unon pakkivalot
unon pakkivalot
Elikkäs tämänkertainen ongelma olisi kun pakkivalot eivät pala.
Jos auto on käynnissä ja pakki päällä(kytkin pohjassa ) ja pakinpolttimot paikallaan, niin jännitettä on 0.05V. Heti kun ottaa polttimon pois niin jännite on 14.2V.
Lampun kannan + -kieli ei näyttänyt koskettavan miinus -läpäreeseen polttimon ollessa paikallaa. Eli ei siis vissiin sieltäkään oikkarissa..
Oliskohan ideoita..
Jospa tästä joku jotain sais selvää...
Auto siis Uno 70 s.i.e plus, -91
Jos auto on käynnissä ja pakki päällä(kytkin pohjassa ) ja pakinpolttimot paikallaan, niin jännitettä on 0.05V. Heti kun ottaa polttimon pois niin jännite on 14.2V.
Lampun kannan + -kieli ei näyttänyt koskettavan miinus -läpäreeseen polttimon ollessa paikallaa. Eli ei siis vissiin sieltäkään oikkarissa..
Oliskohan ideoita..
Jospa tästä joku jotain sais selvää...
Auto siis Uno 70 s.i.e plus, -91
Viimeksi muokannut fiipus, 28.08.2005 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa jossain olla huono liitos tai valokytkin on simahtanut. Lampun ollessa paikallaan 12V:n jännitehäviö syntyy jossain muualla kuin lampussa. Ilman lamppua mitatessa jännite näkyy johtimen päässä asti, koska mittarin virta on hyvin pieni.
Pakkivalo päälle ja poltin paikalleen. Mittarilla mittaamaan jännitteitä liitos kerrallaan. Jostain läytyy kohta, mihin tulee 12V mutta ei lähde eteenpäin. peruutusvalokytkin ja sen johtoliitokset lienee todennäköinen vikapaikka.
Pakkivalo päälle ja poltin paikalleen. Mittarilla mittaamaan jännitteitä liitos kerrallaan. Jostain läytyy kohta, mihin tulee 12V mutta ei lähde eteenpäin. peruutusvalokytkin ja sen johtoliitokset lienee todennäköinen vikapaikka.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Raplasinpas sitten eilen vihdoinkin noita unon pakkivaloja. Valot syttyy kun johdonpäät oikosulkee, sekä syttyvät kun liitintä heiluttaa anturissa, mutta kun pakkia käyttää pois päältä ja laittaa takaisin päälle, niin ei syty. Taas kun heiluttaa liitintä, niin sytyy, pakki pois päältä ja takaisin niin ei pala, jos vaihdekeppiä lyö kovemmin, niin syttyvät yleensä.
Kävin tänään katsastamassa ja ne paloivat onneksi juuri silloinkun inssi katsoi toimiiko ne, toisen kerran ne ei enää palaneet, kun se peruutteli sillä.
Noh, muuten oli hyvä mutta vänkärinpuolen iskarin ylpään lakerissa välystä tai löysällä(saattoi jäädä löysälle, kun vaihtelin syksyllä iskarin suojakumeja) Inssi kehui fiiatin pohjaa, että kun on niin hyvässä kunnossa ja hyvin suojattu.
Varsinainen kysymys oli tämän kaiken muun stoorin lisäksi, että minkälainen anturi tuo pakkivalon kytkin on? Onko se jonkinlainen nappikytkin ihan vaan , jonka joku painaa siellä pohjaan, vai..
Lähteekö se minkäkokoisella avaimella pois? Tuntui, että 24 olisi iso ja 22 liian pieni.
Alakautta kun sitä ei päässyt näkemään, kun se moottorin pohjapelti on haitolla ja oli niin työläästi kiinni, ettei jaksanut irrottaa. Yläkautta taas niin huonossa asennossa, ettei lenkki-, eikä kiintoavaimet käyneet sinne. Pitäis olla pitkät piippuhylsyt.
Kävin tänään katsastamassa ja ne paloivat onneksi juuri silloinkun inssi katsoi toimiiko ne, toisen kerran ne ei enää palaneet, kun se peruutteli sillä.
Noh, muuten oli hyvä mutta vänkärinpuolen iskarin ylpään lakerissa välystä tai löysällä(saattoi jäädä löysälle, kun vaihtelin syksyllä iskarin suojakumeja) Inssi kehui fiiatin pohjaa, että kun on niin hyvässä kunnossa ja hyvin suojattu.
Varsinainen kysymys oli tämän kaiken muun stoorin lisäksi, että minkälainen anturi tuo pakkivalon kytkin on? Onko se jonkinlainen nappikytkin ihan vaan , jonka joku painaa siellä pohjaan, vai..
Lähteekö se minkäkokoisella avaimella pois? Tuntui, että 24 olisi iso ja 22 liian pieni.
Alakautta kun sitä ei päässyt näkemään, kun se moottorin pohjapelti on haitolla ja oli niin työläästi kiinni, ettei jaksanut irrottaa. Yläkautta taas niin huonossa asennossa, ettei lenkki-, eikä kiintoavaimet käyneet sinne. Pitäis olla pitkät piippuhylsyt.