TC:n nokat
TC:n nokat
elikkäs olisko täällä kenelläkään käytännön tai dyno kokemusta
vaihtaa 8v turboon, 8v vaparin nokat onko mitään iloa ?
entäs kaksi imu nokkaa kun nostoa on enemmän kun pako nokassa ?
jos jollain olis TIETOA olis varmaan mukava jakaa se toisten kanssa.
vaihtaa 8v turboon, 8v vaparin nokat onko mitään iloa ?
entäs kaksi imu nokkaa kun nostoa on enemmän kun pako nokassa ?
jos jollain olis TIETOA olis varmaan mukava jakaa se toisten kanssa.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Mutua ja muualta kuultua - brithän ovat 130TC:n imunokkaa käyttäneet vakio pakonenun kaverina jä ovat kombinaatiota kohtuulliseksi kehuneet. Itsellä on moista pakettia tarkoitus koittaa joskus kun ikuisuusprojekti valmistuu ja onhan mielessä käynyt myös tuon 130:n nokan kaveriksi laittaa vaparin pakonokka - voi olla että tuotakin tulee koitettua. Yleisestihän nuo vaparin vakionenuja pidetään kohtuullisina turboihin ja sitten kun ajoitukset etsii kohdille niin ne pitäisi saada kohtuudella toimiviksi. Myös vakionenuihin voi löytyä paremmat ajoitusarvot kokeilemalla.
Aikoinaan tällä foorumilla eräs Croma-kuski koitti aika rajujakin nokkia turbo-Cromassa ja pakonokka taisi kokeilun jälkeen vaihtua vakioon ikävien käyttöominaisuuksien takia. Joissa aika alkuaikojen viesteissä asista taisi olla juttua.
Aikoinaan tällä foorumilla eräs Croma-kuski koitti aika rajujakin nokkia turbo-Cromassa ja pakonokka taisi kokeilun jälkeen vaihtua vakioon ikävien käyttöominaisuuksien takia. Joissa aika alkuaikojen viesteissä asista taisi olla juttua.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
HEPS!
Itse laitoin omaan graleeni tuon 130TC imunokan. Kyllä sen vaikutuksen huomaa, tosin itselläni kävi niin, että auto oli pitkän aikaa seisomassa systeemin muutoksen aikaan, joten todellista eroa edellisen ja uudenvälillä en pysty sanomaan. Myöskään dynolla en ole käynyt.
Sehän vaatii sitten sen virranjakajan pyörityshahlon sorvaamisen pois tuosta 130tc nokasta. Mitään muuta en itse vaihtanut, ja hyvin toimii.
Polttoaineen kulutus myös kasvoi jonkin verran.
Peetu
Itse laitoin omaan graleeni tuon 130TC imunokan. Kyllä sen vaikutuksen huomaa, tosin itselläni kävi niin, että auto oli pitkän aikaa seisomassa systeemin muutoksen aikaan, joten todellista eroa edellisen ja uudenvälillä en pysty sanomaan. Myöskään dynolla en ole käynyt.
Sehän vaatii sitten sen virranjakajan pyörityshahlon sorvaamisen pois tuosta 130tc nokasta. Mitään muuta en itse vaihtanut, ja hyvin toimii.
Polttoaineen kulutus myös kasvoi jonkin verran.
Peetu
laitoitko 130tc:n imu nokan, imu vai pako nokaksi
itselläni olis prisman 1.6tc kone joutavana onko kellään tietoa
imu ja pako nokkien nostosta ja kulmista?
ajatushan olisi se tossa imupuoli pakopuolelle että imu puolella
on nostoa enempi 0,6mm
itselläni olis prisman 1.6tc kone joutavana onko kellään tietoa
imu ja pako nokkien nostosta ja kulmista?
ajatushan olisi se tossa imupuoli pakopuolelle että imu puolella
on nostoa enempi 0,6mm
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Dedrassa kun tuo virranjakaja on pakonokassa (ja sen pyörittämiseksi pakonokan päässä klöntti missä hahlo) ei tuota imunenua pysty pakosellaisena käyttämään. Kokeilemallahan se selviää miten ne Prisman nenut siinä toimivat - voisi olla ensin vaikka kokeilla pelkkää imunokkaa ja katsoa miten se vaikuttaa. Nostoa taisi tuossa Prismassakin olla se ~9,5mm.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Jos sen pakonokan (130TC:ssä taisi olla keskenään samanlaiset imu ja pakonokat) laitat niin ei tarvii sorvata mutta imunenua täytyy kun 130:ssä siinä on se virranjakajan pyörittäjä. Ai Grale-Dedrassa on jo noin paljon imussakin nostoa koska mielestäni 8v-Gralessa on 9,1mm/8,6mm
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
1600 koneessa sitten suosittelen malttia nokkien kanssa. Itellä tosin kokemusta vaan vaparista, mutta lätkäsin joskus kakslitrasessa olleen kansipaketin nokkineen ja kaasareineen 1600 lohkoon, ja bensankulutus oli kaksinkertainen kakslituun verrattuna! Jäin jopa tielle, kun bensa loppui kesken. Vei varmaan jotakin 15-20litraa sadalla.