Luigi kirjoitti: ↑04.07.2024 23:58
Tehty peräkärrin pakkilukkoon uusi salpa, haettu Dextalla pikkuerä sepeliä, irroteltu kumeja vanteilta. On muuten Nokian renkaat paljon hankalampia ottaa vanteelta, kuin muut. Ainakin tässä tapauksessa, työn alla oli Michelin, Uniroyal, pari Hakkapeliitta Q:ta ja NR09. Ei millään meinaa irrota palteelta (prässissä painoin, kun ei oikeita rengastyökaluja ole kuin raudat), ja sitten on helvetinmoisen äheltämisen takana saada vanteelta pois. Nokia taisi tehdä kuminsa muita pienempänä?
Nyt on 5kpl 80-luvun Fiat/Lancia neliöreikäpeltivanteita irrallaan. Olisikohan noilla jollekin käyttöä vai tekeekö pukit...
Joo, micheling lähtee melkein käsin ja menee paikoilleen käsin. Samoin taisi olla LingLong.
Nokialaisen kanssa äherrettiin kaverin kanssa kaksisteen useampi tunti ja viimeinen rengas totteli lopulta rälläkkää...
Linean takaiskarit vaihdoin. Oikealla painu itsestään pohjaan,eli oli aika vaihtaa ja poikkeama 40%.
Erittäin helppo tehdä, kun ei tarvitse irrottaa edes renkaita. Hurjaan momenttiin oli elearnissä käsketty pultit vääntää. En ihan kyllä uskaltanut laittaa sataan newtoniin.
Ehkäpä se pieni heijaaminen oikealla loppuu. Varmasti alkaa olla etuiskaritkin kypsät.
Katselin vierestä, kun nimim. Aero tutustui Lancian sielunelämään MES:n välityksellä.
Tuon seurauksena tilasin Ebaysta ABS-anturin, jota ei sitten muualta meinannut löytyäkään. Autossa on varusteena pysäköintiavustin, jonka myötä anturi on erilainen kuin muissa versioissa.
Pitäisi vielä selvittää, miksi startti ei meinaa kytkeä kuin usean yrityksen jälkeen. Vas. takavalo kaipaa myös huomiota vilkun suhteen, en kehtaisi tilata "uutta" kun hinnat ovat melko suolaiset.
Lancia Delta III S Multijet -14
VW Multivan 2.5TDI -02
+ vaihtuva kattaus muita
^Tokihan minä muuten voin sitä lamppuakin koettaa vilkaista.
Todennäköisesti sen elektroniikan penkominen on aika ajanhukkaa, etenkin kun ei ole ehjää referenssiä vieressä (ja jos ostaa ehjän lampun, niin se kannattaa enempi tuupata paikoilleen kuin repiä auki). Mutta eipä se toisaalta ota jos ei annakkaan, kun vissiin ehdit valaisimen jo purkamaankin.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Eilen tuuppasin pihalta ensin portaita hallin yläkertaan, sieltä tikkaita luukusta vintille ja kattotuoleja pitkin yläpohjan perälle jemmaan 32kpl Mirafiorin istuimia.
Perikunnan kirottavaksi aikoinaan, ei noita kukaan tarvitse ikinä kun ei ole virheettömiä.
^^Juu, lampun "lasi" oli jo liki kokonaan irti eli joku oli sitä jo menneisyydessä sörkkinyt. Toki sekin ehti haljeta niitä viimeisiä senttejä irroitettaessa eli tuon kohdalla ei enää suurta tappiota tule jos sitä tutkii syvällisemmin.
Lancia Delta III S Multijet -14
VW Multivan 2.5TDI -02
+ vaihtuva kattaus muita
Joskus tuota tutkin saman vian takia, taisi olla niin että lasin irroitus ei tilannetta auttanut vaan piti takapuolelta leikata auki. Uunittelin myös lamppua, oliko niin kun lasi oli irti. Pitää kaivella rikkinäinen lamppu esiin ja muistella. Sanoisin että uusi lamppu on vaan taivuttava ostamaan. Silloin edukkain oli Italian ebayssa mutta oliko Spareto joka sai toimittaa kun tuli kohtuulliseen aikaan, eikä ollut montaa kymppiä kalleempi. Tästä toki noin 5v aikaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-HH- kirjoitti: ↑07.07.2024 13:58
Joskus tuota tutkin saman vian takia, taisi olla niin että lasin irroitus ei tilannetta auttanut vaan piti takapuolelta leikata auki. Uunittelin myös lamppua, oliko niin kun lasi oli irti. Pitää kaivella rikkinäinen lamppu esiin ja muistella. Sanoisin että uusi lamppu on vaan taivuttava ostamaan. Silloin edukkain oli Italian ebayssa mutta oliko Spareto joka sai toimittaa kun tuli kohtuulliseen aikaan, eikä ollut montaa kymppiä kalleempi. Tästä toki noin 5v aikaa.
