kannentiiviste

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

tapahtu jotain ihmeellistä avasin tänään motonetistä tilatun tiiviste sarjan kannentiivisteen ja kappas vaan liekki renkaat samallaiset kuin orginaalissa
eli sylinterien välistä yhtä rautaa merkki on jotai classer tai jotain siihen suuntaan

tulipahan nyt tilattua -konetiiviste lindgreeniltä- uusi tiiviste... :lol:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuotanoin, eihän itse liekkirenkaissa olekaan näkyvää eroa vaan siinä vahvistetussa tiivisteessä on se metallinpätkä sylinterien reikien välissä. Kaikissa kansipahveissahan on toiselta puolelta liekkirenkaat yhdessä...

Voin koittaa pyrkiä muistaa ottamaan kuvan aiheesta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

ahaa
tuotapa en tiennyt :D mutta taas lisää tietoa
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tulipahan nyt tilattua -konetiiviste lindgreeniltä- uusi tiiviste...
Ei se välttämättä ole ollenkaan niin hyvä kuin luulet.
Jos kestävän haluaa niin kokokuparinen on bueno!
Tai sitte liekkirenkaat ,mutta niillä ei helposti hianosäädetä puristuksia.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Tämmönen kuva löytyi vvierin nettisivuilta. "Kuvissa näkyy alkuperäisessä tiivisteessä oleva vahvike sylinterien välille, tuo puuttuu tarvikepahveista ja siksi ne eivät kestä TC-moottorissa jossa sylinterit ovat lähellä toisiaan. "

Kuva

ja tässä kuvat parista tarviketiipparista:
Record:
KuvaKuva

motonet vaparin sarjasta:
KuvaKuva

.. ja tässä recordin pahvi käytön jälkeen:
Kuva

Seuraavaksi tulee meikäläisen myllyyn Cometicin tiiviste, jonka tilasin tiistaina - saas nähdä koska tulee, koska ProStreetistä sanottiin että tullee parissa päivässä jos maahantuojalla on varastossa... eli ei.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

jeps kyselin tota cometicksin tiivistettä mutta hinta oli aika raju virtala/nen racing (suonenjoki) oli hyllyssä -200e-
lindgreeniltä aattelin kokeilla kun hinta on vain 80e
sanoi että tekee erityis vahvistuksen sylinterien väliin...
laitan ensiviikolla kuvia kun tiiviste tulee mulle.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Toi Lindgren kuullostaakin mielenkiintoiselta. Pitikö sinne viedä malli ja mistäköhän materiaalista ne sen tekee? Mielenkiinnolla odotetaan kuvaa valmiista pahvista ja tietty sitten käyttökokemuksia :) . Cometicin 1.02mm paksu metallinen kannentiiviste maksaa 130€, 1.7mm yli 200€.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Uno projekti voi laittaa kommentia Lindgreeenin tiivisteestä.
Olihan se hienon näköinen ,turbon kannen tiivisteeksi siitä ei oikeen ollut.
ilkkahy
Viestit: 67
Liittynyt: 26.06.2004 21:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Mistäs saisin Prisman 1.6 vinokoneeseen täydellisen tiivistesarjan?

Motonetissä nostivat kädet pystyyn. Kyseiseen autoon ei heillä kuulemma ollut rekisterissä lainkaan tiivisteitä. Varmaan sieltäkin saisi jos tietäisi missä autossa on samanalainen vinokone?

Tuli mieleen että kannattaisiko semmosia kuparitiivisteitä leikkauttaa laaserilla kimpassa vai tuleekohan ihan liikaa kustannuksia moiselle? Tosin ei kuparipeltikään ilmaista taida olla. Ohjelma voisi olla helppo tehdä semmoiselle joka cnc-laitteiden kanssa on pelannut.. nooh tämmöstä mietiskelyä vaan.
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Wesulius kirjoitti:turbon kannen tiivisteeksi siitä ei oikeen ollut.
Täh? mitäs vikaa siinä sitten oli? Kiinnostais vaan ku mulla sattuu olemaan ihan samanlainen.
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Eiköhän tommonen löydy varaosaliikkeestä... Autoazzurro.fi:stä löytyy ainakin ja hinnasta voisi päätellä että kyseessä on suomalaiselta tukkurilta löytyvä paketti:
Prisma 1.6ie Tiivistesarja täydellinen 66,43 alv0%

Tuota kuparitiivistettä itselleni mietin ja kyselinkin sitä eri tahoilta. muttamutta.. käytännössä se vaatii erilliset liekkirenkaat. Onkohan niin että jos on erilliset liekkirenkaat, pitää lohkoon sorvauttaa sylinterien ympärille ura kupari tms. langalle, joka painaa sitten sitä liekkirengasta? (oonkohan noi termit ymmärtänyt oikein...)
Vode131 kirjoitti:Kuparitiiviste kestää, jos tosiaan on liekkirenkaat lohkossa. Muuten en laittaisi. Noita jos useamman leikkauttaa, niin hintaa tulee jotain 35-40 euroa kpl. Cometicinkin voi käyttää uudelleen, jos ei käytä liimaa kasauksessa.
ProStreetistä muuten sanottiin että Cometic on kertakäyttöinen niin kuin muutkin kannentiivisteet...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

juu mallin laitoin mukaan
tiivisteestä tuli 1,4mm
tiiviste on jotain tähän suuntaan--->metallia pinnoilta ja kait kuparimassaa välissä en ole varma... :roll:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Tuota kuparitiivistettä itselleni mietin ja kyselinkin sitä eri tahoilta. muttamutta.. käytännössä se vaatii erilliset liekkirenkaat. Onkohan niin että jos on erilliset liekkirenkaat, pitää lohkoon sorvauttaa sylinterien ympärille ura kupari tms. langalle, joka painaa sitten sitä liekkirengasta? (oonkohan noi termit ymmärtänyt oikein...)
No siis sehän on eri asia kokokuparinen kannen tiiviste tai site ne erilliset liekkirenkaat.
Ne liekkirenkaat tekisin niin ,että laittaisin vain renkaat ja liimaa lohkon ja kanne väliin.
Kokokuparisella on taas helpompi pelleillä myöhemmin puristussuhteella.
Pikkukonessani on kokokuparinen ja 2L on renkaat.
Ja noitahan voi käyttä uudestaan jos hattu kaipaa parantelua.
Täh? mitäs vikaa siinä sitten oli? Kiinnostais vaan ku mulla sattuu olemaan ihan samanlainen.
Heh, niin eipä tuo hirveesti enemmän kestä kuin se glaserin tarvike pahvi.
Glaserin pahvilla ajettiin 1.5bar ahdoilla ja pysyi ehjänä,Lindgrennin pahvilla 1.7bar ja antoi periksi?
Ja tietysti sylinterissä olevasta paineestahan tuo on kiinni,meillä nyt sattuu olemaan kovat paineet sylinterissä kun on pieni kone ja paljon voimaa :D
Lähti karkuun kannen ja lohkon välistä, meni ryppyyn vesikanavaan ja liekkirenkaat menivät lyttyyn samon kuin tuossa Meltdownnin kuvassa , ensin liekkirengas menee lyttyyn ja sitten rupee vuotamaan ja palanut sylinterin välistä poikki.
Rosso Corsa
Viestit: 359
Liittynyt: 20.08.2005 07:11

Viesti Kirjoittaja Rosso Corsa »

hepe75 kirjoitti:jeps kyselin tota cometicksin tiivistettä mutta hinta oli aika raju virtala/nen racing (suonenjoki) oli hyllyssä -200e-
proturbolla 130e. Ja jenkeissä maksaa alle 100$ (n.82e), kuluja vaan taitaa tulla niin paljon ettei kannata tilailla.... :roll:

http://www.proturbo.fi/moottori/moottorin%20osat.htm
http://usparts.locomail.com/right.php3?cat=2&group=21
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Joo tuo Lindgrenin paffi on kyl aika perussettiä. Voisin väittää et se glaserin paffi kestää enemmän sylinterinpainetta, mitä tuo lindgrenin. On siin glaseris sentään tuplasti leveemmät renkaat, mut ainoo huono et ei oo kuparia ja se glaseri maksaa motonetis joku 10€ :wink: . Oli kuin ihmeen kauppaa et se mun paffi kesti vuotamatta vaikka näytti tosiaan siltä et olis nähny vähän enemmänkin elämää. Parista kohtaa tosiaan vesikanavassa rytyssä, mut pieni huuli piti paineet sylinterissä ilmeisesti vielä.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vastaa Viestiin