Projekti istuin (seat) 133
Projekti istuin (seat) 133
Noniin. Pikku fiiua on purettu ahkerasti ja tässä vaiheessa kone ja vaihdelaatikko on otettu pois. Koneeseen ja lootaan vaihetaan tiivisteet että öljyä ei enää tarvitse tankata. Jotain pikku viritystä koneeseen saattaa tulla, esim. kärjetön sytkä ja peltisarja odottavat vuoroaan tallin nurkassa. Mopo on lähteny aika rankasti jo käsistä, koska erään foorumilla roikkuvan harrastajan kanssa on jo puhuttu mikran männistä, turboista ja muista ohittamista helpottavista apulaitteista. Mutta tuskin vielä ens kesäksi.
Tarkotus olis saada auto muuten hyvän kuntoon ja sitten askarrella voimaa takalaatikkoon.
Sadekelillä fiiatin ikkunat tuntuivat laskevan vettä sisään ja isukka sano että polkastaan linssit pois ja vilkastaan, että mikä mättää. No lasit lähti yhdessä osassa pois ja syyllinen vuotoon löytyi. Peltiä oli lähtenyt tuulilasin ja takalasin alakulmista liukenemaan. Ei ihme että takapenkki oli kostee.
http://fiat133.1800hosted.com/Ruostetta/ruostetta.JPG
Ja nyt huomio huomio. Osaavalle hitsarille olisi töitä. Muutama paikka pitäs tuohon aparttiin laittaa, että ensi kesänä saisin ajella kuivin jaloin. Ilmasiks ei hommaa tarvitse tehdä jos ei väkisin halua. Itse kun en omista hitsaus vermeitä enkä liiemmin tilojakaan niin nyt, jos joku tuntee kutsumusta tähän pikku puuhasteluun tai tietää jonkun opiskelia budjetille sopivan hitsaajaan niin vois ilmoitella.
Olis varsin passeli homma jos sais ton ikkuna asian kuosiin, niin itse voi keskittyä tohon tekniikan ehostamiseen.
Tuli muuten tossa välihommana ehostettua takavalojen lasit.
http://fiat133.1800hosted.com/Ruostetta ... hty222.JPG
Keltainen osa on käsitelty ja tuo alaosa ei. Ja ihme aineen nimi on Autosol 8)
Tarkotus olis saada auto muuten hyvän kuntoon ja sitten askarrella voimaa takalaatikkoon.
Sadekelillä fiiatin ikkunat tuntuivat laskevan vettä sisään ja isukka sano että polkastaan linssit pois ja vilkastaan, että mikä mättää. No lasit lähti yhdessä osassa pois ja syyllinen vuotoon löytyi. Peltiä oli lähtenyt tuulilasin ja takalasin alakulmista liukenemaan. Ei ihme että takapenkki oli kostee.
http://fiat133.1800hosted.com/Ruostetta/ruostetta.JPG
Ja nyt huomio huomio. Osaavalle hitsarille olisi töitä. Muutama paikka pitäs tuohon aparttiin laittaa, että ensi kesänä saisin ajella kuivin jaloin. Ilmasiks ei hommaa tarvitse tehdä jos ei väkisin halua. Itse kun en omista hitsaus vermeitä enkä liiemmin tilojakaan niin nyt, jos joku tuntee kutsumusta tähän pikku puuhasteluun tai tietää jonkun opiskelia budjetille sopivan hitsaajaan niin vois ilmoitella.
Olis varsin passeli homma jos sais ton ikkuna asian kuosiin, niin itse voi keskittyä tohon tekniikan ehostamiseen.
Tuli muuten tossa välihommana ehostettua takavalojen lasit.
http://fiat133.1800hosted.com/Ruostetta ... hty222.JPG
Keltainen osa on käsitelty ja tuo alaosa ei. Ja ihme aineen nimi on Autosol 8)
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.
Noniin. Onhan tässä taas aikaa mennytkin. Piti käydä tässä välissä sotimassa ja vaikka mitä. Autossa ei oo kilpiä ollu vuoteen ja viime vuoden ratapäivä toiveet kariutu taas liian lyhkäsiin 18h asennuspäiviin. Kyllähän se harmitti ja salaa tais vähän VI****aa. No taas kerran kevät on koittanut ja ratapäiviin on tollaset pyöreet 20 päivää ja eilen sain ajettua auton kotia. Tollasta pientä ruoste vaurioo ois tiedossa takatukivarsissa ja etupalkissa, ohjauksessa klappia, tööttiä ei ole, peltisarja loppuu kollektoriin + pienet säädöt. Niin ja tais iskaritkin olla aika hapoilla.
No tästä se lähtee. Nyt olis tarkotus hiukka purkaa tota etupään ongelmavyyhtiä ja edetä siitä sitten tangentin suuntaan . Tiedossa on se, että hammastangon ?ohjausakselin? laakerit on aika väljässä kuosissa ja ne pitäisi uusia. Onko kellään hajua että millast laakerit sinne tulee? Jos jollain vaikka on se tiedossa se millaiset ne on, sattuu omistamaan sellaset ja on huomenna tulossa hollolaan kevät reffeille ni saattaisin antaa sellasista vaikka rahaa vaihdossa. Ja millaset iskari valikoimat on suomen rajojen sisällä?
Ps. treffeille otan huomenna mukaan 2 kappaletta 14" mangelsseja jotka potee yksinäisyyttä tallin perällä. Jonkin tason kumitkin niissä on. Tarjouksia voi esittää
No tästä se lähtee. Nyt olis tarkotus hiukka purkaa tota etupään ongelmavyyhtiä ja edetä siitä sitten tangentin suuntaan . Tiedossa on se, että hammastangon ?ohjausakselin? laakerit on aika väljässä kuosissa ja ne pitäisi uusia. Onko kellään hajua että millast laakerit sinne tulee? Jos jollain vaikka on se tiedossa se millaiset ne on, sattuu omistamaan sellaset ja on huomenna tulossa hollolaan kevät reffeille ni saattaisin antaa sellasista vaikka rahaa vaihdossa. Ja millaset iskari valikoimat on suomen rajojen sisällä?
Ps. treffeille otan huomenna mukaan 2 kappaletta 14" mangelsseja jotka potee yksinäisyyttä tallin perällä. Jonkin tason kumitkin niissä on. Tarjouksia voi esittää
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.
Klappi ohjauksessa johtuu mitä ilmeisemmin väljästä ohjausakselin ristinivelestä. Eipä ole kauheasti tullut vastaan 133:sia, joissa ei olisi tuon takia väljää ohjauksessa. Osasaatavuudesta ei ole tietoa, raidetangonpäät kuitenkin on samat kuin seiskassa, jos siis hammastangollinen ohjaus.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Nonniin. Nyt on uudet laakerit hammastangossa ja klappia saatiin pois huimasti mutta kylä siinä ristinivelessä on vielä tota "ajan patinaa". Etupää on nipussa ja kun pääsen kotio niin saa pyörät alle kinneriin ja pääsee retusoimaan takatukivarsia ja apparin jalkatilan pikku reikää. Töötiltä puuttuu vielä sähkö ja perjantaina ois iltapäivästä katsastus. Mutta nyt ollaan aika paljon edellä viimevuoden tunarontia. Voi olla että pitää ottaa huomenna koulusta vähä ommoo lommoo ja olla kipeenä
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.
Joopase joo, kyllähän sitä joutu ruuvaamaan aikalailla että se leima tuli, konttorin mimmit oli vaan tilannu vika kilvet mutta kyllä ne sieltä kohta tulee. Mites muuten kun 600:iin on laitettu amatsoonin iskareita niin mites ne soveltuu 133:een? vähän napakampaa alustaa tarvis kun liikenne ympyröissä tuppaa olemaan liukasta
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.
Noniin, taas on kevät ja auto on purettu rullaavaks. Hitsaus laite on ostettu joten ei pitäs jäädä siitä kiinni tämän vuoden ahveniston ratapäivä.
Tekniikkaan on tulossa uutuuksia, japanin auton männät, ja heikkolaatuinen italialais kaasutin. Kansi vaihtuu johonki toiseen, missä imu ja pako venttiilit on vaihdettu isompiin ja palotiloja on veistetty+ sipistelyt. Seuraksi joku 270 asteinen nokka.
Kysymyksiä:
Paljonko on normi nokkaketjuvedon ajoitus ja selviääkö 65mm reijillä olevalla kansipahvilla kun männät on 68mm?
Riippuu varmasti että kuinka korkeelle mäntä tulee lohkossa, vai pitääkö hankkia poria ja kuparia?
Tekniikkaan on tulossa uutuuksia, japanin auton männät, ja heikkolaatuinen italialais kaasutin. Kansi vaihtuu johonki toiseen, missä imu ja pako venttiilit on vaihdettu isompiin ja palotiloja on veistetty+ sipistelyt. Seuraksi joku 270 asteinen nokka.
Kysymyksiä:
Paljonko on normi nokkaketjuvedon ajoitus ja selviääkö 65mm reijillä olevalla kansipahvilla kun männät on 68mm?
Riippuu varmasti että kuinka korkeelle mäntä tulee lohkossa, vai pitääkö hankkia poria ja kuparia?
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.