Paljonko tehoa?
Paljonko tehoa?
Paljon tulisi tehoa lisää jos laittaisi fiat 127 900cc koneeseen peltipakosarjan, 2" putkiston, isomman kaasarin ja laskisi kantta?
Miten kone kestää noi viritykset?
Paljon tota kantta kannattaa laskea maximissaan?
Ja mikä on 127:an pulttijako?
Jos jollain on 900cc koneen viriosia myynissä, niin voi ilmoittaa yv:llä tai tähän topiciin.
Miten kone kestää noi viritykset?
Paljon tota kantta kannattaa laskea maximissaan?
Ja mikä on 127:an pulttijako?
Jos jollain on 900cc koneen viriosia myynissä, niin voi ilmoittaa yv:llä tai tähän topiciin.
Veikkaisin jotain 10hv. Kantta porttaamalla sitten saadaan noista toimenpiteistä parempi hyöty irti.
Suosittelisin mielummin plaanaamaan lohkosta, vaikutus on isompi ja ei tule ylimääräistä riskiä kannentiivisteen palamiseen kannen rakenteen heikkenemisen takia.
Asiasta on hyviä vanhempia viestejä.
Pulttijako, pyöränkö? 98.
Suosittelisin mielummin plaanaamaan lohkosta, vaikutus on isompi ja ei tule ylimääräistä riskiä kannentiivisteen palamiseen kannen rakenteen heikkenemisen takia.
Asiasta on hyviä vanhempia viestejä.
Pulttijako, pyöränkö? 98.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sorvissa. Koko pyörivä asetelma (kampura, hihnapyörä, vauhtipyörä, paineasetelma) tasapainotetaan homman jälkeen. Keskeltä ei sorvata pois koska pyörä heikkenee sitten ( http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=5880 ) eikä se vaikuta paljon inertiaankaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Bensanpaineen säädin ei ole pakollinen. Tehopuolasta ei vähän viritetyssä juuri apua. Mielummin kärjetön.
Mopo-Sportilla oli ainakin myynnissä erilaisia filttereitä, tuolta katsella mittojen mukaan. Ja pitää varmistaa sitten että kaasari saa kylmää ilmaa tuonkin jälkeen ettei tule persnettoa tehoissa.
Mopo-Sportilla oli ainakin myynnissä erilaisia filttereitä, tuolta katsella mittojen mukaan. Ja pitää varmistaa sitten että kaasari saa kylmää ilmaa tuonkin jälkeen ettei tule persnettoa tehoissa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Eiköhän tuplilla saada samanlaista hyötyä kuin ruiskussa moniläppäisellä läppärungolla, kaikille sylintereille samanlainen imupuoli, tuossa voisi myös harkita yhdelle tuplalle tehtyä imusarjaa...
Tai jos jostain löytää sopivat prätkän kaasrit, olisi ainakin hienon näköinen paketti
Vapavirtaussuodatin, tarkoitatko imusuppiloa, koska jos jokin suodattaa, se ei virtaa vapaasti
Jos haluat sovittaa filtterin kaasarin jatkoksi, ostat vaan jonkin tavallisen filtterin ja leikkaat saman malliset pellit, joista toiseen teet kaasariin sopivan reiän, filtteri sitten näiden väliin ja koko komeus kiristetään kaasariin pitkillä pulteilla
2" tuuman putkisto kuulostaa huisin isolta 903cc koneeseen, voipi ahdistaa pyörteilyn takia, oletko laskenut virtausmääriä ja nopeuksia?
Tai jos jostain löytää sopivat prätkän kaasrit, olisi ainakin hienon näköinen paketti
Vapavirtaussuodatin, tarkoitatko imusuppiloa, koska jos jokin suodattaa, se ei virtaa vapaasti
Jos haluat sovittaa filtterin kaasarin jatkoksi, ostat vaan jonkin tavallisen filtterin ja leikkaat saman malliset pellit, joista toiseen teet kaasariin sopivan reiän, filtteri sitten näiden väliin ja koko komeus kiristetään kaasariin pitkillä pulteilla
2" tuuman putkisto kuulostaa huisin isolta 903cc koneeseen, voipi ahdistaa pyörteilyn takia, oletko laskenut virtausmääriä ja nopeuksia?
