Sivu 2/2

Lähetetty: 28.12.2004 12:42
Kirjoittaja -HH-
Ooo-hoh. No nuo on sitten ilmeisesti myöhemmin (siis varaosana myytävät ainakin) muutettu teräksisiksi koska tuollaisen 105:sen orgis väliputken sovitin 125:seen ja se oli ainakin teräksinen, tosin pönttö oli alumiinilla vuorattu.

Lähetetty: 28.12.2004 18:46
Kirjoittaja coupe
Niin oli koska patenttipaikkauksen jälkeen se vaihdettiin (malli Hankkija) ja siinä putki oli terästä. Mutta repivät pakoäänet säilyivät... :P

Lähetetty: 12.03.2005 23:32
Kirjoittaja Napalaikka
Olisi kyllä kiva tietää että millä perusteella noihin turbo uunoihin (varsinkin mk2) on laitettu noita fiatabarth sini puna tekstejä..

Se ei vissinkään (valitettavasti) riitä tekemään t.i.e uunosta aparttia, että se on suunniteltu abartin pajalla, koska on kuitenkin tehty fiatin tehtailla...

Lähetetty: 14.03.2005 20:04
Kirjoittaja Napalaikka
Nyt vasta muistin kun eilen kävin varastoa läpi, että mun uunossa on alun perin ollut abarth logo maskissa, siinä vasemmalla kun edestä katsotaan ja oikella puolellahan on se turbo i.e. teksti...

joku tanan lkku on irroittanut sen merkin siitä sivuleikkureilla...

onko uunoissa alun perin ollut tommosia vai onko ne esim. suomen maahantuojan lisäyksiä..

saakohan ehjää tollasta maskia mistään ja taitaa maksaa hunajaa??

Abarth...

Lähetetty: 13.12.2005 18:40
Kirjoittaja GabrielQ
Jokainen Fiattien kanssa enemmän pelannut tietää, että joka ainoassa aidossa Abarth osassa on jonkinlainen merkki. Yleensä se on kirjaimilla AB merkattu, taikka sitten esim. scorppionilla. Jos otatte esim. Ritmo Abarth:in pyörän navat, jotka poikkeaa mm. 105tc navoista, sieltä löytyy AB merkintä. 105tc Ritmossa oli jotain, mm. ratti, joka oli Abarth merkinnällä. Silti ei voida puhua mistään Fiat Ritmo 105tc Abarth autosta. Joskus aikoinaan sanottiin, että Abarth pajalta ei lähtenyt mitään osaa, missä ei ollut pajan merkintöjä.