unon pakkivalot

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

unon pakkivalot

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Elikkäs tämänkertainen ongelma olisi kun pakkivalot eivät pala.
Jos auto on käynnissä ja pakki päällä(kytkin pohjassa :D ) ja pakinpolttimot paikallaan, niin jännitettä on 0.05V. Heti kun ottaa polttimon pois niin jännite on 14.2V.
Lampun kannan + -kieli ei näyttänyt koskettavan miinus -läpäreeseen polttimon ollessa paikallaa. Eli ei siis vissiin sieltäkään oikkarissa..
Oliskohan ideoita..
Jospa tästä joku jotain sais selvää...
Auto siis Uno 70 s.i.e plus, -91
Viimeksi muokannut fiipus, 28.08.2005 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Taitaa jossain olla huono liitos tai valokytkin on simahtanut. Lampun ollessa paikallaan 12V:n jännitehäviö syntyy jossain muualla kuin lampussa. Ilman lamppua mitatessa jännite näkyy johtimen päässä asti, koska mittarin virta on hyvin pieni.

Pakkivalo päälle ja poltin paikalleen. Mittarilla mittaamaan jännitteitä liitos kerrallaan. Jostain läytyy kohta, mihin tulee 12V mutta ei lähde eteenpäin. peruutusvalokytkin ja sen johtoliitokset lienee todennäköinen vikapaikka.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Missä sijaitsee pakkivalon kytkin?
Nohd
Viestit: 195
Liittynyt: 01.03.2003 13:39
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nohd »

fiipus kirjoitti:Missä sijaitsee pakkivalon kytkin?
Vaihdelaatikossa
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Tiesin kyllä että se on vaihdelaatikossa, mutta missähänkohti suunnilleen? pääseekö käsiksi yläkautta, vai täytyykö saada auto ilmaan?
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

taitaa olla (optiona turbo uno ja tipot) etupuolella, n. puolenvälin korkeudella, ylä tai ala kautta, molemmista näkee hyvin.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Alakautta näkynee parhaiten. Taitaa olla laatikon ainoa messinkinen osa, josta lähtee johtoja. JA PELKÄN TUNKIN VARASSA OLEVAN AUTON ALLE EI SITTEN MENNÄ! :shock:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kokeile oikosulkea pakkivalon kytkimen johdot. Jos lamppu nyt syttyy, vika on itse kytkimessä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Raplasinpas sitten eilen vihdoinkin noita unon pakkivaloja. Valot syttyy kun johdonpäät oikosulkee, sekä syttyvät kun liitintä heiluttaa anturissa, mutta kun pakkia käyttää pois päältä ja laittaa takaisin päälle, niin ei syty. Taas kun heiluttaa liitintä, niin sytyy, pakki pois päältä ja takaisin niin ei pala, jos vaihdekeppiä lyö kovemmin, niin syttyvät yleensä.

Kävin tänään katsastamassa ja ne paloivat onneksi juuri silloinkun inssi katsoi toimiiko ne, toisen kerran ne ei enää palaneet, kun se peruutteli sillä. :oops:
Noh, muuten oli hyvä mutta vänkärinpuolen iskarin ylpään lakerissa välystä tai löysällä(saattoi jäädä löysälle, kun vaihtelin syksyllä iskarin suojakumeja) :roll: Inssi kehui fiiatin pohjaa, että kun on niin hyvässä kunnossa ja hyvin suojattu. :D

Varsinainen kysymys oli tämän kaiken muun stoorin lisäksi, että minkälainen anturi tuo pakkivalon kytkin on? Onko se jonkinlainen nappikytkin ihan vaan , jonka joku painaa siellä pohjaan, vai..
Lähteekö se minkäkokoisella avaimella pois? Tuntui, että 24 olisi iso ja 22 liian pieni.
Alakautta kun sitä ei päässyt näkemään, kun se moottorin pohjapelti on haitolla ja oli niin työläästi kiinni, ettei jaksanut irrottaa. Yläkautta taas niin huonossa asennossa, ettei lenkki-, eikä kiintoavaimet käyneet sinne. Pitäis olla pitkät piippuhylsyt.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Pelkkä kytkin se on. Öljytiivis sellainen.

Vaikuttais olevan jotain kontaktiongelmaa siinä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin