Pössäyttely kylmäkäynnistykessä ja mooottorijarrutuksessa

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Pössäyttely kylmäkäynnistykessä ja mooottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja -JTH »

Eli -90 Turbo Uno pössäyttelee hieman sinistä kylmäkäynnistyksessä ja moottorijarrutuksia tehtäessä, varsinkin isoilla kierroksilla. Onkohan ohjureiden kumit syynä, vai? Öljyinä Castrol TWS 10w-60.
UnoTurbo1.6
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja -JTH »

Kiitos jälleen kerran runsaasta avunannosta. Enää ei tarvitse vaivautua, vika selvinnyt.
UnoTurbo1.6
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kerrohan sitten tännekin, niin ollaan viisaampia ensi kerralla. :wink:

Täytyyhän näihin kysymyksiin jonkun vastaillakin. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja -JTH »

vvieri kirjoitti:Kerrohan sitten tännekin, niin ollaan viisaampia ensi kerralla. :wink:

Täytyyhän näihin kysymyksiin jonkun vastaillakin. :lol:
Eihän mun kysymyksiin kukaan vastaa ikinä muutenkaan, joten ehkä olen itsekin hiljaa. Kuten X 1/9 joskus sanoi: "Rahalla saa vastauksia". Tai jotain siihen tyyliin...
UnoTurbo1.6
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

X 1/9 puhui asiaa :wink:
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Yleensä pössyttely, johtuu ohjureista tai renkaista...

Ainakin itse avaisin savumerkkejä lähetelleen koneen...
Kaikki sininen savu sieltä savupiipusta, on ollut pois voitelusta...

[OT]
Eit, kait tämä pieni fiat yhdyskunta nyt vielä kahden päivän kysymyksiin herää...
Kysymyksiä varten kaiketi tämäkin forum on, mutta...
Tuntuu kyllä, että piikityksiä tulee ja joihinkin itsestään selviin asioihin ei tule vastauksia, vaikka toistelisi kysymystään.
Kirous eläköön, puhkuin ja puhalsin sinisen sedän mittariin hetki sitten kotiin kävellessä 1,85 promillea :wink: ja korkkasin...[OT END]
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

-JTH kirjoitti:Eihän mun kysymyksiin kukaan vastaa ikinä muutenkaan, joten ehkä olen itsekin hiljaa. Kuten X 1/9 joskus sanoi: "Rahalla saa vastauksia". Tai jotain siihen tyyliin...
Kukin taaplaa tyylillään, mutta jos kaikki täällä alkaisivat noin ajattelemaan, niin tästä voisi tulla aika hiljainen paikka... Sitäpaitsi moni ongelmaasi kenties jonkunlaista asiatietoa omaava on saattanut näillä ilmoilla olla mielummin hoitamassa nestehukkaa tai kiusaamassa Unskeillaan auringon esiin ajamia bemaripoikia, kuin roikkumassa netissä. Tämähän on keskusteluforumi, ei auttava puhelin, tai muukaan automaatti, joten joskus saattaa olla vähän hiljaista.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

luigi kirjoitti:
-JTH kirjoitti:Eihän mun kysymyksiin kukaan vastaa ikinä muutenkaan, joten ehkä olen itsekin hiljaa. Kuten X 1/9 joskus sanoi: "Rahalla saa vastauksia". Tai jotain siihen tyyliin...
Kukin taaplaa tyylillään, mutta jos kaikki täällä alkaisivat noin ajattelemaan, niin tästä voisi tulla aika hiljainen paikka... Sitäpaitsi moni ongelmaasi kenties jonkunlaista asiatietoa omaava on saattanut näillä ilmoilla olla mielummin hoitamassa nestehukkaa tai kiusaamassa Unskeillaan auringon esiin ajamia bemaripoikia, kuin roikkumassa netissä. Tämähän on keskusteluforumi, ei auttava puhelin, tai muukaan automaatti, joten joskus saattaa olla vähän hiljaista.
Jep, jo jotenkin yritn jopa hienohelmaisesti pukea sanoamisiani, jopa ympäri juovuksissa...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

-JTH kirjoitti:Eihän mun kysymyksiin kukaan vastaa ikinä muutenkaan, joten ehkä olen itsekin hiljaa.
Jotain tuon sorttista vuodatusta odottelinkin, ja siksi kyssärin heitin.

Tuossa parikin keskustelua heti alkajaisiksi, joihin olet saanut vastaukset:
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=7084
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=6170

Näitäkin on huomattavasti enemmän kuin vastauksiasi. :roll: Onneksi monet muut täällä eivät laske.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja -JTH »

luigi kirjoitti:
-JTH kirjoitti:Eihän mun kysymyksiin kukaan vastaa ikinä muutenkaan, joten ehkä olen itsekin hiljaa. Kuten X 1/9 joskus sanoi: "Rahalla saa vastauksia". Tai jotain siihen tyyliin...
Sitäpaitsi moni ongelmaasi kenties jonkunlaista asiatietoa omaava on saattanut näillä ilmoilla olla mielummin hoitamassa nestehukkaa tai kiusaamassa Unskeillaan auringon esiin ajamia bemaripoikia, kuin roikkumassa netissä. Tämähän on keskusteluforumi, ei auttava puhelin, tai muukaan automaatti, joten joskus saattaa olla vähän hiljaista.
En nyt jaksa sen enempää alkaa kinastelemaan asiasta, mutta ennen tuota viestiäni oli tätä topiccia luettu n. 60 kertaa. Ja jos en väärin ymmärtänyt, niin tämä on keskustelufoorumi, jolloin omien mielipiteiden ilmaiseminen ja pähkäily kuuluu asiaan. Vastauksien ei aina tarvitse edustaa absoluuttista totutta ja kaikki pienetkin vinkit yleensä auttavat eteenpäin. Ja painotan nyt etten tosiaankaan jaksa aloittaa lapsellista väittelyä mistään muusta kuin itse ongelmaan liittyvistä asioista.

Ja koneremppahan se on näillä näkymin tiedossa. Ja toinen auto. 8)
UnoTurbo1.6
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

No, itse ainakin pyrin hieman rajoittamaan kirjoittelua, ellei ole suht varmaa tietoa jostain, ettei forumin signaali/kohina-suhde menisi ihan onnettomaksi. "Se varmaan polttaa öljyä jossain"-tyyppinen arvailu ei ehkä olisi ollut sitä mitä varsinaisesti hait täältä. :wink:

Ilmeisesti siinä oli sitten enemmänkin laittoa, kuin pelkät ohjureiden kumit, joita itse veikkaisin noiden oireiden perusteella?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja -JTH »

luigi kirjoitti:No, itse ainakin pyrin hieman rajoittamaan kirjoittelua, ellei ole suht varmaa tietoa jostain, ettei forumin signaali/kohina-suhde menisi ihan onnettomaksi. "Se varmaan polttaa öljyä jossain"-tyyppinen arvailu ei ehkä olisi ollut sitä mitä varsinaisesti hait täältä. :wink:
Tämänkin olit tietenkin kärjistänyt aivan toiseen äärilaitaan tuosta kun sanoin että kaikki pienetkin vinkit ovat tervetulleita. Ei, en halua että viesteihin vastataan "Se varmaan polttaa öljyä jossain", koska se nyt on itsestään selvä. Mutta mitä tähän nyt joku olisi voinut esimerkiksi vastata, tai itse olisin voinut jollekin toiselle vastata, niin olisi voinut kehoittaa mittaamaan puristuspaineet ja ohivuoto jotta tiedettäisiin onko siellä jotain muutakin kuin ohjurien kumit.

Ja lisätäkseni tähän itse tapaukseen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä on. Puristuspaineita ei ole vielä mitattu kiireiden takia, mutta epäilyni kohdistuvat vahvasti männänrenkaisiin. Auto huohottaa paljon ja kovilla kierroksilla tulee myös ehkä hieman liikaa öljyä, huohottimesta siis. Ehkä tämä tästä.
UnoTurbo1.6
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

puristukset

Viesti Kirjoittaja VTO »

Itselläni oli hieman samanlainen tapaus. Huohotti paljon ja sinistä jonkin verran savutti. Kulki kuitenkin ihan normaalisti.
Puristusten mittaus antoi aivan hyväksyttävät lukemat, mutta avasin koneen silti. Tulos oli, että mäntä oli rikki renkaiden välistä. Sieltä siis huohotus. Olisi ilmeisesti näkynyt ohivuotomittauksella, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta. Hieman harmittaa, että ei tullut tehtyä. Olisi antanut infoa tähän asiaan teoreettisella tasolla.
Lopputulos kuitenkin ihan hyvä. Uusi std mäntä hoonauksen jälkeen reikään ja kovaa ajoa.
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Re: puristukset

Viesti Kirjoittaja -JTH »

VTO kirjoitti:Itselläni oli hieman samanlainen tapaus. Huohotti paljon ja sinistä jonkin verran savutti. Kulki kuitenkin ihan normaalisti.
Puristusten mittaus antoi aivan hyväksyttävät lukemat, mutta avasin koneen silti. Tulos oli, että mäntä oli rikki renkaiden välistä. Sieltä siis huohotus. Olisi ilmeisesti näkynyt ohivuotomittauksella, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta. Hieman harmittaa, että ei tullut tehtyä. Olisi antanut infoa tähän asiaan teoreettisella tasolla.
Lopputulos kuitenkin ihan hyvä. Uusi std mäntä hoonauksen jälkeen reikään ja kovaa ajoa.
Jep kiitoksia vastauksesta. Työnsikö paljon öljyä huohottimesta? Missä tilanteissa sininen savu ilmaantui? Itselläni moottorijarrutuksessa ja kylmäkäynnistyksessä. Ensi viikolla puristusmittauksen jälkeen laitan lisätietoa.
UnoTurbo1.6
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

samoissa tilanteissa

Viesti Kirjoittaja VTO »

Moottorijarruruksen jälkeen ja käynnistettäessä savua tuli. Kovilla kierroksilla myös. Öljyä ei huohottajasta tullut
Vastaa Viestiin