100 s regatan laatikon välitykset ??

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

100 s regatan laatikon välitykset ??

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Elikkä minkähän laiset välitykset mahtaa olla 100 ässän regatan laatikossa ?
Lähinnä kiinnostas onko se harva välitteinen laatikko verrattuna 1.5 ritmon
laatikkoon vai pidempi välitteinen ?? :)
Aina oppii jotain uutta
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuon keskustelun lopussa on uudemmista laatikoista
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=1482

Perä:
1300 - 17/64 (3,765)
1500 - 17/61 (3,588)
1600 1-nokkainen (ei Suomessa) - 19/64 (3,368)
1600 TC pysty- ja vinokone - 19/61 (3,211)

Vaihteet:
1300, 1500, 1600 (1-nokkainen) - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,469; 4 1,043; 5 0,827; R 3,714
1600 TC pystykone - 1 4,09; 2 2,235; 3 1,550; 4 1,163; 5 0,960; R 3,714
1600 TC vinokone - 1 4,091; 2 2,235; 3 1,553; 4 1,163, 5 0,960; R 3,714

Kokonaisvälityksen saa kun kertoo nämä keskenään.

Isommalla koneella pitemmät välitykset.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

kiitos w noista on paljon apua
Aina oppii jotain uutta
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

1600 TC vinokone - 1 4,091; 2 2,235; 3 1,553; 4 1,163, 5 0,960; R 3,714
No niin!
Eli 100s i.e. on perävälitys 17/57 eli 0.353
Ja 1 vaihde on 11/43 eli 3.91
5 vaihde on 31/30 eli 0.968
Noi oli merkattu rattaisiin, muita en jaksanut laskea.


Näitä välityssuhteita vois kerätä jonnekin tänne ,et olis sit helppo kattoo?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nuo lienevät uudemman 2-vipuisen laatikon välitykset, kun ie-mallista?

Noitahan voisi kyllä jonnekin keräillä. Tämä threadi on jo FAQ:ssa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
fiap
Viestit: 272
Liittynyt: 27.11.2004 18:34

Viesti Kirjoittaja fiap »

Mun Regata 100Sie:t oli kaksvipusella laatikolla.Onkos näitä tehty Turkissakin."Ruotsin" tc-tipossa näyttäis olevan ihan samanlainen.
127 MK1
Viestit: 519
Liittynyt: 21.02.2006 14:59
Paikkakunta: Itäinen suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 127 MK1 »

Miten tuo "kaks vipunen uudempi malli" eroaa vanhasta yksivipuisesta 100S laatikosta, meneekö vaihde vivut kuin esim pikku unon laatikossa? entä sisuskalut, kävisikö siitä 3,7 perä entisen 3,2 tilalle vanhanmallin 100S lootaan?

entä turbo unon vetarilaipallinen loota vs vanhanmallin 100S loota, onko samat sisähilut/mikä välitys turbossa?
Autot:
-Volvo Amazon
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

2-vipuisessa on samaan tapaan systeemit lodun ulkopuolelta kuin (vapari-) Unon 127-pohjaisessa laatikossa. Laatikko toki paljon isompi ja nuo ei ole toisilleen sukua.

1-vipuisessa on pelkästään yksi tanko joka tulee laatikkoon tasauspyörästön luota, eli sieltä kepin suunnasta auton alla. 128:ssa ja vanhoissa Ritmoissakin näitä. Tanko liikkuu sisä/ulossuunnassa sekä myös pyörii, H-kuvion mukaisesti.

Vanhanmallin 100S-laatikot on sisuskaluiltaan samankaltaisia Tbo Unon laatikoiden kanssa. Välitykset poikkeaa. Vetaritkin samoja, eri mittaisia tosin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
127 MK1
Viestit: 519
Liittynyt: 21.02.2006 14:59
Paikkakunta: Itäinen suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 127 MK1 »

vvieri kirjoitti:2-vipuisessa on samaan tapaan systeemit lodun ulkopuolelta kuin (vapari-) Unon 127-pohjaisessa laatikossa. Laatikko toki paljon isompi ja nuo ei ole toisilleen sukua.
ok, tuota tietoo kaipasinkin, eli ei sit onnistu 3,7 perän asennus, 1,6tc dedrasta, (vai missä niitä olikaan) vanhaan lootaan.
Ois vaan tuo välitys ehkä helpoin/halvin keino saada vähän lisää kiihtyvyyttä :roll:
Autot:
-Volvo Amazon
Vastaa Viestiin