Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
kitkar745
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

22.9.2021 lyötiin fiat stilo omiin nimiin. 2008 rekisteröity multiwagon 1.9jtd 120 actual mikälie malli josta webasto puuttuu. Perse. Tällä on mutsi ja sen mies päästelly säästelly 195000 km ennen mulle siirtymistä. Ite jo ajettu tasalukemat ja vähän yli 200t. Pakuksi rekattuna tällä syntyy säästöä 0.18 cent kun diesel vero on päivässä. 62e ja jotain osia vuodessa. Vanhaan volvoon verrattuna polttoainetta ei kulu yhtään. Sillä kun kävin 40litraa hakemassa kerta viikkoon. Toki tankkasin re85 puolet joka kerta viimeset 3 vuotta ilman ongelmia. Mut se siitä.

Fiiatti seiso äiten pihassa edellisen leiman jälkeen niin että kilsoja 250 eikä uudet kesäkumit ollu nähnykkään maantietä ja talveksi on uudehkot nastarenkaat kesät on momo vanteilla 205/55/16 ja talvi 195/65/15 xl. Tuon myyminen mulle alotettiin jo edellisvuonna kun pojalle oli ajokorttia tulossa 17vuotiaana ammattikoulun kautta ja on jätkä tällä ajanutkin jo ennen minua, tähän siirryin sulokkaasti kun volvo kilahti ja jätkälle toinen peli pyllyn alle. Yksi ja sama korjaamo huoltanut kaikki tarvittavat ja itse ajattelin tästä eteenpäin tehdä kaikki paitsi jakopään. Joten olkoon tämä täällä foorumilla kaikkien kauhisteltavana jatkossa.

Leimaus tulee joulukuussa katotaan meneekö läpi muukin ku katsurin piikki.

Marraskuu 21 apulaiteremmi ja pohjasuojien kiinnitys ruuveilla. Puhaltimen etuvastuksen huonon kontaktin etsiminen. Liitin kammettu kunnon kontaktille. Sisätilan lämppärille teline repsikan puolen peitemuoviin. Rikottu samalla kiinnitysklipsin alta muovit huolella. Pakkasta - 2
Puuttuvan takapenkin tilalke verhoiltu vanerilevy ja kiinnitysjalat tehty raudasta. M8 pulteilla kiinnitys. Vilkun viiksen pysyminen päällä ratkaistu irroittamalla liian iso ja kova peitekumi viiksen ympäriltä.

Ajotietokone mussuttaa etuparkeista jokka kummatkin toimii ja jarruvalosta joista toinen onkin pimeä. Käsi ei vaan mahdu sinne kopeloitteen. Eikä juuri edes kiinnosta mikään lampun vaihto.

Yllättävä että varusteista kaikki toimii, sähkölasit vakkari ilmastointi penkikin lämpiää edessä molemmilla. Mutta moottori ei vaikka on keskusta peitetty kilven alta. Missä se delta auton mainostama vakiona oleva webasto on? No ajaa tolla nyt kun ei maksa mitään veroissa eikä kuluta diisseliä kun 6 litraa satkulle.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 7370
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Etulampuissa on kahdet parkit per puoli.

Venäjältä Binar siihen niin alkaa tarkenemaan. Tai käytetty yleiswebasto omalla kellollaan. Varmaan löytyisi tehdasasenteistakin purkaamolta, mutta en tiedä miten sellainen jälkikytketään jos tehdasliittimet ja releet sattuu puuttumaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
VTO
Viestit: 1221
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja VTO »

Lieneekö monet Webastot asennettu maahantuonnin yhteydessä ? Ei ainakaan minun Stiloa voinyt lämpimäksi kehua, vaikka Webasto toimikin. Kenno lienee päivityksen tarpeessa.
Itsellä kävi mielessä tilata e-baysta sellainen satasen maksava "kiinanwebasto." Ilmalämmitin siis. Ja laittaa se takakonttiin. Putkella kontista puhallus matkustamoon. Luotto kiinankamppeeseen ei vaan rittänyt.
kitkar745
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Joo kyllähän se jälkiasennettu webasto olis hieno mutta järjettömän hintainen ja käytetyn kesto voi olla? Kiina webastolla tarvii palovakuutus olla kunnossa. Tutulla opeli samalla koneella ja siihen uusi termari ratkasi ongelman. Tosin itteeni ei vähempää vois kiinnostaa sen ylimääräsen purkaminen 2 minuutin työn takia. Tietty vois letkuun laittaa 92c rungollisen termarin.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
kitkar745
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Jaa tässä fiiatissa matkamittari valehtelee kuten nopeusmittarikin. Aiemmin mun työmatka on ollu 12km nyt se on tasan 10. :mrgreen:
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
wellu
Viestit: 5180
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja wellu »

Omassa stilossa trippi pitää kutinsa, mutta nopeusmittari on ylioptimistinen. 100kmh todellista on mittarissa 120kmh.
Kuva
"Owning an Alfa Romeo is kinda like having a two year old child... Really annoying most of the time, but you'd kill anyone that tried to take it away."
kitkar745
Viestit: 11
Liittynyt: 20.11.2021 18:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Joskus chättiautossa oli jetta myynnissä jota myytiin vähillä kilometreillä koska mittariin kertyy liikaa metrejä. :mrgreen: olisko joku 500t ollu mut kun vähentää 5% ei ole paljoo ajettu.. Joo termarin vaihdolla tästä sais ehkä lämpösemmän. Ylävesiletku lämpiää liian aikasin et siellä on se raollaan tms. Reilu 10 oli äsken pakkasta ja koitin hehkuja ja akun kuntoa. Vaikka sekin on uusittu hiljattain (kesällä) ei se ole mikään merkki akku mut ei snjaderi kuitenkaan. Sillä olisin heittäny heti ensimmäistä kuikkaa ohtaan. Autosammuttimen ruuvasin takapenkin tilalle laitettuun vaneriin mut nythänmähokasin et vituiksmän oli paikalla kun mähän laitan siihen vielä saranoinnin et saa romua sinne alle jemmaan ja nyt se gloria on sen tiellä. Kaverin tallista ja kaverista on muutenkin ollu hirmu iso apu. Monenko kaveri korvaa rikkoutuneet tavarat uudella tai jos vaikka auton huolto menee reisille hoitaa kysymättä kyydin töihin ja käyttää kaupassa. Fiiattiin hoisi vanerin ja verhoilun kun itellä kesti miettiä laatua yms.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Vastaa Viestiin