jarrunesteen vuoto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

jarrunesteen vuoto

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Elikkäs fiat uno 70 s.i.e plus (-91)vuotaa jarrunestettä sen muovisen jarrunestesäiliön juuresta. Millä se oikein on kiinni ja kuinka tuon vuodon saisi tukittua.
Viimeksi muokannut fiipus, 10.12.2004 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Ihan ekax pese valunu neste pois maalipinnoilta jos joutunu. Tuhoo nimittäin aika nopeesti maalin ja alkaa ruostua...Ei tietoo Fiat ratkasusta, mutta yleensä kiinni pääsylinterissä vain painamalla, ei siis ruuveja... Joku paremmin tietävä saa neuvoa lisää. :oops:
Avatar
veikko
Viestit: 278
Liittynyt: 10.02.2004 06:01
Paikkakunta: Vihti kk

Viesti Kirjoittaja veikko »

Minun käsittääkseni niitä kumitiivisteitä ei saa erikseen,vaan on ostettava koko pääsylinteri.Motonetissä se on melkein ilmainen ja muissakin tarvikeliikkeissä sen saa tosi halvalla.Eli ei kannata paljon panostaa tiivisteiden hankintaa tahi tiivistämiseen.
Fiat 600 903cc -71
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

siis se vuotaa/tihkuu sen kellertävän(läpinäkyvän) muovisäiliön, jossa mitta-asteikko ja säiliöön liittyvän metallivalun välistä. Jos siinä ei oo mitään kierteitä tai muuta, onko siellä vain joku o-rengas yms. vai?

On muuten ihan ok auto, vaikkakin helveton kylmä...

Niin ja sitten onko fiijatissa eroa tarvikeputkien ja alkuperäisten kestävyydessä...
Avatar
veikko
Viestit: 278
Liittynyt: 10.02.2004 06:01
Paikkakunta: Vihti kk

Viesti Kirjoittaja veikko »

fiipus kirjoitti:siis se vuotaa/tihkuu sen kellertävän(läpinäkyvän) muovisäiliön, jossa mitta-asteikko ja säiliöön liittyvän metallivalun välistä. Jos siinä ei oo mitään kierteitä tai muuta, onko siellä vain joku o-rengas yms. vai?

On muuten ihan ok auto, vaikkakin helveton kylmä...

Niin ja sitten onko fiijatissa eroa tarvikeputkien ja alkuperäisten kestävyydessä...
Tarkoitin juuri sitä säiliön ja pääsylinterin välistä tiivistettä. Talvella kannattaa laittaa lämmönsäädin punaiselle puolelle,ettei tarvi palella,muutoin on vika termostaatissa.Putkista puheenollen ,onko kysymyksessä jarru vai pakoputket???
Fiat 600 903cc -71
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Kysyin pakoputkea paikallisesta tossa jokin aikaa sitten. Silloin ei motonet ainakaan tuntenu koko 1.24 moottorii. Silloin kun kyselin vastaus oli eijoota mut koivuselta löytyy, mut ei me tilata sieltä mitään, enkä mä noin uuteen autoon tota putkea kehtais edes myydä, sano myyjä. Kerto se sen hinnankin mut Deltta ois myyny 10? halvemmalla, siis sen org putken...On Niissä varmaan jotain eroa... :?
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

pakoputket.. vuotaa takaponton etupuolelta, kun seiso parikuukautta tallisssa.. Edelleninen omistaja on hitsannut kaikki putket yhteen,
niin että menee uusiksi katista taaksepäin...
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

siis musta tossa 1.4.. vai?
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Siis putken kestävyys ei ole moottorin tilavuudesta kiinni vaan materiaalista. Mä Sain semmosen käsityksen tarvike putkista ettei kestä kovin kauan. Sitten ku sitä korjaa, saa olla korjaamassa ns. kokoajan ja helpommalla pääsee kun ostaa sen orgis putken, kestää sentään jonkun vuoden ilman korjauksia. Ihmettelen ettei tää viri porukka kommentoi lainkaan, Luulis putket olevan hanskassa ja niiden kestävyydet tullu todettua. :shock:
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu ei kannata hitsata putkea alusta loppuun asti jumiin. Kestävän saa myöskin noista tarvike mutkista, klemmareista, suorasta putkesta ja Simonssin (tai jonkun muun) pöntöistä. Muutaman välin kehtaa hitsatakin... Simonssin pöntöt kestää hyvin ja jos putki menee väliltä puhki niin uusia mutkia vaan... Jollain 200 eurolla saa jo rutkasti mutkia putkea ja pari pönttöä...

Hintaa näkee tuolta ja lykkää hakuehdoksi "Simons"

Nuo mutkat ovat ihan mustaa (hyvä hitsata) joten maalaus voi olla vaihtoehto mutten ole viitsinyt ja ei toi sivuputki ihan äkkiä mätäne... :roll: taka-akselin ylitys olsi varmaan pahempi
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
fiipus
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2004 17:49

Viesti Kirjoittaja fiipus »

Bravo00 kirjoitti:Siis putken kestävyys ei ole moottorin tilavuudesta kiinni vaan materiaalista. Mä Sain semmosen käsityksen tarvike putkista ettei kestä kovin kauan. Sitten ku sitä korjaa, saa olla korjaamassa ns. kokoajan ja helpommalla pääsee kun ostaa sen orgis putken, kestää sentään jonkun vuoden ilman korjauksia. Ihmettelen ettei tää viri porukka kommentoi lainkaan, Luulis putket olevan hanskassa ja niiden kestävyydet tullu todettua. :shock:
Niin eihän se ole kiinni motin koosta, vaan putken materiaalista ja kiinnityksistä...
Itsekin olen todennut ainakin noiden pösöjen tarvikeputkista, ettei ne kestä..
Tämä fiijatti on siskon..

motonjet.. ei kiitos..

Kai tuolta toisaalta jotain ihan laadukastakin saa, esim kuten kai noi simossit on hintaansa nähden ihan laatutavaraa...
Viimeksi muokannut fiipus, 05.02.2006 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Simons on tuttu merkki kyllä, mutta mikä koko putki on yes? HiLevel???vai mikä???
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Anteeksi fiipus, tais mennä pelkäksi pakoputki hommiksi.Toivottavasti toi jäähdytys ongelma sai tarpeeksi vihjeitä...
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Bravo00 kirjoitti:Anteeksi fiipus, tais mennä pelkäksi pakoputki hommiksi.Toivottavasti toi jäähdytys ongelma sai tarpeeksi vihjeitä...
Siis jarru nesteitä tarkotin :oops:
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Bravo00 kirjoitti:Simons on tuttu merkki kyllä, mutta mikä koko putki on yes? HiLevel???vai mikä???
Vaikee sanoo kun ei ole noita tullut osteltua :? Ladan alkuperäisen takapätkän olen kerran erehtynyt ostamaan :oops: ja seuraavaan katsastukseen tein sitte jo noilla mutkilla ja simonssin pöntöllä ja on selvittänyt jo usean vuoden katastukset ongelmitta :wink:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Vastaa Viestiin