JOS jaksat ajaa tänne Saarijärvelle löytyy hitsi kyllä käyttöösi kun tarviit.
Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Paikallinen luottovaraosaliike lopettaa (Fixus).
Kuulemma ei kannata enää. Ilmeisesti jokin puolalaisfirma on alkanut markkinoimaan suoraan korjaamoille, halvemmalla kuin mitä on tukun sisäänostohinta. Yksityiset sitten ostaa aerolta ja autodocista. Ja on meillä tietty Motonet. Mutta hyvin tuo on Motonetille kampohin pistänyt, palvelu on huippua ja yleensä hinnatkin vähän halvemmat. Ehkä sen takia siihen leivän päälle ei ole sitten jäänyt.
Ja Koivunen sitten lopulta myytiin, mekonomenille, alihintaan. Sellainen täältä vielä löytyy, pitänee siirtyä sinne asiakkaaksi silloin kun ei halua netistä ostaa. Tosin jos palvelu on huonompaa niin en tiedä..
Ilmeisesti Koivusellakin haistelivat, että hommalla ei kuitenkaan ole tulevaisuutta kun 200 miljoonan firma myytiin vähän reilu 120 miljoonalla.
Kuulemma tässä ihan lähiaikoina on näittenkin ketjusta neljä liikettä lopettanut. Motonet toi sen ekan lopettamisaallon, nyt on vissiin käynnissä seuraava.
Kuulemma ei kannata enää. Ilmeisesti jokin puolalaisfirma on alkanut markkinoimaan suoraan korjaamoille, halvemmalla kuin mitä on tukun sisäänostohinta. Yksityiset sitten ostaa aerolta ja autodocista. Ja on meillä tietty Motonet. Mutta hyvin tuo on Motonetille kampohin pistänyt, palvelu on huippua ja yleensä hinnatkin vähän halvemmat. Ehkä sen takia siihen leivän päälle ei ole sitten jäänyt.
Ja Koivunen sitten lopulta myytiin, mekonomenille, alihintaan. Sellainen täältä vielä löytyy, pitänee siirtyä sinne asiakkaaksi silloin kun ei halua netistä ostaa. Tosin jos palvelu on huonompaa niin en tiedä..
Ilmeisesti Koivusellakin haistelivat, että hommalla ei kuitenkaan ole tulevaisuutta kun 200 miljoonan firma myytiin vähän reilu 120 miljoonalla.
Kuulemma tässä ihan lähiaikoina on näittenkin ketjusta neljä liikettä lopettanut. Motonet toi sen ekan lopettamisaallon, nyt on vissiin käynnissä seuraava.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Korona.
Toki vasta ensimmäinen kerta, joten hyvin oon saanut väistettyä. Jää vaan vuosikokous väliin, vaikka solis ollutkin sopivan matkan päässä.
Toki vasta ensimmäinen kerta, joten hyvin oon saanut väistettyä. Jää vaan vuosikokous väliin, vaikka solis ollutkin sopivan matkan päässä.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Fixus olis ihan kiva, jos eivät möisi ylihintaan samoja varaosia, jotka saa jopa puolella hintaa muualta. En ihmettele, jos muutoksia markkinoilla tulee. Esimerkiksi, eräs äänenvaimennin Bosal, lähes sata euroa Fixuksella ja sama tuote Mister-Autosta n. 40€ kotiin toimitettuna. Ei siinä tarvitse paljon arpoa mistä tilaa.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Joo ne listahinnat on törkeitä, mutta tuossa paikallisessa on hinnat olleet käytännössä ihan jotain muuta. Ettei ole kannattanut muutaman euron takia tilailla mistään ulkomailta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Iha ihme homma pojan xantiassa. Iha niinku monesti ennenki viikon seistyä lumessa ja tuiskussa kylmästä käymään. Mutta ei lähteny lupaili lupaili ja pötpötpöt ei käy. Useamman törkeen pitkän starttauksen jälkeen lähti huonosti käymään ja lopulta kävi hyvin ja pääs ajaan. Aikasemmin lähteny heti ja käyny aina tosi nätisti. Tänään aamulla koitti uudelleen niin lähti taas kuten aina.
Ainoo ero oli vissiinki siinä miten nopeesti käänti avainta. On tottunu ns hehkuttaan vaikkei dieseli olekkaan. Aamulla taas piti virtoja päällä kuten ennenkin.
Ainoo ero oli vissiinki siinä miten nopeesti käänti avainta. On tottunu ns hehkuttaan vaikkei dieseli olekkaan. Aamulla taas piti virtoja päällä kuten ennenkin.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Mikäskukas paikallinen tuo oli joka kuittas? Hämeen Autotarvike?
Turengissa Seppo on kanssa tyypillisesti saanut pidettyä yllättävän kilpailukykyisiä hintoja ja toimitusajatkin ovat tupanneet olemaan kohtuullisia, niin mieluusti tukee paikallistakin eikä pelkkiä nettitoimijoita.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Liimaventtiili, veikkaisin. Tai käytännössä kylmä öljy täytti nostajan eikä päässyt pois joten venttiili/it jäi kantamaan. Yleensä noin sattuu jos kylmänä pistää pariksi sekunniksi käyntiin ja sammuttaa, uusintastartissa pyörii vaan mutta mitään ei tapahdu. Lopulta pikkuhiljaa alkaa toimimaan.kitkar745 kirjoitti: ↑25.03.2023 19:20 Iha ihme homma pojan xantiassa. Iha niinku monesti ennenki viikon seistyä lumessa ja tuiskussa kylmästä käymään. Mutta ei lähteny lupaili lupaili ja pötpötpöt ei käy. Useamman törkeen pitkän starttauksen jälkeen lähti huonosti käymään ja lopulta kävi hyvin ja pääs ajaan. Aikasemmin lähteny heti ja käyny aina tosi nätisti. Tänään aamulla koitti uudelleen niin lähti taas kuten aina.
Ainoo ero oli vissiinki siinä miten nopeesti käänti avainta. On tottunu ns hehkuttaan vaikkei dieseli olekkaan. Aamulla taas piti virtoja päällä kuten ennenkin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Joo sähkömestarintiellä. Koitin aiemmin Seppoa googlata että mitä sille kuuluu, netistä sai käsityksen että olisi jo pistämässä pillit pussiin, mutta en tiedä kun en ole liikkeessä käynyt vuosiin.Aero kirjoitti: ↑25.03.2023 21:02Mikäskukas paikallinen tuo oli joka kuittas? Hämeen Autotarvike?
Turengissa Seppo on kanssa tyypillisesti saanut pidettyä yllättävän kilpailukykyisiä hintoja ja toimitusajatkin ovat tupanneet olemaan kohtuullisia, niin mieluusti tukee paikallistakin eikä pelkkiä nettitoimijoita.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Seppo joutui muuttamaan keskustaremontin edestä, löytyy nykyään entisistä Postin tiloista maan päältä. Kyllä me sieltä ollaan tänäkin talvena osia haettu, toistaiseksi porskuttanee ihan kelvosti siis.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Jotain tämmöstä voi hyvinkin olla tai että kasteli tulpat, jotka vaihtamatta. Tai puolapaketti alkaa kiukuttelemaan.Sämpy kirjoitti: ↑26.03.2023 07:03Liimaventtiili, veikkaisin. Tai käytännössä kylmä öljy täytti nostajan eikä päässyt pois joten venttiili/it jäi kantamaan. Yleensä noin sattuu jos kylmänä pistää pariksi sekunniksi käyntiin ja sammuttaa, uusintastartissa pyörii vaan mutta mitään ei tapahdu. Lopulta pikkuhiljaa alkaa toimimaan.kitkar745 kirjoitti: ↑25.03.2023 19:20 Iha ihme homma pojan xantiassa. Iha niinku monesti ennenki viikon seistyä lumessa ja tuiskussa kylmästä käymään. Mutta ei lähteny lupaili lupaili ja pötpötpöt ei käy. Useamman törkeen pitkän starttauksen jälkeen lähti huonosti käymään ja lopulta kävi hyvin ja pääs ajaan. Aikasemmin lähteny heti ja käyny aina tosi nätisti. Tänään aamulla koitti uudelleen niin lähti taas kuten aina.
