Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Jotain käyntiin asti...
https://youtu.be/FRoMFfIvRho
https://youtu.be/FRoMFfIvRho
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Testattua Ebaysta hankitun vesihiekkapuhalluslaitteen Mazdan oikeaan runkoaisaan.
Liian vähän olin hiekkaa ostanut, huomenna pääsee Flavia kuskaamaan 150kg hiekkaa. Valkoinen kvartsihiekka tuntuu toimivan parhaiten. Pölinäähän tuossa ei tule, mutta muuten kyllä hiekkaa lentää joka paikkaan, kuten kuivana puhaltaessakin. Würthin Sinkki 300:lla vedin puhalletut pinnat, paitsi ne kohdat, jotka pääsee sahaamaan irti ja hitsailemaan. Nuo palkithan on tehty kahdesta C-profiilista, ulompi on varmaan 2.5-millistä ja tähän mennessä kestänyt ehjänä, sisempi taas ehkä puolitoistamillistä, ja jokuseen kohtaan pääsee vaihtamaan.
Varsin hyvä peli tuntuu olevan tuo kiinalainen vesihiekkapuhalluslaite Kärcher K7:n kanssa! Sitähän piti hieman viritellä, kun vesisuutin taisi olla Kärcherin tuotolle liian pieni (pätki käyntiä), ja kun ei nyt muuta poraa sattunut löytymään, niin 1.5-millisellä hurautin isommaksi, ja ihan ok tuntuu olevan. Kolmisen säkillistä hiekkaa (yht. 75kg) meni tuohon, alapuolta ei ole vielä puhallettu, pitää nostaa perää jotenkin sitä varten. Se tuossa hiekkapuhalluksessa on, että löytyy lisää hitsattavaa, onko se sitten hyvä vain huono asia, voi jokainen miettiä päissänsä. Varasuuttimia on puhaltimeen useampia, tähän mennessä ei vielä hirveästi ole ensiasennussuutin kulunut. Veden myötä puhallettuun pintaan tuleva ruostehuntu lähti sumuttamalla laimennettua fosforihappoa, samalla saa fosfatoidun pinnankin siihen.Liian vähän olin hiekkaa ostanut, huomenna pääsee Flavia kuskaamaan 150kg hiekkaa. Valkoinen kvartsihiekka tuntuu toimivan parhaiten. Pölinäähän tuossa ei tule, mutta muuten kyllä hiekkaa lentää joka paikkaan, kuten kuivana puhaltaessakin. Würthin Sinkki 300:lla vedin puhalletut pinnat, paitsi ne kohdat, jotka pääsee sahaamaan irti ja hitsailemaan. Nuo palkithan on tehty kahdesta C-profiilista, ulompi on varmaan 2.5-millistä ja tähän mennessä kestänyt ehjänä, sisempi taas ehkä puolitoistamillistä, ja jokuseen kohtaan pääsee vaihtamaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Lunastelin HeikkiJ:ltä kuorma-autoksi rekisteröidyn pitkän citroen jumperin vm -96 2,5 td tässä keväällä ja nyt tein pienen huuhtelun painepesurilla että sai irtonaisimmat sammalet ja neulaset pois. Pitää huomenna vielä ruiskutella joku pesuaine pintaan ja harjailla loput sammalkasvustot pois. Leimallekin tuota vois koittaa kun hankkii (ainakin) uuden tuulilasin, etuiskarin yläpäät ja käsijarruvaijerit - lisäksi pyyhkijöiden toimintaa vois vähän entrata ja pissapojan säiliö pitää koittaa putsata kun siitä puuttuu korkki eikä muistaakseni pumppaillut lasillekaan mitään.
Pientä paikkaa joutuu yllättäen laittamaan sivuoven taakse helmaan ja sivuoven alareunakin repsottaa. Muualta ulkopuolelta en vielä saanut sormia sisään. Pitää huomenna vielä kurkistaa pohjan puolellekkin - jarrut ei olleet ihme kyllä täysin jumissa vaikka seissyt vissiin viimeiset neljä vuotta... Pientä herkistelyä ne silti tarvii etteivät suotta lisää polttoaineen kulutusta... Mittarissa on vasta vajaat 300 tkm joten ehkä tolla vielä hetken ajelis. Käyntihäröökin tossa oli väliin ja käyntiin ei meinannut saada mutta vika korjaantui kun pumppasi käsipumpulla paineet ennen käynnistystä ja epätasainen käyntikin korjaantui kun pumppaili vielä lisää koneen käydessä. Käsipumpun kalvo tms. vissiin hieman ehtoopuolella - ei siis vuoda ajossa mutta päästää ilmaa järjestelmään ja pumpatessa hieman kostuu kun saa paineet...
Pientä paikkaa joutuu yllättäen laittamaan sivuoven taakse helmaan ja sivuoven alareunakin repsottaa. Muualta ulkopuolelta en vielä saanut sormia sisään. Pitää huomenna vielä kurkistaa pohjan puolellekkin - jarrut ei olleet ihme kyllä täysin jumissa vaikka seissyt vissiin viimeiset neljä vuotta... Pientä herkistelyä ne silti tarvii etteivät suotta lisää polttoaineen kulutusta... Mittarissa on vasta vajaat 300 tkm joten ehkä tolla vielä hetken ajelis. Käyntihäröökin tossa oli väliin ja käyntiin ei meinannut saada mutta vika korjaantui kun pumppasi käsipumpulla paineet ennen käynnistystä ja epätasainen käyntikin korjaantui kun pumppaili vielä lisää koneen käydessä. Käsipumpun kalvo tms. vissiin hieman ehtoopuolella - ei siis vuoda ajossa mutta päästää ilmaa järjestelmään ja pumpatessa hieman kostuu kun saa paineet...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Jumperin vasen puoli pesty tujulla Tolu-vesiseoksella ja harjalla sekä pissapoika entrattu. Pissapojan säiliöstä nappasin pumput irti ja päästelin painepesurilla säiliöön hetken aikaa. Sen jälkeen sitten päästelin pissapojan pumpun paineella jakotukista ja suuttimista vettä väärinpäin ja palikat alkoi toimia kuten pitää. Pissapojan säiliöön hain ehjän korkin ja kauluksen yhdestä varaosamareasta. Väri vaihtui mustasta siniseen mutta nyt on kiinnipysyvä korkki. Marean sihti ei valitettavasti mahtunut säiliön suulle...
Vaikuttais ettei tuo hirveästi aiheuta hylkimisreaktioita kun ilmanputsarikotelossakin oli FiatLancia logo - pitää vaan poistaa tuo Citroenin merkki keulasta - muita tuntomerkkejä tuossa ei juuri olekaan...
EDIT: Tuli tuo toinenkin puoli pestyä ja hieroin vielä vesisateessa ehjemmän puolen helmoista rällikällä kukkia ja havaitsin että joku on jo tehnyt ne kertaalleen. No ei aivan mahdoton mutta pitää puhaltaa nuo kukat ja paikata muutama reikä + kitata uudelleen ja maalata. Yllätyys... On tuota myöskin valkopesty ylös asti maaliruiskulla jossain vaiheessa... Tästä en ota ressiä eli jos saa leiman ja toimii pari vuotta käyttöpelinä niin ihan ok... Pinta-ala huomioiden tuo on edelleen aika siisti.
Vaikuttais ettei tuo hirveästi aiheuta hylkimisreaktioita kun ilmanputsarikotelossakin oli FiatLancia logo - pitää vaan poistaa tuo Citroenin merkki keulasta - muita tuntomerkkejä tuossa ei juuri olekaan...
EDIT: Tuli tuo toinenkin puoli pestyä ja hieroin vielä vesisateessa ehjemmän puolen helmoista rällikällä kukkia ja havaitsin että joku on jo tehnyt ne kertaalleen. No ei aivan mahdoton mutta pitää puhaltaa nuo kukat ja paikata muutama reikä + kitata uudelleen ja maalata. Yllätyys... On tuota myöskin valkopesty ylös asti maaliruiskulla jossain vaiheessa... Tästä en ota ressiä eli jos saa leiman ja toimii pari vuotta käyttöpelinä niin ihan ok... Pinta-ala huomioiden tuo on edelleen aika siisti.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Migistä laukesi diodisilta heti aluksi, joten muuntajan kanssa puikolla ehjätty Mazdan runkoa. Kauheeta sähkölinnunkakkia ne saumat, mutta eiköhän ne kuitenkin pidä. Joo, olen huomannut naputella kuonat pois, vaikka saumat näyttääkin paljon nätimmiltä niiden kanssa... Aika paljon sai uusia, nämä lahoaa sisäpuolelta ulospäin, niin sai jonkun matkaa edetä, ennenkuin aina alkoi löytymään sellaista kohtaa, johon kehtaa lopettaa. Ihmeen hyvin tuo on kyllä kestänyt talven rääkit kuntoonsa nähden. No, jospa siinä olisi työkalua joksikin vuodeksi.
Uudet diodit tulee Elfalta ehkä ensi viikolla, toivottavasti saa vanhan Migatronicin vielä henkiin. Pistän kaikki diodit kerralla uusiksi, vaikka tuolla on vasta 40 vuotta ikää.
Uudet diodit tulee Elfalta ehkä ensi viikolla, toivottavasti saa vanhan Migatronicin vielä henkiin. Pistän kaikki diodit kerralla uusiksi, vaikka tuolla on vasta 40 vuotta ikää.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Noin vuonna 2010 kaveri omisti 1980-luvun Mazdan lava-auton, jonka ensimmäinen omistaja oli ollut autostaan tarkka kukkakauppias. Ensimmäisen kolmen vuoden ajan oli Mazdan runko joka kesä tulpattu ja täytetty öljyllä taka-aisoja myöten.Luigi kirjoitti:Migistä laukesi diodisilta heti aluksi, joten muuntajan kanssa puikolla ehjätty Mazdan runkoa. Kauheeta sähkölinnunkakkia ne saumat, mutta eiköhän ne kuitenkin pidä. Joo, olen huomannut naputella kuonat pois, vaikka saumat näyttääkin paljon nätimmiltä niiden kanssa... Aika paljon sai uusia, nämä lahoaa sisäpuolelta ulospäin, niin sai jonkun matkaa edetä, ennenkuin aina alkoi löytymään sellaista kohtaa, johon kehtaa lopettaa. Ihmeen hyvin tuo on kyllä kestänyt talven rääkit kuntoonsa nähden. No, jospa siinä olisi työkalua joksikin vuodeksi.
Ainoa lavalaite, jonka olen nähnyt, minkä runko oli kuin uusi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Männäviikolla korjattu matkakopin lämmittimen vesivuoto jota ei huoltofirman mielestä ollut. Tänään korjattu repsottava jääkaapin ovi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Viikonloppureissu hyvän ajanvieton, paljuilun ja tikanheiton merkeissä saatu päätökseen. 650km tuli lisää Stilon mittariin ja autokin pelasi kuin junan vessa.
Harmittaa kun tie loppui kotipihassa kesken.
Harmittaa kun tie loppui kotipihassa kesken.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Vaihteeksi Multiplan takatukivarren laakeri, joskin jo männä viikolla urakka, jonka sain viikonlopuksi ajokuntoon; tässä hommassa tulee aina voittajan olo... Tuolla on aikaisempaa juttua samoista puuhista; minulla nyt neljäs kerta, joista kolmella kerralla uusi laakeri ja kerran olen selvinnyt pelkällä ulkokoolien pyörittämisellä uudelle kohdalle ja paketin kiristyksellä:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... a&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... ri#p259667" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä remonttia moni pelkää (BravX, Marea, Dedra, Alfa 155 kaikki samalla varrella, taitaa olla Puntoissakin, ainakin sama periaate) mutta kuten tuolla linkissä totesin, on mainettaan parempi, aikaa vaan kuluu. Tein lattiahommina, nosturilla varmasti vähän miellyttävämpää. Nyt työtä helpotti edelliskerran huolellinen pitkän pultin rasvaus tervalla/vaseliinilla ja kaikkien tukivarressa olevien apuosien pulttien tervaus; plops vaan läpi ja irti, ei mitään hirmuista katkaisu-urakkaa laikalla tahi puukkosahalla, kuten ensimmäisellä kerralla. Mikään osa ei ollut nimeksikään jumissa, edellisestä kerrasta aika tasan 220 000 km ja 8 vuotta. Kaikkien laakerien kestävyys ollut melkein kymppitonnin sisällä juuri tuo, ja minä ajan sentään raskaita kuormia, lämmitysklapit mm. maalta kaupunkiin. Isokitainen tai oikeammin kitavälyksellinen viilapenkki oli korvaamaton apu uusien koolien painamiseen paikalleen, joskin kätevämpi varmaan olisi kunnon prässi. Puristukseen tarvittava voima ei ole iso, ja taisin ainakin yhdet edellisistä tehdä aivan varovasti hylsyllä naputtelemalla paikalleen.
Nyt vaan vanha tukivarsi vuorostaan jemmaan vastaisen varalle, joskin viittäsataatuhatta lähestyvä "vesinokkaeläin" ei ehkä enää tänne takavasemmalle tarvinne elinaikanaan uutta, ennen museoon eläkepäiviä viettämään joutumistaan...
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... a&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... ri#p259667" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä remonttia moni pelkää (BravX, Marea, Dedra, Alfa 155 kaikki samalla varrella, taitaa olla Puntoissakin, ainakin sama periaate) mutta kuten tuolla linkissä totesin, on mainettaan parempi, aikaa vaan kuluu. Tein lattiahommina, nosturilla varmasti vähän miellyttävämpää. Nyt työtä helpotti edelliskerran huolellinen pitkän pultin rasvaus tervalla/vaseliinilla ja kaikkien tukivarressa olevien apuosien pulttien tervaus; plops vaan läpi ja irti, ei mitään hirmuista katkaisu-urakkaa laikalla tahi puukkosahalla, kuten ensimmäisellä kerralla. Mikään osa ei ollut nimeksikään jumissa, edellisestä kerrasta aika tasan 220 000 km ja 8 vuotta. Kaikkien laakerien kestävyys ollut melkein kymppitonnin sisällä juuri tuo, ja minä ajan sentään raskaita kuormia, lämmitysklapit mm. maalta kaupunkiin. Isokitainen tai oikeammin kitavälyksellinen viilapenkki oli korvaamaton apu uusien koolien painamiseen paikalleen, joskin kätevämpi varmaan olisi kunnon prässi. Puristukseen tarvittava voima ei ole iso, ja taisin ainakin yhdet edellisistä tehdä aivan varovasti hylsyllä naputtelemalla paikalleen.
Nyt vaan vanha tukivarsi vuorostaan jemmaan vastaisen varalle, joskin viittäsataatuhatta lähestyvä "vesinokkaeläin" ei ehkä enää tänne takavasemmalle tarvinne elinaikanaan uutta, ennen museoon eläkepäiviä viettämään joutumistaan...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Putsailin käytettyjä AGA:n X11 1/4" asetyleenipuolen takaiskuventtiilejä/takatulisuojia 2 kpl - ensin kuumaa vettä+Fairyä Lidlin Silvercrest ultraäänipesuriin ja pari kierrosta veden vaihdolla niin loppui irtonaisen tavaran tulo. Osa kyllä tuli ulkopuolisista raoistakin mutta sisältäkin tuli selkeästi tavaraa. Sitten vielä injektioruiskulla asetonia läpi kunnes ei enää irronnut mustaa. Pitää vielä paineilmalla ja saippuavedellä testata paraniko tuo takaiskuventtiilin toiminta - happipuolen venttiilit oli tiiviitä mutta asetyleenipuolen ei + aivan mustia sisältä... Piti siis kunnostaa kun ostin happipullonkin. Asetyleeniä ei kyllä ole mutta nestekaasullakin tuntui pultti lämpiävän perus X11 hitsauspilleillä. Nestekaasulle on nähtävästi myös saatavilla suuttimia polttoleikkaukseen - taidan tosin koittaa ensin noilla olemassa olevilla happi/asetyleeni suuttimilla. Äkkiseltään kuvittelis että suurin ongelma olis lämmitysvaiheen hitaudessa... EDIT: ei pelannut polttoleikkaussuutin - pitänee investoida siihen viralliseen. Takaiskuventtiileitä piti vähän naputella vaneria vasten niin sitten rupes pitämään...
Sitten putsailin yhden vaihtokaupalla pari vuotta sitten saadun satajet ruiskun. Huomasin keväällä että tää oli mennyt kuivaksi ja ilmasuutin oli ollut siellä säiliössä ja kuivunut aivan ympäri johonkin maalimähmään. Kuivuminen oli aiheutunut kannen halkinaisuudesta jota en ollut havainnut (vai liekö haljennut itsekseen). No samassa erässä tuli jotain pinkkiä ruiskun säilytykseen tms tarkoitettua litkua ja löin sitten ruiskuun sitä ja suuttimen peltiseen maalipurkkiin likoamaan samassa nesteessä. Nyt sitten otin nuo auki ja totesin että suuttimelle ei ehkä olis kannattanut, eli liekö tuo neste ollut jotain syövyttävää kun niklaus irtosi kokonaisuudessaan. No kiinan "dremelillä" ja messinkiharjalla sain siitä messingin värisen ja vaikuttaa siltä että muuta vauriota ei tullut. Itse ruiskuun ei nähtävästi ollut tullut mitään, eli se lienee kromattu sisältä ja päältä + suutin on ruostumatonta terästä. Ruiskussakin toki sinistä mömmöä sisällä eli joutui ottamaan auki ja putsaamaan harjalla, tulitikuilla ja paperilla tinnerin kanssa. Tinnerin kanssa hajotuskuvio oli ihan ok näköinen - ilmasuuttimen ja rungon välistä tosin puhaltaa ts. kierteen välistä (hajotussuutinten ilma) - joko tuo niklauksen häviäminen vaikutti noin paljon tai tuon rungon muoviholkki on jo parhaat päivänsä nähnyt. No putkiteippiä kun laittoi kierteelle niin loppui vuoto. Tää on siis vissiin se ruiskumalli mistä noi Bilteman ruutat on kopioitu...
Sitten putsailin yhden vaihtokaupalla pari vuotta sitten saadun satajet ruiskun. Huomasin keväällä että tää oli mennyt kuivaksi ja ilmasuutin oli ollut siellä säiliössä ja kuivunut aivan ympäri johonkin maalimähmään. Kuivuminen oli aiheutunut kannen halkinaisuudesta jota en ollut havainnut (vai liekö haljennut itsekseen). No samassa erässä tuli jotain pinkkiä ruiskun säilytykseen tms tarkoitettua litkua ja löin sitten ruiskuun sitä ja suuttimen peltiseen maalipurkkiin likoamaan samassa nesteessä. Nyt sitten otin nuo auki ja totesin että suuttimelle ei ehkä olis kannattanut, eli liekö tuo neste ollut jotain syövyttävää kun niklaus irtosi kokonaisuudessaan. No kiinan "dremelillä" ja messinkiharjalla sain siitä messingin värisen ja vaikuttaa siltä että muuta vauriota ei tullut. Itse ruiskuun ei nähtävästi ollut tullut mitään, eli se lienee kromattu sisältä ja päältä + suutin on ruostumatonta terästä. Ruiskussakin toki sinistä mömmöä sisällä eli joutui ottamaan auki ja putsaamaan harjalla, tulitikuilla ja paperilla tinnerin kanssa. Tinnerin kanssa hajotuskuvio oli ihan ok näköinen - ilmasuuttimen ja rungon välistä tosin puhaltaa ts. kierteen välistä (hajotussuutinten ilma) - joko tuo niklauksen häviäminen vaikutti noin paljon tai tuon rungon muoviholkki on jo parhaat päivänsä nähnyt. No putkiteippiä kun laittoi kierteelle niin loppui vuoto. Tää on siis vissiin se ruiskumalli mistä noi Bilteman ruutat on kopioitu...
Viimeksi muokannut arpati, 21.07.2020 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tänäänkin kerrytetty kiloja vyötärölle.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sain Doblon vihdoin Suomen kilpiin.
Vielä pitäis tehdä kilven taustat, Suomi-kilpi kun ei sovi siihen virolaiseen taustaan suoraan.
Niin ja se verovalitus, autoveroa kun meni reilu 25 pinnaa enempi kuin mun laskelmissa, mutta siinä on kolme vuotta aikaa
Vielä pitäis tehdä kilven taustat, Suomi-kilpi kun ei sovi siihen virolaiseen taustaan suoraan.
Niin ja se verovalitus, autoveroa kun meni reilu 25 pinnaa enempi kuin mun laskelmissa, mutta siinä on kolme vuotta aikaa
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Lähettelin työhakemuksia, touhuiltiin pojan kanssa jotain pientä ja nyt illalla kävin kaivamassa ojaa syvemmäksi vanhoja ~ ø 80 cm tierumpuja varten - siivoilin siis lapiolla irtosavet pois, levensin vähän ja kaivelin kiviä irti rautakangen kanssa. Vielä pitää varmaan joku hakku rakennella kun suurin osa tosta n. 5 metrin pätkästä on aika sitkeää savea tai savi-kivi-hiekkaseosta. No nyt siellä on vettä pohjalla niin toivottavasti vähän pehmiää ennen seuraavaa koitosta. Tuossa kohtaa on sen verran syvää tai penkat korkeat ettei ojasta tainnut juuri äijän pää näkyä. Joutuu sitten kyllä täyttämäänkin aika paljon... Naapuri kun noita ojia aukoi että vesi menee pelto-ojista pois, niin lupaili silloin että kaivuri tekee siihen kohtaa vähän syvennystä - no jäi sitten vähän vajaaksi kun pohjalta tuli tuota kovempaa vastaan eikä kaivaja tahtonut kuulemma hajottaa ojakauhaa. Tohon siis pitäis tehdä ylitys että saan lisää tonttia hyötykäyttöön. Nyt joutuu kiertämään parikymmentä metriä kauempää ja lisäksi tekemään jyrkän käännöksen melko pehmeässä paikassa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Valokuitukaapellli ojan kaivuu. Onneksi tulimme eilen takaisin Tampereelta, olisivat muutoin kerenneet kaivaa koneella tuohon talon nurkalle asti. Ite kaivamalla vajaat 3m säästän 150€.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Siiv... järjes... eiku ihmettelin verstaalla eilisen päivää ja vähän tuntuu ettei mikään vielä edennyt. No totesin että jotain täytyy koittaa myydäkin vaikkei tahdo. Pitää kasailla toinen Kempomig 4000 toimintakuntoon ja testailla että toimii. Yksi kokonaisuus jäisi sitten vielä käytössä olevan lisäksi varaosiksi jos tuo nyt suostuu toimimaan. Langansyöttölaitteen takia näitä ei viitsis myydä kun langasyöttöyksikkö (ts. moottori ja rullat) on sama kuin Promigeissä joihin ei ole vielä langansyöttölaitteita kun ovat vanhoja robottikoneita... Onneksi tuon käytössä olevan Kempomigin langansyöttölaitteen sivuäänet johtuivat siitä, että alempien langansyöttöpyörien shimmiprikat oli hävitetty johonkin ja rattaat hankas kiinni. Pelkäsin että siitä on kulmavaihde menossa kun ääni oli vähän kiertävää, mutta johtui sitten vaan vetopyörän muovihampaiden heitosta.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto