16V kansi
16V kansi
Onko 16V kannen palotila tosiaan vaan 40cc?
Hiukan ihmetyttää miten puristussuhteeksi tulee 9.85/1 eli palotilan tilavuus 56cc.
Männäthän tulee tasan lohkon kanssa ja ei noissa hirveesti koloakaan ole.
tuostahan tulee 40cc+tiippari 6cc 46cc? = 11.8/1 ? TÄH
Tulis turbokoneeseen 9/1 onkohan liikaa?
palotila 40cc ,tiippari 8cc ja mun lohkossa mäntien päällä tilaa 18cc
Eli 66cc tarttis olla 76cc mitäs nyt?
Entäs osaisko joku kertoo mitäs isompia venttilejä tohon voi soveltaa.
Tuntuu vaan toi 7mm varsi ja 128mm pituus hiukan tekevän kiusaa.
Ja ajattelin vielä hiottuja nokkiakin käyttää eli viel joku 2mm lisää pituutta venttileihin.
Hiukan ihmetyttää miten puristussuhteeksi tulee 9.85/1 eli palotilan tilavuus 56cc.
Männäthän tulee tasan lohkon kanssa ja ei noissa hirveesti koloakaan ole.
tuostahan tulee 40cc+tiippari 6cc 46cc? = 11.8/1 ? TÄH
Tulis turbokoneeseen 9/1 onkohan liikaa?
palotila 40cc ,tiippari 8cc ja mun lohkossa mäntien päällä tilaa 18cc
Eli 66cc tarttis olla 76cc mitäs nyt?
Entäs osaisko joku kertoo mitäs isompia venttilejä tohon voi soveltaa.
Tuntuu vaan toi 7mm varsi ja 128mm pituus hiukan tekevän kiusaa.
Ja ajattelin vielä hiottuja nokkiakin käyttää eli viel joku 2mm lisää pituutta venttileihin.
Re: 16V kansi
Kyllä noi 9 kantit on kohillaan, moottorilla kun ei ole taipumusta nakuttaa Siintä tulee etuna se ettei isolla hyrrällä tarvitse ahtaa rajusti kun jo iloinen konilauma "mylvii" pellinalla 8)Wesulius kirjoitti:
Tulis turbokoneeseen 9/1 onkohan liikaa?
Entäs osaisko joku kertoo mitäs isompia venttilejä tohon voi soveltaa.
Tuntuu vaan toi 7mm varsi ja 128mm pituus hiukan tekevän kiusaa.
Ja ajattelin vielä hiottuja nokkiakin käyttää eli viel joku 2mm lisää pituutta venttileihin.
Mihin tarvitset isompia venttiilejä Kuuhunko meinaat mennä
holset 50:sen avittamana... Sanompa vaan että rahanhukkaa
Kuulostaa rajulta mutta esim. gromipuikolla hitsaamalla venttiilinkärkeen
"kovanpään" niin saat jatkettua perusympyrästä ottamaisi mitan
Kansi kaipaa muuten vaan "kevyen" porttauksen toimiakseen "sillälailla"
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Sanompa vaan jälleen että rahanhukkaa...karkin kirjoitti:Venttiilin pidentämiseen sanon jälleen:karkin kirjoitti:Lash caps
Eikä olis eka moottori josta capsit lentää taivaan tuuliin...Sanompa vaan Ja sanoinkin !!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
No rahan hukkaahan kaikki on.(myös virtauspenkittäminen)x1/9 T16 kirjoitti:Sanompa vaan jälleen että rahanhukkaa...karkin kirjoitti:Venttiilin pidentämiseen sanon jälleen:karkin kirjoitti:Lash caps
Katoppa joskus sellasen paininkupin pohjaa missä on ollu hitsattu tai vaikka smirgelillä hiottu varren pää.
x1/9 T16 kirjoitti:Eikä olis eka moottori josta capsit lentää taivaan tuuliin...Sanompa vaan Ja sanoinkin !!
Aika paljon tarvii TC:stä hajota jotain muuta,ennenkun capsi lähtee
Aika paljon noita myös käytetään ihan oikeesti kiertävissäkin kilpureissa
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Mites se meni, etten penniäkään kadu mitä oon mosseeni laittanut... 8)karkin kirjoitti:No rahan hukkaahan kaikki on.(myös virtauspenkittäminen)
Katoppa joskus sellasen paininkupin pohjaa missä on ollu hitsattu tai vaikka smirgelillä hiottu varren pää.
Tottakai hitsauksen jälkeen se hardtip hiotaan mirassa ja varmasti ei ero tehtaan tipistä, saatikka syö kuppia
x1/9 T16 kirjoitti:Eikä olis eka moottori josta capsit lentää taivaan tuuliin...Sanompa vaan Ja sanoinkin !!
Eihän ne kierrokset niitä heitä Se on se jumalaton paukkusysteemi ja muut "säätövirheet" jotka saa venttiilit vähän tyhmiksikarkin kirjoitti:Aika paljon tarvii TC:stä hajota jotain muuta,ennenkun capsi lähtee
Aika paljon noita myös käytetään ihan oikeesti kiertävissäkin kilpureissa
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Isot miehet rähisevät
Pikkuinen se palotila on, juu. Omassa Theman koneessa oli aavistuksen verran kuoppaa männän päässä. Ootko varma ettei kannesta ole plaanailtu aikaisemmin? Tuossahan on palotilaa melkein koko sylinterin poikkipinnalla joten vaikuttaa äkkiä...
Pikkuinen se palotila on, juu. Omassa Theman koneessa oli aavistuksen verran kuoppaa männän päässä. Ootko varma ettei kannesta ole plaanailtu aikaisemmin? Tuossahan on palotilaa melkein koko sylinterin poikkipinnalla joten vaikuttaa äkkiä...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jaaha että meinnaat ,että 9 rutistukset olis hyvät =vajaa 2Bar ahtoo?
Eikös se kuiteskin olis hyvä jos kansi virtais hyvin? ei tarvis ahtaa sit niin paljo?
Kattelin vaa et toho mahtuis 36 imu ja 30 pako venat.
Niin puhaltimena on garretin gt40 ar.99
Tehtaan manuskassa lukee 41.8cc.
Sitä vaan ihmettelin ,että ei kai tossa vaparissa ole melkeen 12 rutistukset?
Eikös se kuiteskin olis hyvä jos kansi virtais hyvin? ei tarvis ahtaa sit niin paljo?
Kattelin vaa et toho mahtuis 36 imu ja 30 pako venat.
Niin puhaltimena on garretin gt40 ar.99
Empä usko ,että on paljon ainakaan höylätty.Pikkuinen se palotila on, juu. Omassa Theman koneessa oli aavistuksen verran kuoppaa männän päässä. Ootko varma ettei kannesta ole plaanailtu aikaisemmin? Tuossahan on palotilaa melkein koko sylinterin poikkipinnalla joten vaikuttaa äkkiä...
Tehtaan manuskassa lukee 41.8cc.
Sitä vaan ihmettelin ,että ei kai tossa vaparissa ole melkeen 12 rutistukset?
Yhdentoista pintaan noissa pentroof-palotiloilla varustetuissa 16v koneissa yleensä on.
Tottakai mahdollisimman hyvin hengittävä kansi, on aina eduksi kun tehot irtoaa mahdollisimman pienellä ahtopaineella. Optimi pakoventtiilin koko olisi jossain 30mm hujakoilla mutta täyttä iloa tuosta on hankala saada irti kun venttiilit sijaitsevat palotilan reunamilla eikä seetin sisähalkaisijaakaan saa kovin suureksi.
Tottakai mahdollisimman hyvin hengittävä kansi, on aina eduksi kun tehot irtoaa mahdollisimman pienellä ahtopaineella. Optimi pakoventtiilin koko olisi jossain 30mm hujakoilla mutta täyttä iloa tuosta on hankala saada irti kun venttiilit sijaitsevat palotilan reunamilla eikä seetin sisähalkaisijaakaan saa kovin suureksi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sorry Kuhan höpisin...kaduttikin kun tuli noista kanteista kirjoitettua 6-15 välillä on ok 8) Joo, vielä "kai" se vanha totuus pitää paikkaansa, että mitä isommat venat sen enemmän tehoaWesulius kirjoitti:Jaaha että meinnaat ,että 9 rutistukset olis hyvät =vajaa 2Bar ahtoo?
Eikös se kuiteskin olis hyvä jos kansi virtais hyvin? ei tarvis ahtaa sit niin paljo?
Kattelin vaa et toho mahtuis 36 imu ja 30 pako venat.
Niin puhaltimena on garretin gt40 ar.99
Miullakin on 8v kannet joissa on 49 /44 venat, 46 / 44 ja 44 / 40 venat
Ja parhaiten kulki...
Taitaa noiden kansien kanssa pelaaminen olla sellaista "uskonasiaa", mut jokainen tyylillään
Kirjoitat asiaa, eli kaikki vaikuttaa kaikkeen moottoreita voi tehdä yksinkertaisesti tai moninkertaisesti Oon kokeilut kumpiakin...vvieri kirjoitti: Tottakai mahdollisimman hyvin hengittävä kansi, on aina eduksi kun tehot irtoaa mahdollisimman pienellä ahtopaineella. Optimi pakoventtiilin koko olisi jossain 30mm hujakoilla mutta täyttä iloa tuosta on hankala saada irti kun venttiilit sijaitsevat palotilan reunamilla eikä seetin sisähalkaisijaakaan saa kovin suureksi.
Taidan päästä vaikuttamaan noihin VVierin nimonic pakosiin, halkasiassa ja muodossa
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Muotohan tietysti on kanavan kokoa tärkeämpi, mutta tuntuu isot kanavat ainakin noissa ahdetuissa auttavan omienkin kokemuksien mukaan. Sillälaillahan kannattaa tehdä kuin itsellä on hyviä kokemuksia. Kannattaa tietysti kokeilla uuttakin joskus.
Kaikki noihin venttiileihin liittyvä informaatio tervetullutta.
Kaikki noihin venttiileihin liittyvä informaatio tervetullutta.
Viimeksi muokannut vvieri, 10.01.2005 07:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Grofti ainakin mainitsi omilla sivuillaan, ettei 16v:hen kannata laittaa isompia imusia, ei tarvitse ja kun nuo vakiotkin on niin lähellä sylinterin reunaa. Minun mielestä rahanhukkaa moinen, jos alkuperäiset venttiilitkin vielä kunnossa. Sitä kun tahtoo mennä muutenkin tommosen rakentamiseen rahnaa ihan kivasti.
Vakiomittaisille kiertokangille näkyy löytyvän kyllä matalapuristeisempia mäntiä, mutta pidemmillä kangilla tahtoo puristukset väkisin kasvaa. Tietty jos aihiomäntään sorvaa kupin, taikka tilaa mittatilauksena männät, niin saa puristukset alle 9/1. Se onkin jo toinen juttu haluaako / tarviiko turbokoneeseen edes pidempää kankea sovitella.
Nimim. 37cc palotilaa ja 6cc tiivistettä...
Vakiomittaisille kiertokangille näkyy löytyvän kyllä matalapuristeisempia mäntiä, mutta pidemmillä kangilla tahtoo puristukset väkisin kasvaa. Tietty jos aihiomäntään sorvaa kupin, taikka tilaa mittatilauksena männät, niin saa puristukset alle 9/1. Se onkin jo toinen juttu haluaako / tarviiko turbokoneeseen edes pidempää kankea sovitella.
Nimim. 37cc palotilaa ja 6cc tiivistettä...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi