uuno etupyörä jytkyttää
uuno etupyörä jytkyttää
nostimme etupään ylös laitomme uunon pyörimään vasen etupyörä jytkyttää tärisee koko iskuvaimennin systeemi kun käänttää oikealle ääni ja jytkytysloppuu onko vetoakseli sökö ulkopää myös vasemmalle pyörä ylhäällä jytkytys loppuu
Olettaisin että kyse ei ole Turbo Unosta..
Se vetoakseli lähtee nivelineen irti vetämällä sen jälkeen kun laatikon kyljessä oleva vetonivelen suojakumi on irrotettu. Öljyt pitää laskea sitä ennen pois.
Laita vaihde päälle ja koita kiertää vetoakselia. Jos toisen puolen pyörä ei pääse pyörimään, vetoakselia ei pitäisi voida pyörittää ja klappia ei saisi tuntua. Tuon selvittämiseen ei tarvitse vetaria irrottaa laatikosta.
Ulompi nivel kyllä useammin särkyy kuin sisempi. Samalla tavalla ylös tunkattua pyörää pyörittämällä huomaa onko jossain klappia.
Se vetoakseli lähtee nivelineen irti vetämällä sen jälkeen kun laatikon kyljessä oleva vetonivelen suojakumi on irrotettu. Öljyt pitää laskea sitä ennen pois.
Laita vaihde päälle ja koita kiertää vetoakselia. Jos toisen puolen pyörä ei pääse pyörimään, vetoakselia ei pitäisi voida pyörittää ja klappia ei saisi tuntua. Tuon selvittämiseen ei tarvitse vetaria irrottaa laatikosta.
Ulompi nivel kyllä useammin särkyy kuin sisempi. Samalla tavalla ylös tunkattua pyörää pyörittämällä huomaa onko jossain klappia.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ja ilmeisesti kyse hieman vanhemmasta uunosta?
Noissa myöhempien aikojen masiinoissa (kuten tuo minun ruosteen raiskaama -94) on
uudempaa designia oleva loota jossa sisätripoidit on laatikon ulkopuolella jolloin ei tarvi pelehtiä noiden öljyjen kanssa kun vetoakselin ottaa pois.
Tuon uudemman systeemin tunnistaa siitä, että vaihdekepin ja vaihdelaatikon yhdistää kaksi tai kolme vaijeria.
Noissa myöhempien aikojen masiinoissa (kuten tuo minun ruosteen raiskaama -94) on
uudempaa designia oleva loota jossa sisätripoidit on laatikon ulkopuolella jolloin ei tarvi pelehtiä noiden öljyjen kanssa kun vetoakselin ottaa pois.
Tuon uudemman systeemin tunnistaa siitä, että vaihdekepin ja vaihdelaatikon yhdistää kaksi tai kolme vaijeria.
Htm
Voi siellä olla välystä vetopyörästössäkin. Ei taida olla ihan harvinaista Fiatin vaihteistoissa? Katso antaako ne nivelet noin paljon periksi.Vehje kirjoitti:temprassa kokeilin pyörittää toisen puolen pyörää vaihde päällä ni pyöri melkein täyden vartin ennenkun tyssäs:D Onkohan ne sisemmät nivelet sitten ihan paskana?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
no onko normaalia että kun keulan ollessa ilmassa kaasuttelee ja vain toisen pyörän antaa pyöriä, kuuluu aika kovaa kohinaa (tasauspyörästöstä(kö)?)
molemmat pyörät kun pyörii niin ei kuulu niin kovaa ääntä. Myös molemmissa ulommissa nivelissä oli ihan pikkuriikkinen klappi. Kuuluuko ulommissa nivelissä olla pitkittäissuunnassa klappia, nimittäin semmostakin on?
Raidetankojen pallonivelet oli ainakin väljät
molemmat pyörät kun pyörii niin ei kuulu niin kovaa ääntä. Myös molemmissa ulommissa nivelissä oli ihan pikkuriikkinen klappi. Kuuluuko ulommissa nivelissä olla pitkittäissuunnassa klappia, nimittäin semmostakin on?
Raidetankojen pallonivelet oli ainakin väljät
... tai sitten tarvikeputki.
No pallonivelet ei tuohon autoon paljon maksa.
Tasauspyörästön kohina johtunee siitä että sen pikkurattaat pyörivät vallan vimmatusti jos toinen pyörä on pysäytettynä. Tuohan ei ole luonnollinen käyttötilanne, esimerkiksi kun mutkaan ajetaan niin pyörien pyörintänoeuksien ero on silti varsin pieni.
Ulommissa nivelissä ei kuulu olla akselin pituussuunnassa klappia. Sen jouston pitäisi tehdä sisemmän nivelen.
No pallonivelet ei tuohon autoon paljon maksa.
Tasauspyörästön kohina johtunee siitä että sen pikkurattaat pyörivät vallan vimmatusti jos toinen pyörä on pysäytettynä. Tuohan ei ole luonnollinen käyttötilanne, esimerkiksi kun mutkaan ajetaan niin pyörien pyörintänoeuksien ero on silti varsin pieni.
Ulommissa nivelissä ei kuulu olla akselin pituussuunnassa klappia. Sen jouston pitäisi tehdä sisemmän nivelen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -