Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Isäsi kertoi kipinän kilvan ajoon syttyneen oltuaan Hannu Ahosen Abarthin kyydissä. Auto on yhä tallessa, mutta onko isäsi vanhoja kilpureita säilynyt? Komeat viikset muuten kuvassa.
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Siis vaikutuksille altis ollu nuorempana . Eipä ole koskaan tullut kyseltyä sen tarkemmin, että miksi ajoi ja mistä se alkoi.
Pokaali vitriiniä tuli vaan pikkupoikana ihailtua olohuoneessa.
Kilpureista en tiedä, muistasin että isä jotain mainitsi että olisi joku kilpurinsa jollakulla teossa.
Tästäkin jo lähes kymmenen vuotta kun siitä puhui. Pitäneepä kysellä.
Sitten kun alkoi itseä bensa vehkeet kiinnostaa, niin joitakin valokuvia selailtiin ja kyselitiin pokaaleista ja ajoista enemmän.
Muistan sen kanssa, että kaikki auton korjaukset tehtiin itse, Mirafioreihin moottorin vaihdot ym. etupihalla taivasalla. Itse niissä jonkin verran koitti olla mukana, mutta taisi olla enemmän tiellä vain .
Mutta pistetääs tämän päivän saldo tähän myös.
Kuskin puolen jousen pidike alumiini sevverta oli jumahtanu, että sen joutu pilkkomaan palasiksi.
Repsikan puoli olikin irtonainen, mutta hapettunut reippaasti sekin.
Kuskin puolelle pohjaanlyöntikumille kannake, mallinnettu ja leikelty vahvike peltiä tukivarren ympärille.
Tekemistä siinä vielä on, käsin tuon pokkauksen teko pihdeillä ja vasaralla & vasteella ei ole mitenkään näteimmästä päästä.
Pikkuhiljaa....pikkuhiljaa...
Pokaali vitriiniä tuli vaan pikkupoikana ihailtua olohuoneessa.
Kilpureista en tiedä, muistasin että isä jotain mainitsi että olisi joku kilpurinsa jollakulla teossa.
Tästäkin jo lähes kymmenen vuotta kun siitä puhui. Pitäneepä kysellä.
Sitten kun alkoi itseä bensa vehkeet kiinnostaa, niin joitakin valokuvia selailtiin ja kyselitiin pokaaleista ja ajoista enemmän.
Muistan sen kanssa, että kaikki auton korjaukset tehtiin itse, Mirafioreihin moottorin vaihdot ym. etupihalla taivasalla. Itse niissä jonkin verran koitti olla mukana, mutta taisi olla enemmän tiellä vain .
Mutta pistetääs tämän päivän saldo tähän myös.
Kuskin puolen jousen pidike alumiini sevverta oli jumahtanu, että sen joutu pilkkomaan palasiksi.
Repsikan puoli olikin irtonainen, mutta hapettunut reippaasti sekin.
Kuskin puolelle pohjaanlyöntikumille kannake, mallinnettu ja leikelty vahvike peltiä tukivarren ympärille.
Tekemistä siinä vielä on, käsin tuon pokkauksen teko pihdeillä ja vasaralla & vasteella ei ole mitenkään näteimmästä päästä.
Pikkuhiljaa....pikkuhiljaa...
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Löytyskös keltään tuota Abarthin mittaritaulua, kolmelle pyöreälle mittarille?
Jos mahdollista niin voisin siitä mallintaa 3D-tiedoston ja tulostaa tuon kehyksen.
Tietty vahvistaa esim. lasikuidulla tms.
Jos mahdollista niin voisin siitä mallintaa 3D-tiedoston ja tulostaa tuon kehyksen.
Tietty vahvistaa esim. lasikuidulla tms.
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Valmis 3D-tiedosto saattaa löytyä Porista, kaveri selvittää asiaa.
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
No perkema!!
Sehän sopis paremmin kuin hyvin.
Kiitos!!
Sehän sopis paremmin kuin hyvin.
Kiitos!!
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Jahas!! Se tuli sitten lumi maahan ja virallinen tallikausi alko.
Ja siellähän sitä on taas tänään oltu.
Eilen jo tuli 'vahingossa' joutessaan mallinnettua tuo jousenkiinnike alumiinikin.
Miksi ostaa, kun on mahdollisuus tehdä itse...
Onhan niitä kaupan esim. Oldtimer-Shopissa, mutta koetetaan josko saatais ihan kotimaista tuotantoa aikaiseksi.
Tänään sitä sitten hitsailtu kuskinpuolelle ylätukivarren vahvikepeltiä paikoilleen. Nätimpiäkin suorituksia varmasti on nähty, muttei täällä tänään...
Tekeminen oli että sai paineltua joka kohdasta sisälokasuojanpeltiin kiinni.
Tiedä sitten olisko ollu järkevämpi hitsata pohjaanlyöntikumin kannake tuohon vahvikepeltiin, eikä sen alla olevaan peltiin.
Repsikan puolelle samaa kohtaa alottelin tekeen, ja näköjään oli sieltäkin puolelta kannakkeen aluspelti haperoa.
Ei onneksi niin pahasti, kuin mitä oli kuskin puolella. Pääsi helpommalla ja näpsäkämmällä paikalla onneks.
Sen jätin odotteleen huomista 'liimausta' paikoilleen.
Uusi kuminkannakekin tehdä, ja vielä samalta istumalta vahvike pelti kanssa.
Repsikan puolen lattia onkin nätimpi hitsauksiltaan, sen olikin edellinen omistaja paikkaillu.
Repsikan takalokarin 'luotto' kohde paikattu allekirjoittaneen toimesta, ensimmäisellä valmistus yrityksellä.
Eiköhän sekin uusita, kun takalevikkeitä mallataan ja kaaria muokataan levikkeille sopiviksi.
Uskaltaisikohan sitä edes villeimmissä ajatuksissa mietiskellä, että olisiko jo ensikesänä mahdollisesti ajossa...
Ja siellähän sitä on taas tänään oltu.
Eilen jo tuli 'vahingossa' joutessaan mallinnettua tuo jousenkiinnike alumiinikin.
Miksi ostaa, kun on mahdollisuus tehdä itse...
Onhan niitä kaupan esim. Oldtimer-Shopissa, mutta koetetaan josko saatais ihan kotimaista tuotantoa aikaiseksi.
Tänään sitä sitten hitsailtu kuskinpuolelle ylätukivarren vahvikepeltiä paikoilleen. Nätimpiäkin suorituksia varmasti on nähty, muttei täällä tänään...
Tekeminen oli että sai paineltua joka kohdasta sisälokasuojanpeltiin kiinni.
Tiedä sitten olisko ollu järkevämpi hitsata pohjaanlyöntikumin kannake tuohon vahvikepeltiin, eikä sen alla olevaan peltiin.
Repsikan puolelle samaa kohtaa alottelin tekeen, ja näköjään oli sieltäkin puolelta kannakkeen aluspelti haperoa.
Ei onneksi niin pahasti, kuin mitä oli kuskin puolella. Pääsi helpommalla ja näpsäkämmällä paikalla onneks.
Sen jätin odotteleen huomista 'liimausta' paikoilleen.
Uusi kuminkannakekin tehdä, ja vielä samalta istumalta vahvike pelti kanssa.
Repsikan puolen lattia onkin nätimpi hitsauksiltaan, sen olikin edellinen omistaja paikkaillu.
Repsikan takalokarin 'luotto' kohde paikattu allekirjoittaneen toimesta, ensimmäisellä valmistus yrityksellä.
Eiköhän sekin uusita, kun takalevikkeitä mallataan ja kaaria muokataan levikkeille sopiviksi.
Uskaltaisikohan sitä edes villeimmissä ajatuksissa mietiskellä, että olisiko jo ensikesänä mahdollisesti ajossa...
Re: Fiat 600, joko nyt valmiiksi 27 vuoden jälkeen
Jos meinaat saada ajoon ensikesäksi, aloita maalarin haku nyt. Eräässä projektissa ei maalaria löytynyt mistään. Puolilupauksia tuli mutta sen jälkeen hiljaista. Viimein kuorma-automaalari sen maalasi. Jossain vaiheessa maalataan uudelleen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.