portattuja turbo tc kansia?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

portattuja turbo tc kansia?

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

moi

onkos kellään kuvia otettuna tollasista kansista?
olis ihan mielenkiintoista vertailla erillaisia versiota ja faktoja
venttiilien koosta, kanavien halkasiat, tehot, kuka tehnyt ? ,yms. mitä tiedossa
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Croftin sivuilla on ainakin. Linkki löytyy linkkisivultani.

Omia räpellyksiä omilla sivuillani mutta noista ei vielä paljoa referenssiä. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

tossa olis oma tuotosta, ei ole vielä valmis mutta palotila on saanut muotonsa
kanavat myös valmiit , vielä tulee uudet seetit , kannen oikaisu minkä jälkeen näkee todellisen muodon, ja sit vielä ohjurit pitää sorvata, ja viimeistely...

http://img67.imageshack.us/my.php?image ... ttu7ey.jpg
http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... ava3kq.jpg
http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... ila1nk.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/3195 ... 4rn.th.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... stu5td.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... nsi3eq.jpg


kait noista jotain selvää saa
Viimeksi muokannut hepe75, 08.09.2005 07:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Miksi täytehitsaukset pakopuolella? Miten suuri kanava on?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

mites tuon puristuksien kävi kun siitä kumminkin on tavaraa aika paljon lähtenyt pois ?
ja millä niitä on otettu takas ?
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Miksi täytehitsaukset pakopuolella? Miten suuri kanava on?
Noo! Taisi mennä pakokanava puhki ja vesitilaan.
Kanava on muistaakseni 38m
Tarkoitus oli laittaa vielä isommat pakoventtiilit mutta tuli sitten hommattua 16v hattu.

mites tuon puristuksien kävi kun siitä kumminkin on tavaraa aika paljon lähtenyt pois ?
ja millä niitä on otettu takas ?
Tavaraa on lähtenyt pois n, 5cc eli ei kuitenkaan hirveesti.
Ja kansi on tehty tasapäisille männille.
Ja takas on sitte otettu ahtopaineen avulla :)
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

paljos tommosen vakion kakslitrasen vinokoneen palotilan koko on?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Äkkiä laskettuna näyttäis olevan 58.7cc ->2.0i
Turbo koneeseen tarjotaan 76.7cc
vapari 16v 56.3cc
ta 16v turbo 71.3cc
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

ai kiitos, kiitos! :)

saako sitä udella jotta minkä verran tuosta sun kannestasi nykyisillä muutoksilla menee tavaraa läpitte nostolla x y z? :roll:

Onko kenelläkään informaatiota mistään äärimmilleen tehdystä 8v-kannesta? Muutokset + virtaavuus? Tai minkälainen on kombinaatio mitä porukka täällä pitää hurjimpana saavutuksena?
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Voisi tuosta omastakin turboon kötöstellystä kannesta muutaman kuvan laittaa vaikka alkuviikosta. Tosiaan 43.5/36 venoilla oleva pystykoneen kansi josta kanavat hieman siistitty, pakopuolelle tehty ohjurin ympärille tilaa hieman. Imusta vain kulmat siloteltu. Kummaltakin puolelta ohjureita lyhennetty alkuperäisten kanavien katon tasoon asti. Palotilat tuollaista wesuliuksen mallia, mutta paljealueita jätetty reilummin, eli enemmän ovaalinmalliset. Pakopuolelle sain jopa metsästettyä turbon natriumtäytteiset venat :)
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

Äkkiä laskettuna näyttäis olevan 58.7cc ->2.0i
Turbo koneeseen tarjotaan 76.7cc
vapari 16v 56.3cc
ta 16v turbo 71.3cc
Dedran korjaamo opas ilmottas tollasia lukemia
2,0-> 48,40cc
1,8 -> 48,74cc

nuo ovat vapareita
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

ja Dedra gralen korjaus opus kyseiselle mallille ilmoittaa
47,7 cc



mutta saksa kun on kohmeessa niin linkissä pitäs olla skannaatu sivu aiheesta
ja edellisestä
http://img383.imageshack.us/my.php?imag ... 20l7no.jpg
http://img383.imageshack.us/my.php?imag ... ale9jw.jpg

ja nyt viimeinkin on saatu kansi koneistamoon
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jokunen kuva tuosta omasta:

http://www.students.tut.fi/~hayrinet/kuva/kansi01.jpg
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/kuva/kansi02.jpg
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/kuva/kansi03.jpg
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/kuva/kansi04.jpg
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/kuva/kansi05.jpg

Noissa kuvissa ei vielä imuja ole puhallettu. Myös pronssiohjurit vaihtuu noiden rautaisten tilalle. Kertokaa mielipiteitä ja parannusehdotuksia.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

eipä noista kuvista paljoa voi sanoa...

sitä voi kaiketi painottaa että TÄRKEÄÄ on ettei kaiva kanavia liian isoiksi (koska ovat jo sitä) varsinkaan kanavan sisäkurvista??

tää topikki kasvattaa jatkuvasti painetta tehdä Graleen uusi kansi (ja sen myötä sitten mopon keula karkaa koko moottorin osalta mikä ei ole hyvästä tässä vaiheessa........ :o ) :D
Vastaa Viestiin