Fiat Argenta 2000 I.E:n viritys

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Fiat Argenta 2000 I.E:n viritys

Viesti Kirjoittaja soad »

Kuinka voisi aloittaa vakion tollasen heppojen liäämisen :?: Saako tohon helpoti tehoa ja mistä kannattaisi aloittaa :?: :?: :?:
Viimeksi muokannut soad, 19.05.2003 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hurjaaa...
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kannen porttaamisesta on aina hyvä aloittaa.
0203038

Viesti Kirjoittaja 0203038 »

Ensimmäiseksi kannattaa heittää L-jetronic hevon kuuseen, sen kanssa et saa koneesta yli 130hv :? (myös superguru Guy Croft on varmistanut asian) tuplakaasarit tai säädettävä ruisku ja 155hv tulee helposti.
Porttaat kannen, puristuksien nostoon vaihdat esim. mirkku 1600TC:n männät, jos ei löydy, Ritmo 100S männät käy ainakin kun sorvaa pari milliä laelta pois, tällöin CR n. 11:1. Noilla pääsee alkuun, suosittelen ostamaan Croftin loistavan kirjan.
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Viesti Kirjoittaja soad »

tarkotat varmaa mirkun 2000TC:n mäntiä vai???

Aregenta 2000 I.E:seen???
Hurjaaa...
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Viesti Kirjoittaja soad »

nii että minkälainen ton säädettävän ruiskun pitäs olla, ja mistä sellasia sais???

Onko sulla itsellä argenta???
Hurjaaa...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

0203038 kirjoitti:Porttaat kannen, puristuksien nostoon vaihdat esim. mirkku 1600TC:n männät, jos ei löydy, Ritmo 100S männät käy ainakin kun sorvaa pari milliä laelta pois, tällöin CR n. 11:1. Noilla pääsee alkuun, suosittelen ostamaan Croftin loistavan kirjan.
Lisäksi nokat, jos vakionokilla puristukset tuonne niin nakuttaa takuuvarmasti...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
0203038

Viesti Kirjoittaja 0203038 »

no nokathan kannattaa muutenkin vaihtaa jos haluaa enemmän tehoa, mulla on edelleen toistaiseksi vakionokat ja kyseiset puristukset, ilman ongelmia.

mirkku 2000 männillä ei saa mitään hyötyä puristusten suhteen, on vissiin ihan samanlaiset ku Argentassa.
2000 koneessa 1600 männät CR 10:1
1800 männät CR 9,6:1

säädettävien ruiskujen hinnat ovat 1000 egestä ylöspäin,
esim. DTA on muistaakseni sporttiautossa 1176 egee
lisäksi tarvitset tuplien imusarjan, ja läppärungot 500 egee
+helvetisti antureita ym. kallista on :cry:
DTA tosin kelpuuttaa suuren osan boschin alkup. antureista...
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

...
Viimeksi muokannut karkin, 15.02.2005 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0203038

Viesti Kirjoittaja 0203038 »

croft kertoi itse virittäneensä 5 L-jettiä tehoilla 126-130hv, ja sanoi että kaasuläpän jälkeinen yhteinen ilmatila pilaa kunnollisen sylinteritäytön.

poppakonsteja varmasti löytyy (bensanpaineet, AFM:n moddaus ym.) mutta itse nään mielekkäämpänä vaihtamista ohj. ruiskuun tai tupliin... :roll:
kallista mutta tehokasta...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vakiokilkkeillä varmasti mutta mikäpä estäisi käyttämästä eri läppärunkoa (suositeltava tietysti läppä per sylinteri vanhoista tuplista) ja mahdollisesti ilmamäärämittariakin vakio L-jetin kanssa? Lisäksi isommat suuttimet voi katsella jostain purkuautosta ja bensanpainetta nostaa, niin jo löytyy enemmän paukkuja.

Ei tuo L-jetti kovin hyvä systeemi ole juuri tuon läppämittarinsa takia mutta kelvollinen kuitenkin, ja puhutaan kymmenesosan budjetista vaikka tuon DTA:aan verrattuna. Säätöominaisuuksiltaan viritelmä ei tietenkään vastaa ohjelmoitavaa ruiskua mutta ompa hintakin halvempi.

Veikkaan että Croft tarkoitti ruiskun vakiopalikoilla irtoavaa tehoa.

Tuosta TC:n virittelystä muuten on laajalti väännetty täällä, kannattaa katsella vanhempia viestejä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

...
Viimeksi muokannut karkin, 15.02.2005 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Viesti Kirjoittaja soad »

Onko tuo argentan kone TC??? (2000 I.E. Argentassa)
Hurjaaa...
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Viesti Kirjoittaja soad »

Olen näissä asioissa vähän sellainen aloitteleva ropaaja niin voisitteko kertoa vähän enemmän tuosta kannen porttauksesta???
Hurjaaa...
Avatar
Chauffi
Viestit: 15
Liittynyt: 17.05.2003 08:03
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Chauffi »

lueppa aluksi Head Porting at home.
Vaikka siinä puhutaan jenkkiraudoista :shock: niin perusperiaatteet toimivat kaikkialla.
http://www.sa-motorsports.com/portdiy/diyport.pdf 1,9Mb
Tuostakin voi olla jotain apua..
soad
Viestit: 15
Liittynyt: 03.04.2003 22:01

Viesti Kirjoittaja soad »

ok, kiitos :) täytyypä lueskella
Hurjaaa...
Vastaa Viestiin