Jep, kiitos vastauksesta. Näyttää tosiaan siltä, että pitää tilata uusi. Piirilevyt sai irti lasin irroituksen jälkeen irroittamalla kaksi pientä ruuvia valaisimen takaa.
Jäsen "Aero" lupasi vilkaista rikkinäistä valoa, josko syy temppuiluun selviäisi.
Lancia Delta III S Multijet -14
VW Multivan 2.5TDI -02
+ vaihtuva kattaus muita
Voimaini tunnossa tein viisi kuusi heittomottia klapeja, kun keli mitä parhain. Kevättalvella kaadettu ja vinssailtu julma rankapino ehti jo naputtaa takaraivossa......... 35-vuotias hydraulihalkoja-sirkkeli toimi kuin vanhan junan vessa; niin kuin monissa muissakin yhteyksissä, tuon ajan vehkeet on tehty kestämään. Aina jaksaa myös hämmästyttää Valmetin kolmisylinterisen vapaastihengittävän dieselin polttoaineenkulutus, vaikka kone pyöri kohtuu kierroksilla sen viisi tuntia nyt ainakin. Tämä vaihe on näistä polttopuuhommista yksi mukavimmista, mutta huomenaamulla voikin sitten olla olo kuin sen muinoisen tappeluksen jäljiltä
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
MultiplaJTDmies kirjoitti: ↑10.07.2024 17:27
Tämä vaihe on näistä polttopuuhommista yksi mukavimmista, mutta huomenaamulla voikin sitten olla olo kuin sen muinoisen tappeluksen jäljiltä
Huomisen jälkeen alkaisi ansaittu kesäloma, ja pihassa oottelee jo jonkinmoinen pöllikasa Fiskarsin X27 manuaalihalkomakoneen käyttöä. Alkukesästä tuli jo pienempi kasa vähän niinkuin lämpimikseen halottua, ja voi veljet että kroppa jaksoi kiittää siitä pari päivää.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Saatiin aikaseks pojan xantian etulokarin rutun oikominen, oli siin eturenkas pyörähtäny yhden pultin varassa ja lokarin takareuna mankeloitu 3 kerroin sisäänpäin.
98 mallin auto lokarissa ei yhtään ruostetta ja oikomiseen käytin vain knipeks pihtejä ja 2 erilaista kuulapäävasaraa. Ihan pienet montut viä jäi mut kittiä ei tartte. Alkuperäinen muoto palautettu ja venyneet pellit sai lokarin sisäreunaan rypytettyä.
Jossain on kuva alkutilanteessa, tiedosto liia iso..
Mut siis... sisään kääntynyt pelti käänneltiin kokonaisuudessaan suoraksi pihdeillä koukkien ja vääntäen, lokarin reunan taso oiottiin seuraavaksi kahdella vasaralla joista toinen siis lokarin sisäpuolella. Aikani kun kuumassa auringonpaisteessa koputtelin meneen käänsin lokarinreunan sisään jolloin rypytettyä reunaa tein kohtiin jotka sitä kaipasi, senkin näkee kun alkaa taittamaan nouseeko vastareuna vai ei. Muutamaan kohtaa joutu kuulapää vasaran nurkalla vetämään lokaria ulospäin ja lopuksi koputtelin sisäsyrjän ns piiloon. Hyvää biltema zink maalia ja hopeeta. Viikon päästä kattotaan sumurajat ja vesihiotaan sitä ennen maaliraja lokarin kaaresta. Peukalonpään kokonen kitti niin ne viimestki jääneet lommot sais piiloon..
Niin ja completokselta tilattu xantian takapoileri josta lakka noussu pystyyn ku pesusienen karvat, vesihiottiin, myllytettiin, vahattiin ja tultiin tyytyväisiksi.
Flavian etualatukivarsien puslien vaihto. Tyyppi vaihtuu tuoreempaan, jonka Lancia otti käyttöön 60/70-lukujen vaihteessa, on enää normaalit vulkanoidut puslat, ei enää moniosaisia vapaasti liikkuvia voideltavia. Rasva kun pääsee kumeihin, niin osa niistä ei kestänyt vaan pehmeni hajalle, osa taas on erinomaisessa kunnossa. Ihme homma, kun ostettu aikoinaan samasta paikasta samalla kertaa.
No, tyyppi kun vaihtuu, niin vaihtuu kiinnitysosatkin, ja oli Italiassa käynyt moka, snep-muttereissa oli 1.5 kierre, pulteissa 1.75. Toinen puoli vaihdettu, paitsi että pultit tai mutterit menee vielä vaihtoon.
Eikö tuollainen snep mutteri ole huono alustassa kun syntyy ruostekanava siihen ja ruoste pääsee kierteeseen? Tai tietty pysyyhän se entistä paremmin kiinni. Ei ole itellä noista kokemusta käytännössä.