Laakerijorinaa.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Laakerijorinaa.

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 01.04.2005 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
EVO
Viestit: 6
Liittynyt: 20.11.2004 20:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja EVO »

lanciapoika kirjoitti:Tervetuloa vaan..ja jutut vaan tulee mielenkiintosemmaksi :wink: ..Oliko ikäloppua keretty paljonkin parsia tolla kilometri määrällä?
Koneesta ei ole mennyt kuin yksi pakoventtiili matkan aikana. :shock: Hyvät öljyt ollu koko ajan koneessa (Castrol). Ei mitään muuta isompaa remppaa, ohjaustehostin on vaihdettu joskus. Tarkoitus olisi museorekisteröidä tuo peli sitten joskus...
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 01.04.2005 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
EVO
Viestit: 6
Liittynyt: 20.11.2004 20:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja EVO »

En tarkkaan muista, mutta arvelisin 100000-120000km välein. Remmi ei ole koskaan katkennut tai muutenkaan jäkopää oireillut.
Kyllä tuo kone on kestävä kun vaan huollot tekee ajallaan ja ei revittele liikaa.
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 01.04.2005 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

:roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Onkos muuten huoltohistoria tarkkaan tiedossa koko auton elinkaarelta (eli onko auto ollut samassa perheessä uudesta asti)? Niin ja oliko minkä ikäinen ja mikä malliltaan - ihan 8v i.e vai?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
EVO
Viestit: 6
Liittynyt: 20.11.2004 20:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja EVO »

Auto on -87 ja 8v vapari. Ollut ekalla omistajalla reilun vuoden ennenkuin tuli perheeseen -88/89. Huoltohistoria tiedossa.
Tää yksilö oli aikanaan Moottori lehdessä esittelyssä.
J. Saari
GFF
Viestit: 356
Liittynyt: 23.12.2002 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Meinasin ruveta ihmettelemään että mistä näin kestäviä laitteita oikein sikiää mutta tajusin että kerkesin ihmetellä samaa jo AlfaBBS:n puolella. Meillä on 8v croman mittarissa nyt 350 000 (parin päivän päästä saanee poksauttaa skumppapullon :roll: ) ja kone tuntuu kyllä aika väsyneeltä ja raihnaselta alkuperästen kk-laakereiden kera... Muutama venttiili on taidettu vaihtaa joskus vuosia sitten.
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hieno että joku yksilö edes saanut olla koko elinkaarensa osavissa käsissä ja kestänyt pitkälle. Mutta pointithan tulikin tuossa mainittua miksi se on noin pitkään kestänyt, mitään yleistystä tuon perusteella ei kannata tehdä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

lanciapoika kirjoitti:Eli siinä hyvä osoitus theman koneen kestävyydestä (-hh- ja muille parjaajille)..onko hihnan vaihto tehty millä välillä?
No kun kerran projektipäivillä oltiin niin pitihän sitä jotain tekniikkaakin oikeen paremminkin ihmetellä - n.366tkm ajettu i.e-Theman kattila josta tupla-V nappas öljypohja veks ja laakerit auki. Oli vaihdettu jo kampura tuohon uudempaan malliin ja laakerit Cleviten tarvikkeet ja siltikin yhdessä pytyssä KK-laakeri jo loppu :shock: . Kampi näytti silmämääräisesti vielä ihan käyttökelpoiselta. Joten ei ne kaikki kestä sitä yli puoltamiljoonaa vaikka yksi hyvinhoidettu yksilö kestäisikin... :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 01.04.2005 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

lanciapoika kirjoitti:No siihen ei voi kun sanoa et käyttäjissä vika :cry:
No jos 95% koneista korkkaa ennen aikojaan niin täälläpäin sitä pidetään jo tyyppivikana eikä syytettäisi käyttäjiä :wink: .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

... :roll:
Viimeksi muokannut lanciapoika, 01.04.2005 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No monellako tiedät sen 500tkm ajetun ilman koneremppaa/laakerienvaihtoa? Mutta se että öljy saa olla min-max merkkien välissä ja autolla saa mutkiinkin lasketella vapaasti tai kierrättää huoletta punarajalle ovat mielestäni ihan normaaleja ominaisuuksia joita moottorin pitäisi kestää ilman laakerimurheita.

Ja myös yleensä moottorien kampiakselit ovat ihan hiottavaa tavaraa ilman uudelleen nitrausta joten se siitä materiaalin erinomaisuudesta.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin