merkki tulee jollain lailla Stellantis-konsernissa säilymään; varmaan jokin "sähköviritys". Onhan tuo Lancian "eloonjäämiskaari" aika uskomaton, ensin omasta "aidosta" tuotannosta upeiden mallien ja lopulta rallimenneisyyden kauttakin Fiatin syliin, ja sitten tällä vuosituhannella vuosikausiksi merkin ainoaksi omaksi tuotannoksi jäi eräänlainen "luxus-kaupunkiauto". Ypsilonhan on teknisesti siis Fiat 500, mutta erityisesti sisätiloiltaan seuraavan kokoluokan auto, isompi kuin edellisen polven Puntoon pohjautuva malli. Siinä varmaan, edullisen ostohinnan ohella, myynnin vahvat perusteet Italiassa.
https://petrolblog.com/2021/02/your-rem ... ill-alive/
(Ja näköjään kotimaisesta lehdistöstäkin löytyy penkomalla jotain vaarallisen tuttua: Mervi on osunut kameran kanssa kohdalle! Ei sentään ole rohjennut koeajoa kysellä...)
https://www.ksml.fi/teemat/3146673
https://petrolblog.com/2021/02/your-rem ... ill-alive/
(Ja näköjään kotimaisesta lehdistöstäkin löytyy penkomalla jotain vaarallisen tuttua: Mervi on osunut kameran kanssa kohdalle! Ei sentään ole rohjennut koeajoa kysellä...)
https://www.ksml.fi/teemat/3146673
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Ei vissiin ole täällä mainittu vielä tätä Montessa esiintynyttä 037 retromodia: https://dirtfish.com/rally/wrc/the-037- ... -in-monte/
Tyylikäs peli
Tyylikäs peli
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Luca Napolitano hahmottelee Lancian tulevaisuutta:
https://www.carmag.co.za/news/rumours/l ... -relaunch/
https://www.carmag.co.za/news/rumours/l ... -relaunch/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Tehdas on julkaissut pariminuuttisen promovideon:
https://youtu.be/xMfBxQtjvQ0
Jäämme odottamaan ensimmäistä katumaasturia...
https://youtu.be/xMfBxQtjvQ0
Jäämme odottamaan ensimmäistä katumaasturia...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
-
- GFF
- Viestit: 1337
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Jo viime keväänä julkaistu tuollainen juttu nousi silmien eteen:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nim ... lta-aikaa/
Joskus on tullut mietittyä, mahtaako noissa olla apumiehen puoleisen etupenkin kiinnityksissä samat systeemit kuin ykkössarjan Scudossa, ja saisikohan Lancian muutoskatsastettua pakuksi tällaiselle Scudon tuplaistuimelle eli 1+2 ohjaamona (kaksipaikkaisena onnistuu kyllä, tila-autot voi takapenkkien kiinnitys lopullisesti poistamalla muuttaa edelleenkin)? Olisi nimittäin tuollainen Lancia Zeta kolmipaikkaisena dieselpakuna käytännöllisyyden lisäksi vielä erityisen tyylikäs, ja PSA:n 2-litrainen common-rail turbodiesel on kestävän maineessa. Aivan alkusarjoissa taisi olla 2,1-litraista esikammiodieseliä, en vaan muista, oliko tämäkin PSA-pohjainen vai jokin Fiatin oma. Bensakoneiset olivat kaikki muistaakseni kaksilitraisia, mutta tämä kone on perinteisenä konstruktiona juoppo kohtuu isoon koriin.
Suomessa en ole nähnyt yhtä ainutta Zetaa, mutta seuraajaa Phedraa on sentään jokunen, ja jopa ollut käytettyinä kaupankin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nim ... lta-aikaa/
Joskus on tullut mietittyä, mahtaako noissa olla apumiehen puoleisen etupenkin kiinnityksissä samat systeemit kuin ykkössarjan Scudossa, ja saisikohan Lancian muutoskatsastettua pakuksi tällaiselle Scudon tuplaistuimelle eli 1+2 ohjaamona (kaksipaikkaisena onnistuu kyllä, tila-autot voi takapenkkien kiinnitys lopullisesti poistamalla muuttaa edelleenkin)? Olisi nimittäin tuollainen Lancia Zeta kolmipaikkaisena dieselpakuna käytännöllisyyden lisäksi vielä erityisen tyylikäs, ja PSA:n 2-litrainen common-rail turbodiesel on kestävän maineessa. Aivan alkusarjoissa taisi olla 2,1-litraista esikammiodieseliä, en vaan muista, oliko tämäkin PSA-pohjainen vai jokin Fiatin oma. Bensakoneiset olivat kaikki muistaakseni kaksilitraisia, mutta tämä kone on perinteisenä konstruktiona juoppo kohtuu isoon koriin.
Suomessa en ole nähnyt yhtä ainutta Zetaa, mutta seuraajaa Phedraa on sentään jokunen, ja jopa ollut käytettyinä kaupankin.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!