Lämmityslaitteen moottori vinkuu (Uno 45 vm.91)
Lämmityslaitteen moottori vinkuu (Uno 45 vm.91)
Tuulettimen moottori pitää ääntä suuremmilla nopeuksilla.
Auttaisikohan öljyruiske laakerille vai joutuukohan tässä vaihtamaan koko moottorin.
Kukahan kertoisi, mistä kautta tuulettimeen pääsee käsiksi ja homman saisi helpoimmiten hoidettua, kun Uno on vielä uusi tuttavuus?
Auttaisikohan öljyruiske laakerille vai joutuukohan tässä vaihtamaan koko moottorin.
Kukahan kertoisi, mistä kautta tuulettimeen pääsee käsiksi ja homman saisi helpoimmiten hoidettua, kun Uno on vielä uusi tuttavuus?
- Mikatsu 12
- Viestit: 195
- Liittynyt: 23.01.2005 12:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Mikatsu 12
- Viestit: 195
- Liittynyt: 23.01.2005 12:56
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllä se taitaa mennä tuuletin moottorin piikkiin toi vinkuminen ,niin että tuulilasin ala puolella on suodattimet ja se suodattimen kotelo,eka pitää purkaa tiivisteet ja sitten lasi pyyhkimet/moottori ja kannattaa samalla ostaa tuulettimen moottorin ostamalla myös suodatin minä kun vaihdoin oman auton suodattimen niin se oli ihan musta vaikka sen väri oli ennestää valkonen .
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :(
Tekemätöntä ei laiteta! =)
Tekemätöntä ei laiteta! =)
Omassa Alfamerin oppaassa ei ole kuvia kuin vanhemman Unon kojelaudasta, mutta kaiketi uudemmassakin lämppäri on kojelaudan sisällä samaan tapaan kuin vanhoissa.
Eli kojelaudasta keskikonsoli irti, ja lämppäri on "käsillä". Vanhassa kojelaudassa yksi lämppärin kiinnitysruuvi on tulpan alla kojelaudan päällä. Itse joskus muunmerkisen auton puhaltimen "elvytin" putsaamalla ja rasvaamalla moottorin laakeroinnin, voi siis Unoonkin toimia.
Asiasta enemmän tietävät saa jatkaa
Eli kojelaudasta keskikonsoli irti, ja lämppäri on "käsillä". Vanhassa kojelaudassa yksi lämppärin kiinnitysruuvi on tulpan alla kojelaudan päällä. Itse joskus muunmerkisen auton puhaltimen "elvytin" putsaamalla ja rasvaamalla moottorin laakeroinnin, voi siis Unoonkin toimia.
Asiasta enemmän tietävät saa jatkaa
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Ite olen ainakin havainnut, et tuo laakereiden öljyäminen tuppaa olemaan enempi vähempi tilapäinen korjaus. Ajan myötä se alkaa kumminkin taas kiljumaan. Kannattaa koittaa jotain suht jäykkää vaseliinia jos se vaikka pysyis vähän kauemmin(tiä vaikka toimeis kauankin, tuurista kiinni )dunaaja kirjoitti:Taitaa olla ettei mitenkään,purkauttaa lämppärin kuitenkin.Ja samalla sinne vaihtaa moottorin jottei viikon päästä tarvi taas purkaa
htm kirjoitti: Tavallisesta rasvasta tuo laakerimateriaali turpoaa
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka