TC:n nokat

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

TC:n nokat

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

elikkäs olisko täällä kenelläkään käytännön tai dyno kokemusta
vaihtaa 8v turboon, 8v vaparin nokat onko mitään iloa ?
entäs kaksi imu nokkaa kun nostoa on enemmän kun pako nokassa ?
jos jollain olis TIETOA olis varmaan mukava jakaa se toisten kanssa.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mutua ja muualta kuultua :oops: - brithän ovat 130TC:n imunokkaa käyttäneet vakio pakonenun kaverina jä ovat kombinaatiota kohtuulliseksi kehuneet. Itsellä on moista pakettia tarkoitus koittaa joskus kun ikuisuusprojekti valmistuu ja onhan mielessä käynyt myös tuon 130:n nokan kaveriksi laittaa vaparin pakonokka - voi olla että tuotakin tulee koitettua. Yleisestihän nuo vaparin vakionenuja pidetään kohtuullisina turboihin ja sitten kun ajoitukset etsii kohdille niin ne pitäisi saada kohtuudella toimiviksi. Myös vakionenuihin voi löytyä paremmat ajoitusarvot kokeilemalla.

Aikoinaan tällä foorumilla eräs Croma-kuski koitti aika rajujakin nokkia turbo-Cromassa ja pakonokka taisi kokeilun jälkeen vaihtua vakioon ikävien käyttöominaisuuksien takia. Joissa aika alkuaikojen viesteissä asista taisi olla juttua.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Lancisti
Viestit: 130
Liittynyt: 18.04.2003 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lancisti »

HEPS!

Itse laitoin omaan graleeni tuon 130TC imunokan. Kyllä sen vaikutuksen huomaa, tosin itselläni kävi niin, että auto oli pitkän aikaa seisomassa systeemin muutoksen aikaan, joten todellista eroa edellisen ja uudenvälillä en pysty sanomaan. Myöskään dynolla en ole käynyt.

Sehän vaatii sitten sen virranjakajan pyörityshahlon sorvaamisen pois tuosta 130tc nokasta. Mitään muuta en itse vaihtanut, ja hyvin toimii.

Polttoaineen kulutus myös kasvoi jonkin verran.

Peetu
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

laitoitko 130tc:n imu nokan, imu vai pako nokaksi

itselläni olis prisman 1.6tc kone joutavana onko kellään tietoa
imu ja pako nokkien nostosta ja kulmista?

ajatushan olisi se tossa imupuoli pakopuolelle että imu puolella
on nostoa enempi 0,6mm :roll:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Dedrassa kun tuo virranjakaja on pakonokassa (ja sen pyörittämiseksi pakonokan päässä klöntti missä hahlo) ei tuota imunenua pysty pakosellaisena käyttämään. Kokeilemallahan se selviää miten ne Prisman nenut siinä toimivat - voisi olla ensin vaikka kokeilla pelkkää imunokkaa ja katsoa miten se vaikuttaa. Nostoa taisi tuossa Prismassakin olla se ~9,5mm.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Lancisti
Viestit: 130
Liittynyt: 18.04.2003 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lancisti »

Niin, laitoin 130tc imunokan omaani myös imunokaksi.

Peetu
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

elikkä ymmärsinköhän oikein, että tosta 130tc:n
nokka kävis tohon grale dedraan suoraan
ettei tarviis sorvata mitään pois ?
jos niin mistä saa ja mitä maksaa???


imu nokassa dedrassa on 9,6mm nostoa
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jos sen pakonokan (130TC:ssä taisi olla keskenään samanlaiset imu ja pakonokat) laitat niin ei tarvii sorvata mutta imunenua täytyy kun 130:ssä siinä on se virranjakajan pyörittäjä. Ai Grale-Dedrassa on jo noin paljon imussakin nostoa koska mielestäni 8v-Gralessa on 9,1mm/8,6mm
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Samanlaiset on minunkin muistikuvan mukaan, niinkuin melkein kaikkissa vapareissa. Ajoituserokin on tehty nokkapyörällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

:oops: joo on mennyt numerot sekasin omassa päässä
eli imu 9,1 ja pako 8,6
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
viat
Viestit: 155
Liittynyt: 23.10.2004 00:05

Viesti Kirjoittaja viat »

Lancisti kirjoitti:Niin, laitoin 130tc imunokan omaani myös imunokaksi.
Peetu
Joutuuko nokan ajottamaan :?: vai voiko laittaa merkkien mukaan :?:
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
niin onko jollain tuohon vastausta ?
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Lancisti
Viestit: 130
Liittynyt: 18.04.2003 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lancisti »

Ihan alkuperäisten merkkien mukaan laitoin, eikä ole säädettäviä nokkapyöriä, vielä. Muutenkin projekti venyy ja venyy...

Peetu
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

1600 koneessa sitten suosittelen malttia nokkien kanssa. Itellä tosin kokemusta vaan vaparista, mutta lätkäsin joskus kakslitrasessa olleen kansipaketin nokkineen ja kaasareineen 1600 lohkoon, ja bensankulutus oli kaksinkertainen kakslituun verrattuna! Jäin jopa tielle, kun bensa loppui kesken. Vei varmaan jotakin 15-20litraa sadalla.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyseessä taisi olla virinokat, ja puristussuhde jäi 1.6:ssa aika matalaksi?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin