uno sammuilee

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

uno sammuilee

Viesti Kirjoittaja anttik »

uno 45i.e sammuilee yhtäkkiä ajossa vaan sammahtaa ikään kuin itse sen sammuttaisi eikä kirveelläkään vähään aikaan käyntiin jos lähtee käyntiin käy jonkin aikaa vaikka pitäis kaasulla käynnissä niin silti sammuu.voisko ongelma olla bensan saannissa kun yrittää sahata sitä käyntiin niin bensa ei ala siltikään haiseen.Bensasuodatin vaihdettu millon lie sitä tässä epäilen kaikista eniten :?

eilenkin sammu. kotia 15km(mahtavaa) annoin olla 20min ja yritin startata lähti käyntiin sammu lähti uudestaan käyntiin ajoin kotia eikä sillä välillä mitään ongelmaa
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Nyt melkein sanoisin, että tästä on ollut juttua ennenkin :D

Sytytysyksikkö jakajan kyljessä on aika suurella totennäköisyytellä rikki, vaihtoon vaan.

Bensanhajun puutos johtunee siitä, että tuo on ruiskullinen uno,
ei kipinää--> tieto ruiskulle --> ei bensaakaan
Htm
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

voi olla mahdollista. motonetistä tuo näytti löytyvän(tätä varmaan tarkoitit) eikä oo mitenkään kalliskaan

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FIAT UNO
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö.
1,0-1,3 85-- Marelli (5 liitintä rivissä/rivat). . . . . . 33.50

eli taidan kokeilla vaihtaa tuon ohausyksikön ja bensasuodattimen ja katsotaan sitten mitä sanoo
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

peekele tulipas luettua muitakin juttuja niin siellähän oli juuri samasta ongelmasta mikä mullakin :roll: tulipas turhaan aloitettua uus otsikko
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

mutta vielä on yks ongelma kumpi se noista on kun en tiedä,koska en pääse tallille vielä pariin päivään ja osa pitäis tilata tänään niin kertokaapas viisaammat kumpi se on. uno on 45i.e 90 1.0


OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FIAT UNO
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
1,0-1,3 85-- Marelli (5 liitintä rivissä/rivat). . . . . . 10-8082 33.50 ???
1,0/1,1 87-- DucellierValeo (2+2 liitintä). . . . . . . . . 10-8030 35.50 ???
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

PItäisi tietää onko siinä marellin vai ducellierin jakaja...

Mutta jos se on kerran rikki ja ducellier on aika harvinainen niin ainakin 99% todennäköisyydellä se on marelli.
Htm
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

marellihan se oli mutta ongelma jatkuu uno sammuilee edelleen samalla lailla. sytytysyksikkö lämpenee melko paljon ja kun lämpenee tarpeeks sammuu.
vaihdoin saman tien uuden sytytysyksikön tilalle vanhan kun sammui ja lähti heti käyntiin koska yksikkö oli kylmä.

sitä lämpenemistä ihmettelen kun roikkuu tällä hetkellä johtojen varassa ja silti lämpenee pirusti.voisiko ongelma olla liian suuri jännite? menee jo arvuutteluksi mutta kertokaapa millaisia jänniteitä sinne pitäis tulla.

vai onko ongelma yksinkertaisesti sytytyspuolassa
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

mittasin pyörijän sain lukemaksi jotain 22 ohmia alkaa pikkuhiljaa lämpenemään muukin kuin unon kone kun en ole löytänyt vikaa johdotkin mittasin ei vikaa.

voisiko joku viisampi kertoa minulle missä vika!!!
syttäyksikölle tuleva jännite 16,5V eli sama mikä akulle(mitattu 8€ mittarilla)

auton sammuessa olen aina vaihtanut syttäyksikön ja taas käy ,mutta saattaa sammua vaikkei yksikkö ole edes lämmennyt :evil: :evil:
Viimeksi muokannut anttik, 09.05.2005 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Unon systeemejä en nimenomaisesti tunne, mutta kommentoidaan kertomasi perusteella ainakin seuraavaa:

- Yleensä sytkäyksiköt tarvitsee jäähdytysapua myös niiltä osin, kuin ne on kiinnitetty koriin. Joskus väliin kuuluu laittaa vielä lämpörasvaakin. Irrallaan johtojen varassa roikkuminen heikentää jäähdytystä.

- Ilmeisesti sulta on lataussäädin rikki, jos noin isoa jännitettä tulee laturilta (kuuluisi olla max. hieman päälle 14V). Tuo rikkoo akun lisäksi muitakin paikkoja pidemmän päälle, ja voi osaltaan vaikuttaa tuon sytkäyksikön kuumenemiseenkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Unossa ei varsinaisesti sytkäyksikköä jäähdytetä mihinkään, se kiinnittyy semmoisen muovikauluksen kanssa jakajan kylkeen.
Mutta tuo latausjännite kuulostaa kovinkin korkealle.
Htm
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jep. Siinä varmaan vika. Normaalisti tuollainen sytkäyksikkö ei juuri lämpene. Itsellä on tuollainen 127:ssa pultattuna pieneen alumiinilevyyn konehuoneessa lokasuojan päällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

no pitää ottaa parempi yleismittari ja mittailla uusiks mutta eipä tuo hinnalla ole pilattu toi lataussäädin 9€.ilmottelen kun tiedän asiasta enempi
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
anttik
Viestit: 149
Liittynyt: 22.02.2004 17:51
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja anttik »

jännite tällä hetkellä 18,2V käynnissä ja jännitesäätäjä ja hiilet vaihdettu.sammuksissa jännite laskee ainakin 16,1V
Fiat uno 1.1 i.e -90

http://fiatgalleria.ath.cx/index.php?cat=10019
http://photobucket.com/albums/a151/anttik/
Avatar
a.r.p.p.e
Viestit: 604
Liittynyt: 14.10.2003 02:24
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja a.r.p.p.e »

pikkasen hakuammuntaa jo, mutta voisiko viallinen diodisilta laturissa aiheuttaa moisen? Eikö latauksen varoitusvalo kojetaulussa ole reagoinut mitenkään?
"Punkaharjulla syö pintajigi"
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tarkoitatko, että kone sammutettuna mittari näyttää akun jännitteeksi päälle 16V? Tarjoile moinen mittari sorsille ja hanki ehjä, ellei tuossa ole jotain kalibointimahdollisuuksia! Voisi kuitenkin päätellä, että mittari näyttää reilun 4V liikaa, jolloin latausjännite olisi n. 14V ja siis ihan asiallisissa lukemissa. Jos siis mittausvirhe pysyy samana koko ajan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin