projekti: endurance Uno

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Kiitokset VV:lle ja ´sedicivalvolelle´ kannustuksesta, tällä kertaa auttoi. Nimittäin ekat pytyt tuli :D Pikkuluokan kolmas, seuraava hiosti reilun seitsemän sekunnin päässä takana, tiukkaa teki :shock:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onnittelut! :D

Harmi etten voinut taas olla kovin pitkään...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Onnittelut :!:
En kanssa aivan loppuun asti voinut olla harmi.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
tl1000r
Viestit: 339
Liittynyt: 10.07.2003 21:29
Paikkakunta: turku/pori

Viesti Kirjoittaja tl1000r »

harmittavan hitaasti näyttäytyy kuvat..

Onnittelut kuskeille! :shock:
LANCIA delta integrale 16v -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, tuo on kapisen adsl-piuhan päässä oleva serveri. Hidas, jos juuri silloin on ruuhkaa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Käytiin eilen viimeisessä aluekupissa särkemässä Uno :x , mutta eiköhän se saada kuntoon taas 24.9. Botniaringille.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
SJ
GFF
Viestit: 160
Liittynyt: 15.01.2003 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SJ »

Mitäs meni halki ?

T: Saku
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ei oikeestaan sen tarkemmin ole diagnoosia tehty, mutta kuskin puolen vetarista irtos keskiömutteri ja vetari tuli rihloiltaan pois, sen lisäksi pyörä klonkkaa kuin laakerivikaisena todella pahasti, jotain sieltä on särki. Neljä kierrosta kesti vapaassa harjoituksessa ajella, itse en kerinnyt rattiin lainkaan.

No onneksi hajos tuolla, ettei esim. botniaringin aika-ajossa.. Sitten ois sylettänyt pahasti.

Nyt ei edes keritty ilmoittautumaan kisaan, joten säästyi viiskymppinen.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Pyörännapa oli poikki :shock: Tämä sitten oli tuhonnut vetarin päästä rihlat ja mouhonnut laakerin kyljen rikki. No, onneksi ei suurempia tuhoja.

Nyt on kaikki jo niputusta vaille, paitsi ettei sitä vetarin laippaa ole vieläkään ehjää, no, kyllä toi rikkinäinenkin siellä hätäisesti menee..
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Tässä vaiheessa pitää oikeastaan kommentoida, että niitä laippoja on sitten kahta kokoa,
vuosimalli on ratkaisevassa asemassa tässä suhteessa.
Htm
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Jaahans, no onneksi omista varastoista löytyi FIRE-Unon laatikosta oikea laippakin :D Kiitokset vinkistä kuitenkin.

Laitoin pari kuvaa tänne, missä näkyy vanha laippa, ja uusi varmuuden vuoksi pikkaisen "portattu". Uusilla jäykemmillä etujousilla vetari ei toivottavasti pääse särkemään tuota reunusta enää. Ilmeisesti pieni vaihteiston ja koneen nosto ei silti tekisi pahaa :roll:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Paitsi painopistettä ajatellen. Onko ulosjoustot niin isot että vetari pääsee tekemään tuon, vain mistä tuossa on kyse? Ei rata-alustan joustovaroilla pitäisi olla vetarien liikeratojen kanssa ongelmia... vai miten korkealla moottori-vaihteistopaketti on tällä hetkellä? Missä asennossa vetarit on normaalitilanteessa kun auto on pyöriensä päällä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ei vaan sisäänjoustot, eli vetari tulee niin suuressa kulmassa ylöspäin, että on osunut tuohon reunukseen. Mutta nyt on tosiaan jäykempi etujousitus, minkä pitäis estää tuota uusiutumasta.
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Outoa. Itsellä on omassa autossa paketti niin alhaalla että se on korissa alimpana oleva osa, noin 10 cm maasta. Vetarit on vaakasuorassa kun auto on pyörillään. Maavarasi vielä pienempi?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin