Unon käsijarrusta tehokkaampi, mutta miten?
Unon käsijarrusta tehokkaampi, mutta miten?
Moi!
Meni edellinen näyttö vanhaksi ko ei viimetipan käynnillä takajarruissa ollu tehoa. Noh ropasin ne kuntoon ja vein näytille = käsijarru kuulemma ei ota tarpeeksi. Saivat arvoiksi 0.5 ja 0.4 toinen inssi sai täydet 0.3 molempiin tassuihin.
tapahtuman kulku:
Inssi veti käkkäriä : noi 0.5 + 0.4 lukemat = Mä oli äimänä "mitä ihmettä sä nyt oikeen teet, ethän sinä edes vedä siitä vivusta?" tai vastaavaa noh inssi näytti että vetää vipua muttei enempää "saa" vedettyä.
Meni multa sitte proput ko ne saa lukkoon ne taka tassut kun vaan on munat paikallaan ja vetää tasaisesti käsijarrua ylös tai sitten riuhtaisee sen, ihan tyyli vapaa. Noh otin sitten jarru dynosta lukemat 0.7 ja 0.8 ja inssi sano ettei toi ollu normaali veto. Vedin pikkuhiljaa käden vetovoimaa lisäten sitä kahvaa kuten kuuluukin eikä mitään äkki rykäisyä. Kysyin että mikäs se normaali veto sitten on?
Noh taas insssi testaamaan ja ei se täti, anteeksi setä, saanut vieläkään enempää kahvasta kammettua. Mä sanoin että mikä siinä on niin vaikeeta vetää sitä kahvaa ylös? Ja menin takasin kabiiniin ja vedin taas tassut lukkoon jälleen ekalla puhtaalla suorituksella.
huomion arvoista on se että olen normaalivartaloinen, tosin melko kevyt jätkä painan about 66 kiloa, joten en todellakaan ole mikään lihas kimppu.
Vedettyäni jälleen hyväksyttävät lukemat dynotauluun sanoi inssi ettei tätä voi päästää läpi kun ei yksikään nainen saa vedettyä samoja lukemia "kuin me miehet". Mä sanoin etteipä tuota kukaan nainen edes aja, ko se on mulla työ rassina.
Noh loppu tulos on se ettei menny läpi ja jälkkäriin saa sitten viedä. Jälkkäristä totesin etten todellakaan ole maksamassa sitten perkele 13 euroa yhdestä kahvan vedosta. Siitä päästiin sanomani mukaiseen sopuun.
Noh nyt pajalla : kävin ottamassa sen 90' asteen mutkan siihen vaijeriin tekevän rissan irti ja katselin sitä + annoin pajaa sille että se pyörii taas se nylon tms muovi rissa mikä siinä on. Ei siihen menny ku vajaa tunti. Noh sitten kun koitin sitä käytössä niin huomasin että eipä ollu apua ja yhtä paljon sille käkkärille joutuu antamaan habaa että se pelittää. Nyt on siis autossa alle 2 v vanhat vaijerit + rissa ja se vipu missä rissa on kiinni on rasvattu ja ne toimii. Kun kahvaa vetää niin että tassut toppaa niin sitte se vipu missä rissa on kiinni alkaa nousta takareunastaan kohti polttoainetankkia
Mikä neuvoksi? Onko joku joskus tehnyt tähän vekkulaan jonkinlaista kotikutoista viritystä että toi toimis tehokkaammin. Mun mielestä toi on vähintään suunniteltu väärin koko vekotin kun se tulee sellaisessa kulmassa se vaijeri siihen rissalle etteihän se paljon enempää tehoa voi antaa vasemmalle, tosin oikealle menee varmaan 89% voimasta tolla systeemillä. Lvetti..
Noh ehkäpä sen taipuvan vipu&rissa osan uusimisella/vaihtamisella sais ton kuntoon. Mutta tähän ongelmaan mielellään ottaisin vinkkiä vastaan.
Meni edellinen näyttö vanhaksi ko ei viimetipan käynnillä takajarruissa ollu tehoa. Noh ropasin ne kuntoon ja vein näytille = käsijarru kuulemma ei ota tarpeeksi. Saivat arvoiksi 0.5 ja 0.4 toinen inssi sai täydet 0.3 molempiin tassuihin.
tapahtuman kulku:
Inssi veti käkkäriä : noi 0.5 + 0.4 lukemat = Mä oli äimänä "mitä ihmettä sä nyt oikeen teet, ethän sinä edes vedä siitä vivusta?" tai vastaavaa noh inssi näytti että vetää vipua muttei enempää "saa" vedettyä.
Meni multa sitte proput ko ne saa lukkoon ne taka tassut kun vaan on munat paikallaan ja vetää tasaisesti käsijarrua ylös tai sitten riuhtaisee sen, ihan tyyli vapaa. Noh otin sitten jarru dynosta lukemat 0.7 ja 0.8 ja inssi sano ettei toi ollu normaali veto. Vedin pikkuhiljaa käden vetovoimaa lisäten sitä kahvaa kuten kuuluukin eikä mitään äkki rykäisyä. Kysyin että mikäs se normaali veto sitten on?
Noh taas insssi testaamaan ja ei se täti, anteeksi setä, saanut vieläkään enempää kahvasta kammettua. Mä sanoin että mikä siinä on niin vaikeeta vetää sitä kahvaa ylös? Ja menin takasin kabiiniin ja vedin taas tassut lukkoon jälleen ekalla puhtaalla suorituksella.
huomion arvoista on se että olen normaalivartaloinen, tosin melko kevyt jätkä painan about 66 kiloa, joten en todellakaan ole mikään lihas kimppu.
Vedettyäni jälleen hyväksyttävät lukemat dynotauluun sanoi inssi ettei tätä voi päästää läpi kun ei yksikään nainen saa vedettyä samoja lukemia "kuin me miehet". Mä sanoin etteipä tuota kukaan nainen edes aja, ko se on mulla työ rassina.
Noh loppu tulos on se ettei menny läpi ja jälkkäriin saa sitten viedä. Jälkkäristä totesin etten todellakaan ole maksamassa sitten perkele 13 euroa yhdestä kahvan vedosta. Siitä päästiin sanomani mukaiseen sopuun.
Noh nyt pajalla : kävin ottamassa sen 90' asteen mutkan siihen vaijeriin tekevän rissan irti ja katselin sitä + annoin pajaa sille että se pyörii taas se nylon tms muovi rissa mikä siinä on. Ei siihen menny ku vajaa tunti. Noh sitten kun koitin sitä käytössä niin huomasin että eipä ollu apua ja yhtä paljon sille käkkärille joutuu antamaan habaa että se pelittää. Nyt on siis autossa alle 2 v vanhat vaijerit + rissa ja se vipu missä rissa on kiinni on rasvattu ja ne toimii. Kun kahvaa vetää niin että tassut toppaa niin sitte se vipu missä rissa on kiinni alkaa nousta takareunastaan kohti polttoainetankkia
Mikä neuvoksi? Onko joku joskus tehnyt tähän vekkulaan jonkinlaista kotikutoista viritystä että toi toimis tehokkaammin. Mun mielestä toi on vähintään suunniteltu väärin koko vekotin kun se tulee sellaisessa kulmassa se vaijeri siihen rissalle etteihän se paljon enempää tehoa voi antaa vasemmalle, tosin oikealle menee varmaan 89% voimasta tolla systeemillä. Lvetti..
Noh ehkäpä sen taipuvan vipu&rissa osan uusimisella/vaihtamisella sais ton kuntoon. Mutta tähän ongelmaan mielellään ottaisin vinkkiä vastaan.
No nyt ei ol Fiudea talossa. Tuossa kyllä olis yks kaljakorin hinnalla tarjolla mut..
Jarrurummun sisällä on ne vipuraudat jotka ottaa kiinni jarruhihnoihin kun kahvasta vetää,
(onpas hankala selittää....)
Niiden päissä on kolot, nämä kolot tuppaa jostakin syystä kulumaan, niihin kun hitsaa
hieman lisää tavaraa niin käsijarrun teho paranee huimasti, tai ainakin on paranunut riittävästi.
Tuommoista on tullut harrastettua ja korjaamoillakin ne tekee tuota samaa.
(onpas hankala selittää....)
Niiden päissä on kolot, nämä kolot tuppaa jostakin syystä kulumaan, niihin kun hitsaa
hieman lisää tavaraa niin käsijarrun teho paranee huimasti, tai ainakin on paranunut riittävästi.
Tuommoista on tullut harrastettua ja korjaamoillakin ne tekee tuota samaa.
Htm
htm kirjoitti:Jarrurummun sisällä on ne vipuraudat jotka ottaa kiinni jarruhihnoihin kun kahvasta vetää,
(onpas hankala selittää....)
Niiden päissä on kolot, nämä kolot tuppaa jostakin syystä kulumaan, niihin kun hitsaa
hieman lisää tavaraa niin käsijarrun teho paranee huimasti, tai ainakin on paranunut riittävästi.
Tuommoista on tullut harrastettua ja korjaamoillakin ne tekee tuota samaa.
Toi kuullostais toteutettavissa olevalta. Mä olen vaihtanu jo kerran toisen (vasemman) ton vivun ko se vanha oli ihan täysin jumeksessa. Sai takoa 2 kg paja vasaralla että liikahti millin. Sitte lisää taontaa ja jo liikku 2 senttiä
Noh joo. Siis niihin vois pistää vähän "kuumaliimaa" Mutta tarkoitatko sitä "leukaa" joka tulee jarrukenkiin vai tarkoitatko sitä kohtaa mikä ottaa tukensa jarrurummun rakenteista? Tosin vissiin molempiin voi vetästä "pikku lämpimät".
Ovaaliudesta : noh ei toi ihan enää 100% ympyrä ole mutta ei se vielä pahasti ole soiennut.
Hip Hei! Mäpäs käyn muuten siellä mustalla unskilla tässä joku päivä ja otan siitä ainakin sen vipu+rissa kombon. Tosin noita taka tassuja ei jaksa purkaa pikku mustasta.
(pikku musta ja musta unski on yhtä kuin minun vara osa uno )
Tattista taas arvon herrat! Tekemällä oppii ja kysymällä viisastuu.
No nyt ei ol Fiudea talossa. Tuossa kyllä olis yks kaljakorin hinnalla tarjolla mut..
Ei kai tuo ota kiinni jarrurummun rakenteisiin, toinen pää on toisessa jarrukengässä ja toinen toisessa? Tuon kulumisen huomaa siitä, pitää olla ihan uudet kengät jotta käsijarru toimisi.Noh joo. Siis niihin vois pistää vähän "kuumaliimaa" Mutta tarkoitatko sitä "leukaa" joka tulee jarrukenkiin vai tarkoitatko sitä kohtaa mikä ottaa tukensa jarrurummun rakenteista? Tosin vissiin molempiin voi vetästä "pikku lämpimät".
Ja tuota liimaa sitten varovasti, siihen pitää jäädä sitä koloa, ettei se rauta lipsahda pois paikaltaan.
Htm
Se vika on 99% tod.näk. tuo htm:n mainitsema vipujen kuluminen rummun sisältä ja tuohon ei vaijerien kiristelyt yms. auta. Mutta jos vivusta vetämällä saa hyväksytyn tuloksen eikä se kelpaa konttorin sedälle niin vaihtaisin kyllä konttoria - vai löytääkö joku jonkun voiman millä vivusta vetämällä pitää tulos saada?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Yhden kaverin tipon käsijarrua ainakin temmottiin katsastuksessa niin lujaa, että se rauta kahva katkesi.
-Omaan lanciaan dedraan hakattiin taltalla helmakoteloon reikä-->hylky, 10cm paikkapelti päälle ja leima...peltikin oli ihan tervettä vielä.
-Temprassa jarrulevyn paksuus 17.9999mm (raja-arvo 18mm, uusi levy 20mm) --->hylky, korjattiin ruostuttamalla "ainetta" päälle
-Dedrassa taas jarrut alitehoiset (auto seissyt) ajoin katsastus aseman pihalla jarruttelu lenkin ja sain leiman =)...omaa tyhmyyttä tosin kun en tehnyt ennen katsastusta lenkkiä.
-Cromassa kuskinpuoleinen kumipusla mukamas loppu, näytti sitä rakoa joka on tehtaan jäljilötä puslan toisella puolella.-->hylky. Uusi hieman kiiltävämpi pusla paikoilleen ja leimaan vanha pusla kädessä kiroten...ehjäksi myönsi setäkin, mutta asia jäi siihen.
100% hylkyprosentti siis italian ihmeillä kaikista katsastuskerroistani, vaikka mielestäni kertaakaan ei ollut sellaista "aiheellista" vikaa. No tilastoissa se "maine" kasvaa ja hyviä autoja saa entistä halvemmalla.
-Omaan lanciaan dedraan hakattiin taltalla helmakoteloon reikä-->hylky, 10cm paikkapelti päälle ja leima...peltikin oli ihan tervettä vielä.
-Temprassa jarrulevyn paksuus 17.9999mm (raja-arvo 18mm, uusi levy 20mm) --->hylky, korjattiin ruostuttamalla "ainetta" päälle
-Dedrassa taas jarrut alitehoiset (auto seissyt) ajoin katsastus aseman pihalla jarruttelu lenkin ja sain leiman =)...omaa tyhmyyttä tosin kun en tehnyt ennen katsastusta lenkkiä.
-Cromassa kuskinpuoleinen kumipusla mukamas loppu, näytti sitä rakoa joka on tehtaan jäljilötä puslan toisella puolella.-->hylky. Uusi hieman kiiltävämpi pusla paikoilleen ja leimaan vanha pusla kädessä kiroten...ehjäksi myönsi setäkin, mutta asia jäi siihen.
100% hylkyprosentti siis italian ihmeillä kaikista katsastuskerroistani, vaikka mielestäni kertaakaan ei ollut sellaista "aiheellista" vikaa. No tilastoissa se "maine" kasvaa ja hyviä autoja saa entistä halvemmalla.
Tämä on tuttua Prismankin katsastuksesta. Ehjä pusla tuomittiin vaihtoon, ja uusihan ei ole ihan sieltä halvimmasta päästä. Myydään muuten nimellä "joustohela", eli puslan rakenteeseenkin kuuluu jonkun sortin jousto. Uusi pusla jousti kutakuinkin saman verran. Toisella puolen samasta puslasta sanottiin, että "on tämäkin melkein vaihtokunnossa", nyt toisella konttorilla se kumminkin kelpasi vuotta ja 30tkm:iä myöhemmin pulinoitta...Flex kirjoitti:
-Cromassa kuskinpuoleinen kumipusla mukamas loppu, näytti sitä rakoa joka on tehtaan jäljilötä puslan toisella puolella.-->hylky. Uusi hieman kiiltävämpi pusla paikoilleen ja leimaan vanha pusla kädessä kiroten...ehjäksi myönsi setäkin, mutta asia jäi siihen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Mulla taitaa läpimenoprosentti kuitenkin olla 80:n korvilla joten pilaan nyt teidän tilastonne. Ei ole tarkoitus leuhkia vaan sanoa ettei täälläpäin ainakaan italoautoja mitenkään sorsita. Aiheesta on pelkästään pompautettu, on ollut esimerkiksi väljää palloniveltä tahi vuotavaa jarrupainesäädintä.
Kyllä kannattaa vaihtaa konttoria jos turhasta simputetaan. Sitä vartenhan vapaa kilpailu noiden välillä on, kun hintaerojakaan ei ole.
Kyllä kannattaa vaihtaa konttoria jos turhasta simputetaan. Sitä vartenhan vapaa kilpailu noiden välillä on, kun hintaerojakaan ei ole.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jeps, tarttee kyl ottaa toinen konttori kunhan saa jälkistunnon noiden tätien kanssa istuttua. keprele.
Hei Ne sanoi että autonpainosta 18% jarru voima pitää saavuttaa tolla freakyn käkkärillä jotta saa auton läpi menemään. Eli 40 kilon jarrutus voima tässä mun casessa, mitä se mahtaa tarkottaa jarru dymon asteikolla? TOi on ainoo vaatimus juttu mitä tiedän että nyppäsemällä pitää saavuttaa. Sit ihme että pitää testissä vetää tasaisesti käkkäri ylös, tiedättekö yhtään pre 90 autoa jossa rumpujarruilla (takana) sais käsijarrun pitämään ihan pikku vedolla? Ei montaa tule mieleen.
Siis mun kourat (oli tenniskyynerpää molemmissa käsissä vasta) on mitattu ja niistä lähtee noin 45 kilon (vahvempi) ja 42 kilon (heikompi vasuri..) puristus voima. Että ei kovin häävi sekään, mutta mitähän se mahtaa olla noilla insseillä.
Hei Ne sanoi että autonpainosta 18% jarru voima pitää saavuttaa tolla freakyn käkkärillä jotta saa auton läpi menemään. Eli 40 kilon jarrutus voima tässä mun casessa, mitä se mahtaa tarkottaa jarru dymon asteikolla? TOi on ainoo vaatimus juttu mitä tiedän että nyppäsemällä pitää saavuttaa. Sit ihme että pitää testissä vetää tasaisesti käkkäri ylös, tiedättekö yhtään pre 90 autoa jossa rumpujarruilla (takana) sais käsijarrun pitämään ihan pikku vedolla? Ei montaa tule mieleen.
Siis mun kourat (oli tenniskyynerpää molemmissa käsissä vasta) on mitattu ja niistä lähtee noin 45 kilon (vahvempi) ja 42 kilon (heikompi vasuri..) puristus voima. Että ei kovin häävi sekään, mutta mitähän se mahtaa olla noilla insseillä.
No nyt ei ol Fiudea talossa. Tuossa kyllä olis yks kaljakorin hinnalla tarjolla mut..
Hee! Sain auton talliin siksi aikaa että irrottelin ton vasemman puolen vivun johon tarttis lisää hitsailla. Katsoin että siellä on ainakin 5 milliä väliä "lepoasennossa". Harmaita aiheuttava osa on se että vivun vaijerin pään pitää liikkua ainakin 3 senttiä että se alkaa edes vähän vaikuttamaan kenkiin.. Koitan polttaa lisämetallia ja katsotaan mitä siitä seuraa ... Jos huomenna ennättäis jo pillin varteen.
Itsellä lähinnä kokemusta läpi menneistä jäähdytetyistä levyistä jotka olivat nelisen milliä alle minimin, sattumalta huomasin mitata itse paksuuden muun rempan yhteydessä. Nuo olivat mielestäni jo vaaralliset.Flex kirjoitti: -Temprassa jarrulevyn paksuus 17.9999mm (raja-arvo 18mm, uusi levy 20mm) --->hylky, korjattiin ruostuttamalla "ainetta" päälle
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 26.01.2005 13:34
- Paikkakunta: Ylivieska
tuli vain tuossa tm:mmää lueskeltua havaittua että bilteman jarrupalat tuli vertailun 5:ksi (viidellä tähdellä) kokonaisarvosanalla 8.8 mukana oli noin parikymmentä jarrumerkkiä.
-> kai se on myönnettävä, että sieltä saa ainakin jotain asiallista noihan ei maksa juuri yhtäänmitään ja saivat kiitosta märkäpidosta, sinetöidystä paketista ja muista asioista
-> kai se on myönnettävä, että sieltä saa ainakin jotain asiallista noihan ei maksa juuri yhtäänmitään ja saivat kiitosta märkäpidosta, sinetöidystä paketista ja muista asioista
Se mitä rahalla ei saa rakennetaan itse.