Gruppo Fiat Finlandia ry kutsuu jäsenistönsä sääntömääräiseen vuosikokoukseen 23.3.2024 klo 11:00
Paikka: Sodan ja Rauhan keskus Muisti, Ristimäenkatu 4, Mikkeli
www.muisti.org
Tervetuloa!
GFF Hallitus
GFF Vuosikokous 23.3.2024 Mikkeli
GFF Vuosikokous 23.3.2024 Mikkeli
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Vuosikokous 23.3.2024 Mikkeli
Pientä lisäinfoa vuosikokoukseen: aloitamme aamukahvitarjoilulla heti klo 11, ja kokouksen jälkeen kerho tarjoaa vierailun samassa rakennuksessa olevaan Päämajamuseoon. Yritimme saada myös pysäköintiä järjestymään pihalle, mutta tämä ei kokouksen ajaksi onnistunut. Pysäköintiä on täten hajautettava lähikaduille omatoimisesti (ohessa kartta, lähikaduilla on kävelyetäisyydellä kohtalaisen paljon mm. maksuttomia pysäköintipaikkoja, joko täysin vapaita tai P-kiekollisia aina 4h asti). Torin alta löytyy isompi maksullinen P-halli, ja maksullisia paikkoja on myös lähettyvillä). Yritetään kuitenkin tapahtuman päätteeksi ajaa lyhyesti pihalle, mikäli ajoneuvoportti on avoinna, yhteiskuvaa varten eli autot Päämajamuseon edessä.
https://mikkeli.fi/wp-content/uploads/2 ... 062021.pdf
Tervetuloa!
https://mikkeli.fi/wp-content/uploads/2 ... 062021.pdf
Tervetuloa!
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Re: GFF Vuosikokous 23.3.2024 Mikkeli
Kokouskuulumisia: paikalla oli 11 henkilöä, etäyhteyden päässä neljä, kaukaisimmat tulijat olivat Varsinais-Suomesta asti. Kokouspaikka oli erittäin siisti sekä toimiva, ja kokouksen jälkeen käymämme Päämajamuseo huolella toteutettu; esillä olleeseen materiaaliin, multimediahistoriikkeihin ja jopa virtuaalitodellisuuden avulla toteutettuihin kokemuksiin olisi syytä käyttää aikaa useampi tunti. Kiitokset erinomaisille taustajärjestelyille Muistiin!
Vuosikokous myönsi tili- ja vastuuvapauden edellisen toimintakauden hallitukselle, jäsenmaksu säilyy 25€:ssa ja edellinen hallitusjäsenistö jatkaa myös tulevalla kaudella. Hallitus järjestyy pikapuolin, tiedotetaan tarkka tehtäväjako erikseen. Yhdistyksen talous vakaalla pohjalla, jopa edelleen hieman ylijäämäinen, mitä pyritään käyttämään edellisvuoden tapaan vahvasti mm. tapahtumien apuna. Tapahtumakalenteri vahvistettiin jo täällä foorumilla olleen koonnin mukaiseksi.
-4.-5.5. Classic Motor Show-viikonloppu Lahdessa, jossa osallistumme italoautokerhojen isoon yhteisnäyttelyyn, La Piazza Italianaan
-18.5. kevätvaraosapäivä Hartolassa/Koitissa
-8.6. Fiat 128/Ritmo + X1/9-kokoontuminen Vilppulassa
-15.6. Fiat 127 Summer Special (Uno- ja Panda harrastajain kera) Seinäjoella
-29.6. GFF kokoontumisajo Kannuksen Kahvibaarilla
-27.7. Rrratapäivä Botniaringillä
-3.8. "SOHO"-treffit eli sohc-moottoristen tapaaminen Kärkölässä
Kauden lopulle vahvistuvat myös perinteiset Töllinmäen syystreffit Hämeenkyrössä 7.9. eli ensimmäisenä lauantaina aiempaan tapaan. Kerhokirjastokin järjestänee "avoimia ovia" tarpeen mukaan Saarijärvellä, ja hallitus edelleen kannustaa eri puolilla Suomea paikallisiin kaffitteluihin.
Kerholehti ilmestyy kuluvan vuonna kaksi kertaa: ensin keväällä ennen kesäkautta, toisen kerransyyskauden/alkutalven aikana, toivotaan aktiivisia kirjoittajia/kuvaajia, aihepiirit saavat olla laajasti harrastustamme käsittäviä sekä italokulttuuripainotteisia, eikä tarvitse olla huolissaan kirjoitusasusta, tässä autetaan merkittävässä määrin; molemmille Harreille vaan kontaktia, jos koet itselläsi olevan hyvä juttu tiedossa, myös YV:llä Multiplajtdmies- ja HH-nimimerkeille.
"Rainer Mäkipää"-kiertopalkintoa Fiatien ja Fiat-sukuisten ajoneuvojen entisöinnistä/alkuperäisyyden vaalimisesta ei jaettu tänä vuonna. Kokousväkeä keskustelutti erityisesti ns. romuautodirektiivi (=vahvasti yksinkertaistettuna EU-tasoinen, mutta myös kotimainen lakivalmistelu, jossa myös liikennekäytöstä poistettuja ajoneuvoja tultaisiin tarkastelemaan jonkinlaisen maksun kautta ja/tai romutusvelvollisuudella; tämä kohdistuu erityisesti harrastajien varaosa-autoihin, jotka ovat projekteja/osina/tekeillä yms.). Gruppo sai nyt talvella jo sekä AHS:n että SAHK:in suunnasta samansuunntaista infoa jäsenillemme välitettäväksi. Kuitenkin Suomessa on laaja poliittinen yksimielisyys yli keskeisten puoluerajojen, että nykyistä hyvin toimivaa harrastajatilannetta ei ole syytä muuttaa, ja valmisteilla olevaan lakiesitykseen onkin kirjattu liikenne- ja viestintäministeriön kannanottona vahvasti se, että "romutus" ei saa uhata harrastustoiminnan realiteetteja, vaan tulee kohdistaa erityisesti kansankielellä "kuusen persuuksissa" vuosikymmenet luontoa kuormittaviin ajoneuvoyksilöihin. SAHK ry on vahvasti ollut mukana vaikuttamassa harrastajien kannalta myönteisiin sanamuotoihin, ja samalla myös harrastajakentälle pyytänyt "jäitä hattuun". Näyttää toistaiseksi siltä, että laki ei ole tulossa vauhdilla ja kertaheitolla, ja että museorekisteröidyt ajoneuvot ovat jo "suojassa", mutta edelleen se, tuleeko museorekisteröimättömille harrasteajoneuvoille/osaluovuttajille jotain lisämaksuja nykyiseen nähden tai jopa "katsasta tai romuta"-pakkoa, on edelleen auki. Valmistelu on kuitenkin yhä kesken.
Näillä yhteenvedoilla meille kaikille onnistunutta toimintakautta; tapahtumissa nähdään!
GFF ry hallitus
Vuosikokous myönsi tili- ja vastuuvapauden edellisen toimintakauden hallitukselle, jäsenmaksu säilyy 25€:ssa ja edellinen hallitusjäsenistö jatkaa myös tulevalla kaudella. Hallitus järjestyy pikapuolin, tiedotetaan tarkka tehtäväjako erikseen. Yhdistyksen talous vakaalla pohjalla, jopa edelleen hieman ylijäämäinen, mitä pyritään käyttämään edellisvuoden tapaan vahvasti mm. tapahtumien apuna. Tapahtumakalenteri vahvistettiin jo täällä foorumilla olleen koonnin mukaiseksi.
-4.-5.5. Classic Motor Show-viikonloppu Lahdessa, jossa osallistumme italoautokerhojen isoon yhteisnäyttelyyn, La Piazza Italianaan
-18.5. kevätvaraosapäivä Hartolassa/Koitissa
-8.6. Fiat 128/Ritmo + X1/9-kokoontuminen Vilppulassa
-15.6. Fiat 127 Summer Special (Uno- ja Panda harrastajain kera) Seinäjoella
-29.6. GFF kokoontumisajo Kannuksen Kahvibaarilla
-27.7. Rrratapäivä Botniaringillä
-3.8. "SOHO"-treffit eli sohc-moottoristen tapaaminen Kärkölässä
Kauden lopulle vahvistuvat myös perinteiset Töllinmäen syystreffit Hämeenkyrössä 7.9. eli ensimmäisenä lauantaina aiempaan tapaan. Kerhokirjastokin järjestänee "avoimia ovia" tarpeen mukaan Saarijärvellä, ja hallitus edelleen kannustaa eri puolilla Suomea paikallisiin kaffitteluihin.
Kerholehti ilmestyy kuluvan vuonna kaksi kertaa: ensin keväällä ennen kesäkautta, toisen kerransyyskauden/alkutalven aikana, toivotaan aktiivisia kirjoittajia/kuvaajia, aihepiirit saavat olla laajasti harrastustamme käsittäviä sekä italokulttuuripainotteisia, eikä tarvitse olla huolissaan kirjoitusasusta, tässä autetaan merkittävässä määrin; molemmille Harreille vaan kontaktia, jos koet itselläsi olevan hyvä juttu tiedossa, myös YV:llä Multiplajtdmies- ja HH-nimimerkeille.
"Rainer Mäkipää"-kiertopalkintoa Fiatien ja Fiat-sukuisten ajoneuvojen entisöinnistä/alkuperäisyyden vaalimisesta ei jaettu tänä vuonna. Kokousväkeä keskustelutti erityisesti ns. romuautodirektiivi (=vahvasti yksinkertaistettuna EU-tasoinen, mutta myös kotimainen lakivalmistelu, jossa myös liikennekäytöstä poistettuja ajoneuvoja tultaisiin tarkastelemaan jonkinlaisen maksun kautta ja/tai romutusvelvollisuudella; tämä kohdistuu erityisesti harrastajien varaosa-autoihin, jotka ovat projekteja/osina/tekeillä yms.). Gruppo sai nyt talvella jo sekä AHS:n että SAHK:in suunnasta samansuunntaista infoa jäsenillemme välitettäväksi. Kuitenkin Suomessa on laaja poliittinen yksimielisyys yli keskeisten puoluerajojen, että nykyistä hyvin toimivaa harrastajatilannetta ei ole syytä muuttaa, ja valmisteilla olevaan lakiesitykseen onkin kirjattu liikenne- ja viestintäministeriön kannanottona vahvasti se, että "romutus" ei saa uhata harrastustoiminnan realiteetteja, vaan tulee kohdistaa erityisesti kansankielellä "kuusen persuuksissa" vuosikymmenet luontoa kuormittaviin ajoneuvoyksilöihin. SAHK ry on vahvasti ollut mukana vaikuttamassa harrastajien kannalta myönteisiin sanamuotoihin, ja samalla myös harrastajakentälle pyytänyt "jäitä hattuun". Näyttää toistaiseksi siltä, että laki ei ole tulossa vauhdilla ja kertaheitolla, ja että museorekisteröidyt ajoneuvot ovat jo "suojassa", mutta edelleen se, tuleeko museorekisteröimättömille harrasteajoneuvoille/osaluovuttajille jotain lisämaksuja nykyiseen nähden tai jopa "katsasta tai romuta"-pakkoa, on edelleen auki. Valmistelu on kuitenkin yhä kesken.
Näillä yhteenvedoilla meille kaikille onnistunutta toimintakautta; tapahtumissa nähdään!
GFF ry hallitus
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980