100 s regatan laatikon välitykset ??
100 s regatan laatikon välitykset ??
Elikkä minkähän laiset välitykset mahtaa olla 100 ässän regatan laatikossa ?
Lähinnä kiinnostas onko se harva välitteinen laatikko verrattuna 1.5 ritmon
laatikkoon vai pidempi välitteinen ??
Lähinnä kiinnostas onko se harva välitteinen laatikko verrattuna 1.5 ritmon
laatikkoon vai pidempi välitteinen ??
Aina oppii jotain uutta
Tuon keskustelun lopussa on uudemmista laatikoista
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=1482
Perä:
1300 - 17/64 (3,765)
1500 - 17/61 (3,588)
1600 1-nokkainen (ei Suomessa) - 19/64 (3,368)
1600 TC pysty- ja vinokone - 19/61 (3,211)
Vaihteet:
1300, 1500, 1600 (1-nokkainen) - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,469; 4 1,043; 5 0,827; R 3,714
1600 TC pystykone - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,550; 4 1,163; 5 0,960; R 3,714
1600 TC vinokone - 1 4,091; 2 2,235; 3 1,553; 4 1,163, 5 0,960; R 3,714
Kokonaisvälityksen saa kun kertoo nämä keskenään.
Isommalla koneella pitemmät välitykset.
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=1482
Perä:
1300 - 17/64 (3,765)
1500 - 17/61 (3,588)
1600 1-nokkainen (ei Suomessa) - 19/64 (3,368)
1600 TC pysty- ja vinokone - 19/61 (3,211)
Vaihteet:
1300, 1500, 1600 (1-nokkainen) - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,469; 4 1,043; 5 0,827; R 3,714
1600 TC pystykone - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,550; 4 1,163; 5 0,960; R 3,714
1600 TC vinokone - 1 4,091; 2 2,235; 3 1,553; 4 1,163, 5 0,960; R 3,714
Kokonaisvälityksen saa kun kertoo nämä keskenään.
Isommalla koneella pitemmät välitykset.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
No niin!1600 TC vinokone - 1 4,091; 2 2,235; 3 1,553; 4 1,163, 5 0,960; R 3,714
Eli 100s i.e. on perävälitys 17/57 eli 0.353
Ja 1 vaihde on 11/43 eli 3.91
5 vaihde on 31/30 eli 0.968
Noi oli merkattu rattaisiin, muita en jaksanut laskea.
Näitä välityssuhteita vois kerätä jonnekin tänne ,et olis sit helppo kattoo?
Miten tuo "kaks vipunen uudempi malli" eroaa vanhasta yksivipuisesta 100S laatikosta, meneekö vaihde vivut kuin esim pikku unon laatikossa? entä sisuskalut, kävisikö siitä 3,7 perä entisen 3,2 tilalle vanhanmallin 100S lootaan?
entä turbo unon vetarilaipallinen loota vs vanhanmallin 100S loota, onko samat sisähilut/mikä välitys turbossa?
entä turbo unon vetarilaipallinen loota vs vanhanmallin 100S loota, onko samat sisähilut/mikä välitys turbossa?
Autot:
-Volvo Amazon
-Volvo Amazon
2-vipuisessa on samaan tapaan systeemit lodun ulkopuolelta kuin (vapari-) Unon 127-pohjaisessa laatikossa. Laatikko toki paljon isompi ja nuo ei ole toisilleen sukua.
1-vipuisessa on pelkästään yksi tanko joka tulee laatikkoon tasauspyörästön luota, eli sieltä kepin suunnasta auton alla. 128:ssa ja vanhoissa Ritmoissakin näitä. Tanko liikkuu sisä/ulossuunnassa sekä myös pyörii, H-kuvion mukaisesti.
Vanhanmallin 100S-laatikot on sisuskaluiltaan samankaltaisia Tbo Unon laatikoiden kanssa. Välitykset poikkeaa. Vetaritkin samoja, eri mittaisia tosin.
1-vipuisessa on pelkästään yksi tanko joka tulee laatikkoon tasauspyörästön luota, eli sieltä kepin suunnasta auton alla. 128:ssa ja vanhoissa Ritmoissakin näitä. Tanko liikkuu sisä/ulossuunnassa sekä myös pyörii, H-kuvion mukaisesti.
Vanhanmallin 100S-laatikot on sisuskaluiltaan samankaltaisia Tbo Unon laatikoiden kanssa. Välitykset poikkeaa. Vetaritkin samoja, eri mittaisia tosin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
ok, tuota tietoo kaipasinkin, eli ei sit onnistu 3,7 perän asennus, 1,6tc dedrasta, (vai missä niitä olikaan) vanhaan lootaan.vvieri kirjoitti:2-vipuisessa on samaan tapaan systeemit lodun ulkopuolelta kuin (vapari-) Unon 127-pohjaisessa laatikossa. Laatikko toki paljon isompi ja nuo ei ole toisilleen sukua.
Ois vaan tuo välitys ehkä helpoin/halvin keino saada vähän lisää kiihtyvyyttä
Autot:
-Volvo Amazon
-Volvo Amazon