Sivu 14/14

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 23.12.2018 13:16
Kirjoittaja -HH-
Kun kolopallojutuissa ollaan niin jatketaan vähän. Olisi mielenkiintoista nähdä vanhan Super-Veen kansi. Siis niitä uudempia Kolopallo-koneisia. Niistähän on revitty hurjia tehoja 1.6:ksi.

Ettei mee kokonaan OT:ksi niin olisi myös mielenkiintoista nähdä vanhojen gr.2 Ritmojen kannet. Yksvitosestahan otettiin 170hv...

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 10.04.2019 17:51
Kirjoittaja cyte3
pipercams ym. ilmoittaa nokan spekseissä (Lift AT TDC) imu 4.22 ja pako 4.26 Elikkä imu auki 4.22 ykk

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 24.10.2019 16:17
Kirjoittaja cyte3
Semmoit vielä,onkohan tuota alquatin a20/3 nokkaa saatavilla Suomesta..tai jostain..,tai vaik hiottuna?Perus ympyrä pikkasen päälle 25 ja nostoon 11.7

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 29.04.2021 20:14
Kirjoittaja TfP-Motors
https://www.youtube.com/watch?v=_JV-0GXSmO0

sohc:n viritysyritys osa 1... pakoventtiili katkesi ja otettiin hiukkasen takapakkia. Helatorstaina meinasin kuitenkin kisata, joten katsotaan miten käy.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 06.05.2021 10:51
Kirjoittaja TfP-Motors
Virittelyt osa ½ ja 2

https://youtu.be/RcIQB7gDggI
https://youtu.be/UD9uWRlaYXA

Ei haluttua lopputulosta tullut vieläkään. Oikein italian sävyisten lasien läpi voi nähdä huipputehon 132,5hp, mutta kaukana se on tavoitteista. Puristusta saisi olla lisää (mittaripaine 12bar), palotila kannessa noin 26ml, laskennallinen jotain 12.5, nokka? nostoa 12mm, videon tiedoista poiketen porttasin vielä imukanavaa vähän, pienimmältä kohdalta on noin 30mm korkeus ja 31mm leveys, suuaukko 34, pakokanava pienimmältä kohdalta 28.5mm, venttiilit 39.5 / 31.

Olkoon nyt tuollainen, mulla on tuo toinen lohko tarkoitus porata fordin duratecin männille 87.5 kokoon. mutta voi olla että menee taas vuosia :lol:

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 06.05.2021 19:14
Kirjoittaja Jimi
TfP-Motors kirjoitti: 06.05.2021 10:51 Virittelyt osa ½ ja 2

https://youtu.be/RcIQB7gDggI
https://youtu.be/UD9uWRlaYXA

Ei haluttua lopputulosta tullut vieläkään. Oikein italian sävyisten lasien läpi voi nähdä huipputehon 132,5hp, mutta kaukana se on tavoitteista. Puristusta saisi olla lisää (mittaripaine 12bar), palotila kannessa noin 26ml, laskennallinen jotain 12.5, nokka? nostoa 12mm, videon tiedoista poiketen porttasin vielä imukanavaa vähän, pienimmältä kohdalta on noin 30mm korkeus ja 31mm leveys, suuaukko 34, pakokanava pienimmältä kohdalta 28.5mm, venttiilit 39.5 / 31.

Olkoon nyt tuollainen, mulla on tuo toinen lohko tarkoitus porata fordin duratecin männille 87.5 kokoon. mutta voi olla että menee taas vuosia :lol:
Katoin taas noi sun uudet videot, kiitokset taas niistä, mutta sitten ihan asiaa, en jaksanut juutuupiin kirjautua, niin kommentoin tänne. Eikös siitä prikkavirityksestä nostajakupin säätöpalan alla pääsisi kätevimmin eroon ottamalla sopivan lastun nokka-akselikotelon alapinnalta -> vähemmän edestakaisin liikkuvaa painoa venttiilikoneistossa.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 06.05.2021 20:40
Kirjoittaja TfP-Motors
Joo pirkkaviritykset on lähinnä just sen takia kun ei tuo oma säätöpalakokoelmani ole kovin kummoinen. tottakai kaikki paino pitäisi minimoida liikkuvissa osissa, mutta näissä tahtoo kiireessä jäädä monenlaista muuttujaa huomioimatta. jos näitä tosissaan rakentelisi, kannattaisi ehdottomasti hommata alapuolisella säädöllä olevat kupit.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 28.11.2021 16:39
Kirjoittaja TfP-Motors
Kuva

Hyvin pienin hyppäyksin eteenpäin, sain nyt hiottua tuon gofin nokka-akselin profiilin (catcams 7640208) ritmon akseliin. Nokkapukkiin tarvitsi kyllä tehdä koloja että sai tyrkättyä paikalleen, perusympyrä 24.5mm Nostoa nettona 13mm ja asteita 298. Seuraavaksi lohkon poraus Fordin duratecin männille (87.5), tässä voi taas mennä kauankin :mrgreen:

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 07.12.2021 09:23
Kirjoittaja Luigi
Mielenkiintoinen homma muuten tuo akselin hiominen, minkälaisella systeemillä teit?

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 07.12.2021 20:40
Kirjoittaja TfP-Motors

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 07.12.2021 22:28
Kirjoittaja Luigi
No niin, itehän se kaikki pitää tehdä :thumb: , ja loppujen lopuksihan tuo on yksinkertainen kone, kun vain saa tehtyä. 8-) Ja tietysti ideoitua ensin.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 18.01.2023 11:28
Kirjoittaja Stefa
Onkos kukaan laittanut uudempaan sohoon, eli pikkupulttiseen, vanhemman mallin kansipahvia? Ideanahan se, että uusissa ohuin löytämäni taitaa olla 1,65 mm ja vanhaa versiota löytyisi 1,4 mm.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 21.01.2023 17:23
Kirjoittaja TfP-Motors
Eikai siinä isompia esteitä ole? Ainakin toisinpäin olen laittanut, vanhan lohkon (ei kuitenkaan pinnapultti) päälle uuden mallin tiivisteen.

Re: OHC-moottorin viritys

Lähetetty: 29.01.2023 18:12
Kirjoittaja Wesulius
Kannetkin sopii ristiin , toki ne pikku reijät kannessa on sitten tulpattava.