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Jos laittaa yhden tuplan, niin kuinka paljon bensankulutus kasvaa? Kuinka paljon siitä on hyötyä vakiokoneelle? Paljon tulee tehoa lisää ym?Ippe kirjoitti:Eiköhän tuplilla saada samanlaista hyötyä kuin ruiskussa moniläppäisellä läppärungolla, kaikille sylintereille samanlainen imupuoli, tuossa voisi myös harkita yhdelle tuplalle tehtyä imusarjaa...
Tai jos jostain löytää sopivat prätkän kaasrit, olisi ainakin hienon näköinen paketti
Vapavirtaussuodatin, tarkoitatko imusuppiloa, koska jos jokin suodattaa, se ei virtaa vapaasti
Jos haluat sovittaa filtterin kaasarin jatkoksi, ostat vaan jonkin tavallisen filtterin ja leikkaat saman malliset pellit, joista toiseen teet kaasariin sopivan reiän, filtteri sitten näiden väliin ja koko komeus kiristetään kaasariin pitkillä pulteilla
2" tuuman putkisto kuulostaa huisin isolta 903cc koneeseen, voipi ahdistaa pyörteilyn takia, oletko laskenut virtausmääriä ja nopeuksia?
Vapaavirtaus suodattimen olen jo laittanut kiinni. Kuva löytyy galleriasta.
En varmaankaan laita tuota 2" putkistoa. Tallissa on yks takapönttö mikä kyllä pitäis saada laitettua paikoilleen ja siinä on 2" lähtö Mitenkähän sen saisi kaikista järkevimmin laitettua paikoillaan? Ja välivaimennin pitäisi saada myös asennettua. Ostanko uuden etuputken motonetistä ja muokkaan sitä sellaseksi että saan sen välivaimentimen kiinni ja siitä jatkan jollain toisella putkella että saan takapöntön kiinni? vai miten?
Fiat 127 '81 0.9L
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Polttoaineenkulutus helposti tuplautuu, varsinkin jos seokset säädetään vain "sinnepäin". Ja tehot todennäköisesti lisääntyvät, mutta täyden hyödyn saa vain muutenkin kunnolla "rakennetulla" moottorilla. Lisäksi tuplakaasari on semmonen vekotin että välttämättä ei millään (kurkkujen, suuttimien, seosputkien vaihto) saada tasaista seosta koko alueelle, eli jostain menee laihalle tai rikkaalle, jopa molempia. Tämä ongelma on kiusallinen varsinkin jos autolla ajetaan kaikki ajut sämpylänostoreissusta ratapäiviin. Kun normaalissa liikenteessä olisi mukava kun moottori toimisi puhtaasti matalilla kierroksilla ja myöskin veisi vähän polttoainetta. Tällä nyt ei ollut syytä pelotella, kyllä itsekkin kaasarin laittaisin jos olisi valmiina käypänen imusarja-kaasari paketti ja vielä mahdollisuus kokeilla suutin-seosputki variaatioita ja käytössä myöskin seosmittari.
Takapönttöön sopiva pienempi putki, ja sen sitten hitsaat alkuperäisen putken päälle. Hitsaamallahan voi "roikottaa" isompiakin rakoja täyteen kun kyse on pelkästään "henkisestä" virittämisetä.
Takapönttöön sopiva pienempi putki, ja sen sitten hitsaat alkuperäisen putken päälle. Hitsaamallahan voi "roikottaa" isompiakin rakoja täyteen kun kyse on pelkästään "henkisestä" virittämisetä.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Eikös sitten saa tuplat jos tekee itse imusarjan? Ja moparissahan myydään kans jotain viritysimusarjoja mut millasille kaasareille ne sopii?fiatman2 kirjoitti: 903:sen kannessahan ei ole kuin pystykaasarille mahdollisuus, joten suosittelen weber dic 30,, kaksikurkkuista kaasuttajaa. toimii ainakin tos mun 133:ssa. noi kaasarit rupee oleen vaan kiven alla.
Fiat 127 '81 0.9L
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Siis siinä kannessä on vain yksi imuaukko. Ja siihen ei saa tuplia, vaan yhden tuplan.Jermu kirjoitti:Eikös sitten saa tuplat jos tekee itse imusarjan? Ja moparissahan myydään kans jotain viritysimusarjoja mut millasille kaasareille ne sopii?fiatman2 kirjoitti: 903:sen kannessahan ei ole kuin pystykaasarille mahdollisuus, joten suosittelen weber dic 30,, kaksikurkkuista kaasuttajaa. toimii ainakin tos mun 133:ssa. noi kaasarit rupee oleen vaan kiven alla.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.