Fiat Argenta 2000 I.E:n viritys
Fiat Argenta 2000 I.E:n viritys
Kuinka voisi aloittaa vakion tollasen heppojen liäämisen Saako tohon helpoti tehoa ja mistä kannattaisi aloittaa
Viimeksi muokannut soad, 19.05.2003 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hurjaaa...
Ensimmäiseksi kannattaa heittää L-jetronic hevon kuuseen, sen kanssa et saa koneesta yli 130hv (myös superguru Guy Croft on varmistanut asian) tuplakaasarit tai säädettävä ruisku ja 155hv tulee helposti.
Porttaat kannen, puristuksien nostoon vaihdat esim. mirkku 1600TC:n männät, jos ei löydy, Ritmo 100S männät käy ainakin kun sorvaa pari milliä laelta pois, tällöin CR n. 11:1. Noilla pääsee alkuun, suosittelen ostamaan Croftin loistavan kirjan.
Porttaat kannen, puristuksien nostoon vaihdat esim. mirkku 1600TC:n männät, jos ei löydy, Ritmo 100S männät käy ainakin kun sorvaa pari milliä laelta pois, tällöin CR n. 11:1. Noilla pääsee alkuun, suosittelen ostamaan Croftin loistavan kirjan.
Lisäksi nokat, jos vakionokilla puristukset tuonne niin nakuttaa takuuvarmasti...0203038 kirjoitti:Porttaat kannen, puristuksien nostoon vaihdat esim. mirkku 1600TC:n männät, jos ei löydy, Ritmo 100S männät käy ainakin kun sorvaa pari milliä laelta pois, tällöin CR n. 11:1. Noilla pääsee alkuun, suosittelen ostamaan Croftin loistavan kirjan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
no nokathan kannattaa muutenkin vaihtaa jos haluaa enemmän tehoa, mulla on edelleen toistaiseksi vakionokat ja kyseiset puristukset, ilman ongelmia.
mirkku 2000 männillä ei saa mitään hyötyä puristusten suhteen, on vissiin ihan samanlaiset ku Argentassa.
2000 koneessa 1600 männät CR 10:1
1800 männät CR 9,6:1
säädettävien ruiskujen hinnat ovat 1000 egestä ylöspäin,
esim. DTA on muistaakseni sporttiautossa 1176 egee
lisäksi tarvitset tuplien imusarjan, ja läppärungot 500 egee
+helvetisti antureita ym. kallista on
DTA tosin kelpuuttaa suuren osan boschin alkup. antureista...
mirkku 2000 männillä ei saa mitään hyötyä puristusten suhteen, on vissiin ihan samanlaiset ku Argentassa.
2000 koneessa 1600 männät CR 10:1
1800 männät CR 9,6:1
säädettävien ruiskujen hinnat ovat 1000 egestä ylöspäin,
esim. DTA on muistaakseni sporttiautossa 1176 egee
lisäksi tarvitset tuplien imusarjan, ja läppärungot 500 egee
+helvetisti antureita ym. kallista on
DTA tosin kelpuuttaa suuren osan boschin alkup. antureista...
croft kertoi itse virittäneensä 5 L-jettiä tehoilla 126-130hv, ja sanoi että kaasuläpän jälkeinen yhteinen ilmatila pilaa kunnollisen sylinteritäytön.
poppakonsteja varmasti löytyy (bensanpaineet, AFM:n moddaus ym.) mutta itse nään mielekkäämpänä vaihtamista ohj. ruiskuun tai tupliin...
kallista mutta tehokasta...
poppakonsteja varmasti löytyy (bensanpaineet, AFM:n moddaus ym.) mutta itse nään mielekkäämpänä vaihtamista ohj. ruiskuun tai tupliin...
kallista mutta tehokasta...
Vakiokilkkeillä varmasti mutta mikäpä estäisi käyttämästä eri läppärunkoa (suositeltava tietysti läppä per sylinteri vanhoista tuplista) ja mahdollisesti ilmamäärämittariakin vakio L-jetin kanssa? Lisäksi isommat suuttimet voi katsella jostain purkuautosta ja bensanpainetta nostaa, niin jo löytyy enemmän paukkuja.
Ei tuo L-jetti kovin hyvä systeemi ole juuri tuon läppämittarinsa takia mutta kelvollinen kuitenkin, ja puhutaan kymmenesosan budjetista vaikka tuon DTA:aan verrattuna. Säätöominaisuuksiltaan viritelmä ei tietenkään vastaa ohjelmoitavaa ruiskua mutta ompa hintakin halvempi.
Veikkaan että Croft tarkoitti ruiskun vakiopalikoilla irtoavaa tehoa.
Tuosta TC:n virittelystä muuten on laajalti väännetty täällä, kannattaa katsella vanhempia viestejä.
Ei tuo L-jetti kovin hyvä systeemi ole juuri tuon läppämittarinsa takia mutta kelvollinen kuitenkin, ja puhutaan kymmenesosan budjetista vaikka tuon DTA:aan verrattuna. Säätöominaisuuksiltaan viritelmä ei tietenkään vastaa ohjelmoitavaa ruiskua mutta ompa hintakin halvempi.
Veikkaan että Croft tarkoitti ruiskun vakiopalikoilla irtoavaa tehoa.
Tuosta TC:n virittelystä muuten on laajalti väännetty täällä, kannattaa katsella vanhempia viestejä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
lueppa aluksi Head Porting at home.
Vaikka siinä puhutaan jenkkiraudoista niin perusperiaatteet toimivat kaikkialla.
http://www.sa-motorsports.com/portdiy/diyport.pdf 1,9Mb
Tuostakin voi olla jotain apua..
Vaikka siinä puhutaan jenkkiraudoista niin perusperiaatteet toimivat kaikkialla.
http://www.sa-motorsports.com/portdiy/diyport.pdf 1,9Mb
Tuostakin voi olla jotain apua..