Laakerijorinaa.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Koneesta ei ole mennyt kuin yksi pakoventtiili matkan aikana. Hyvät öljyt ollu koko ajan koneessa (Castrol). Ei mitään muuta isompaa remppaa, ohjaustehostin on vaihdettu joskus. Tarkoitus olisi museorekisteröidä tuo peli sitten joskus...lanciapoika kirjoitti:Tervetuloa vaan..ja jutut vaan tulee mielenkiintosemmaksi ..Oliko ikäloppua keretty paljonkin parsia tolla kilometri määrällä?
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Meinasin ruveta ihmettelemään että mistä näin kestäviä laitteita oikein sikiää mutta tajusin että kerkesin ihmetellä samaa jo AlfaBBS:n puolella. Meillä on 8v croman mittarissa nyt 350 000 (parin päivän päästä saanee poksauttaa skumppapullon ) ja kone tuntuu kyllä aika väsyneeltä ja raihnaselta alkuperästen kk-laakereiden kera... Muutama venttiili on taidettu vaihtaa joskus vuosia sitten.
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
No kun kerran projektipäivillä oltiin niin pitihän sitä jotain tekniikkaakin oikeen paremminkin ihmetellä - n.366tkm ajettu i.e-Theman kattila josta tupla-V nappas öljypohja veks ja laakerit auki. Oli vaihdettu jo kampura tuohon uudempaan malliin ja laakerit Cleviten tarvikkeet ja siltikin yhdessä pytyssä KK-laakeri jo loppu . Kampi näytti silmämääräisesti vielä ihan käyttökelpoiselta. Joten ei ne kaikki kestä sitä yli puoltamiljoonaa vaikka yksi hyvinhoidettu yksilö kestäisikin...lanciapoika kirjoitti:Eli siinä hyvä osoitus theman koneen kestävyydestä (-hh- ja muille parjaajille)..onko hihnan vaihto tehty millä välillä?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
No monellako tiedät sen 500tkm ajetun ilman koneremppaa/laakerienvaihtoa? Mutta se että öljy saa olla min-max merkkien välissä ja autolla saa mutkiinkin lasketella vapaasti tai kierrättää huoletta punarajalle ovat mielestäni ihan normaaleja ominaisuuksia joita moottorin pitäisi kestää ilman laakerimurheita.
Ja myös yleensä moottorien kampiakselit ovat ihan hiottavaa tavaraa ilman uudelleen nitrausta joten se siitä materiaalin erinomaisuudesta.
Ja myös yleensä moottorien kampiakselit ovat ihan hiottavaa tavaraa ilman uudelleen nitrausta joten se siitä materiaalin erinomaisuudesta.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -