Kyllä kylmäkone on rättikatonkin kanssa ihan kelpo varuste. Saa sadekelillä pumpattua kivasti kosteutta ulos autosta.
juha66 kirjoitti: ↑15.06.2024 03:12
Tasaisen tappava 86 km/h antoi Tipolle tienpäällä alle 5l/100km lukemia, 4,6... Onhan tuossa autossa (2018) jo mittarissa peräti 39000 km...
Vastaavalla tahdilla Ferrarikin taitaa mennä kympin tienooseen , mutta sehän onkin Tipoon verrattuna ikäloppu (1990) ja mittarissakin jo 49000km. Ihan kun oisi joku aikasempi omistaja aristellut ajamista
Käyttöalfa (159 3.2) menee matka-ajossa jopa alle ysin, mutta pääsääntöisesti se ~10 on aika hyvä peruslinja omalla kalustolla. Sen verran vähissä nykyään vuosikilometrit että ei silti tartte usein tankata niin ei iso luku harmita.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
wellu kirjoitti: ↑12.04.2024 17:56
527km ja 29,48l = 5,59l/100km.
Öbaut 70-80km taajamaa, loput maantietä. Fiat Linea T-jet 2009.
Kesärenkaiden myötä alle 6 on osoittautunut jo aika vaikeaksi.
Syy lienee myös pielessä olevat kulmat, alatukivarsi on väljä minkä vuoksi oli pakko kääntää aurausta eteen aika rajusti.
Viime vuonna kesäkuukausien kulutus oli 6,1l/100 km.. Tänä vuonna kesä-elokuun kulutus on 6,4. Voiko noin iso ero johtua kiinalaisista kesärenkaista? Viime kesänä tais olla jotkut EcoContact kumit (melko sileät) alla... Ei tuolla nyt rahallisesti ole mitään merkitystä, kunhan ihmettelen
Toisena ihmettelen tuota 15kk mittausta ja 17km/h keskinopeutta.. Voiko tuo talviajan ikkunoiden skrapaaminen (pari minuuttia) auton ollessa käynnissä pudottaa noin palljon keskinopeutta vai laskeeko tää jotenkin väärin?? Normi keskinopeus lyhyemmillä mittauksilla on aina reilu 40 km/h..
IMG_20240824_092428_HDR.jpg (25.2 KiB) Katsottu 226 kertaa
Multijet Deltalla ajettu leiman jälkeen (jota ennen seisonnassa ehkä 9kk?) noin 1000km ja ajoluulokoneen mukaan kulutus 5.2l keskinopeudella 70km/h. Motaria siis ajelen valtaosin, mutta jotenkin ajattelin että tämän pitäisi mennä pienemmällä? Toki painoa on liki 1500kg ja 225-leveät renkaat, mutta 6-vaihteen välitys on sellainen että kierrokset pysyy alhaisena moottoritielläkin.
Lancia Delta III S Multijet -14
VW Multivan 2.5TDI -02
+ vaihtuva kattaus muita
Ei tuo nyt onneksi ihan kauhea syöppö ole noinkaan, mutta voisi kai vähemmälläkin mennä. Ne renkaat voi muuten vaikuttaa ihan pirusti, eikä pelkästään leveytensä vaan mallinsa osalta myös, joten kuikuile tilanteen muutosta kun saat talvirenkaat alle (kunhan et vaihda niitä just samaan aikaan kuin talvirajotukset tulee, nekin vaikuttaa).
Noin niinkun esimerkkinä multijet-Saabissa (9-3 1.9TiDS) oli aikoinaan Continental vs Michelin -kitkojen ero lähes puolen litran luokkaa, kun katsoin vastaavat kelikaudet molemmilla 1kk (n. 5tkm) ajalta tankkauskirjanpidosta. Sellasta tasasta työmatkajyystöö Leppäkoski-Kaivoksela -välillä. Toki Misukoilla ollessa auto oli reilun 50tkm enempi sisäänajettu ja tutumpi, mutta silti oli hämmentävän iso ero.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
arskaxx kirjoitti: ↑24.08.2024 10:49
Viime vuonna kesäkuukausien kulutus oli 6,1l/100 km.. Tänä vuonna kesä-elokuun kulutus on 6,4. Voiko noin iso ero johtua kiinalaisista kesärenkaista? Viime kesänä tais olla jotkut EcoContact kumit (melko sileät) alla... Ei tuolla nyt rahallisesti ole mitään merkitystä, kunhan ihmettelen
Toisena ihmettelen tuota 15kk mittausta ja 17km/h keskinopeutta.. Voiko tuo talviajan ikkunoiden skrapaaminen (pari minuuttia) auton ollessa käynnissä pudottaa noin palljon keskinopeutta vai laskeeko tää jotenkin väärin?? Normi keskinopeus lyhyemmillä mittauksilla on aina reilu 40 km/h..IMG_20240824_092428_HDR.jpg
Itsellä pyörinyt nyt koko kesän kulutus tuossa 6,8 hujakoilla. On yks lapin reissu mutta pääsääntöisesti ohikulkutie/taajamaa ajoa. Aika reippaasti tulee kaasupoljinta painettua.