Ainoo ero oli vissiinki siinä miten nopeesti käänti avainta. On tottunu ns hehkuttaan vaikkei dieseli olekkaan. Aamulla taas piti virtoja päällä kuten ennenkin.
Tuo juniori kun suorittaa varusmiespalvelu on vähän haasteellista auton fiksaus. Nyt oli kai ekaa kertaa oma auto kotipihassa viikon, ilmeisesti kerran aikaisemmin Parolan parkissa tehny saman mutta lievempänä. Lähti käymään heti mutta pätkien.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Meinasin eilen jäähä tienpäälle tolla kattivammasella volvolla.
Alkoi nyhtämään 80kmh ja hitaasti hyyty, oireet kuin bensapumppu leipois. Sitten ylämäkeen kun tippui jo alle 50kmh nykäsin hätäpäissään ykköselle (toi on automaatti) ja painoin lämän pohjaan ---> lähti heti vetämään.
Vähän aikaa ihmettelin ja alle 3500rpm alkoi aina hyytymään, mutta yli tuon kaasu pohjassa kirkkaasti rajoittimeen.
Auto parkkiin ja mittailemaan, kaikki niin ok kuin voi 1990 luvun ruiskussa vikatilassa olla.
Soitto kaverille, jolla enämpi tietoo:
- Tossa on saastelaitteet, egr ja pulsair
----> Todennäköisesti sen mallinen ruiskun purkki, missä prioriteettinä on pakokaasupäästöt
------> Lambdasäädölle on kolme pääkarttaa ja PID-säädintä. Näistä säädin 1 on kaikista hienovaraisin, MUTTA joissain näistä "saastepurkeista" ecu jatkaa tuon säätimen hakemista, vaikka lambdan signaali puuttuu kokonaan. Kyseisen säädön lukeminen lopetetaan yli 3500rpm kaasu pohjassa.
Eli suomeksi: moottorinohjaus hakee stoikkaa kokoajan, vaikka lambda puuttuu. Tohon päälle pari heikkokuntoista komponenttia (moottorin lämpötila-anturi, bensapaineen säädin ja massamittari), niin ruisku on sekasin kuin seinäkello.
Muuten ei närästäisi, eihän toi oo kuin tekemistä ja lambdakin on jo tilattu, mutta oliko pakko just vitun nyt sattua tää? Ensiviikolla pitää kaverin piha pitää avoinna, kun hän on työmatkoilla ja emäntänsä ei saa tehdä rasittavaa työtä. Kaverin tupa on 30km päässä. Helppo ajella nyt tollasella "ON/OFF" vekottimella. Maantiellähän toi menee ihan ok, kunhan vaan kiihdyttelee välillä vauhtia, mutta taajama pelottaa. Ei hymyilytä madella hätävilkut päällä 30kmh pilkkien kaasulla kierroksia korkeemmalle, kun ei tomaatilla oikein kytkinpommia voi harrastella.
Alkoi nyhtämään 80kmh ja hitaasti hyyty, oireet kuin bensapumppu leipois. Sitten ylämäkeen kun tippui jo alle 50kmh nykäsin hätäpäissään ykköselle (toi on automaatti) ja painoin lämän pohjaan ---> lähti heti vetämään.
Vähän aikaa ihmettelin ja alle 3500rpm alkoi aina hyytymään, mutta yli tuon kaasu pohjassa kirkkaasti rajoittimeen.
Auto parkkiin ja mittailemaan, kaikki niin ok kuin voi 1990 luvun ruiskussa vikatilassa olla.
Soitto kaverille, jolla enämpi tietoo:
- Tossa on saastelaitteet, egr ja pulsair
----> Todennäköisesti sen mallinen ruiskun purkki, missä prioriteettinä on pakokaasupäästöt
------> Lambdasäädölle on kolme pääkarttaa ja PID-säädintä. Näistä säädin 1 on kaikista hienovaraisin, MUTTA joissain näistä "saastepurkeista" ecu jatkaa tuon säätimen hakemista, vaikka lambdan signaali puuttuu kokonaan. Kyseisen säädön lukeminen lopetetaan yli 3500rpm kaasu pohjassa.
Eli suomeksi: moottorinohjaus hakee stoikkaa kokoajan, vaikka lambda puuttuu. Tohon päälle pari heikkokuntoista komponenttia (moottorin lämpötila-anturi, bensapaineen säädin ja massamittari), niin ruisku on sekasin kuin seinäkello.
Muuten ei närästäisi, eihän toi oo kuin tekemistä ja lambdakin on jo tilattu, mutta oliko pakko just vitun nyt sattua tää? Ensiviikolla pitää kaverin piha pitää avoinna, kun hän on työmatkoilla ja emäntänsä ei saa tehdä rasittavaa työtä. Kaverin tupa on 30km päässä. Helppo ajella nyt tollasella "ON/OFF" vekottimella. Maantiellähän toi menee ihan ok, kunhan vaan kiihdyttelee välillä vauhtia, mutta taajama pelottaa. Ei hymyilytä madella hätävilkut päällä 30kmh pilkkien kaasulla kierroksia korkeemmalle, kun ei tomaatilla oikein kytkinpommia voi harrastella.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Ja mikä volvo?wellu kirjoitti: ↑26.03.2023 15:47 Meinasin eilen jäähä tienpäälle tolla kattivammasella volvolla.
Alkoi nyhtämään 80kmh ja hitaasti hyyty, oireet kuin bensapumppu leipois. Sitten ylämäkeen kun tippui jo alle 50kmh
Eli suomeksi: moottorinohjaus hakee stoikkaa kokoajan, vaikka lambda puuttuu. Tohon päälle pari heikkokuntoista komponenttia (moottorin lämpötila-anturi, bensapaineen säädin ja massamittari), niin ruisku on sekasin kuin seinäkello.
Omakohtasesti voin veikata vian löytyvän jostain releestä esim se suutinrele konehuoneessa joka maadottaa suuttimet. Tai ilmamassamittari. Onko ihan 016 vai kissanluukku? Sillon ei toki ole suutinrelettäkään.
Bensanpainesäädin vuotaako alipaineletkusta bensaa ulos? Ja yhden kerran on lh purkin liitinkampa kääntyny niin et pätkytti konetta.
Korvasitko katin ja lambaadan suoralla putkella? Ja nyt ei lambaadaa ole ollenkaan. Toimisko sit ilman immua paremmin?
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Patonkia imusarjaan topikki
940, ilman IMMua ei edes käy nyt kun Lambda puuttuu ja genuine Bosch -016. Tosin, vammautunut sellanen, mutta paras noista kolmesta mitä on.kitkar745 kirjoitti: ↑26.03.2023 16:24Ja mikä volvo?wellu kirjoitti: ↑26.03.2023 15:47 Meinasin eilen jäähä tienpäälle tolla kattivammasella volvolla.
Alkoi nyhtämään 80kmh ja hitaasti hyyty, oireet kuin bensapumppu leipois. Sitten ylämäkeen kun tippui jo alle 50kmh
Eli suomeksi: moottorinohjaus hakee stoikkaa kokoajan, vaikka lambda puuttuu. Tohon päälle pari heikkokuntoista komponenttia (moottorin lämpötila-anturi, bensapaineen säädin ja massamittari), niin ruisku on sekasin kuin seinäkello.
Omakohtasesti voin veikata vian löytyvän jostain releestä esim se suutinrele konehuoneessa joka maadottaa suuttimet. Tai ilmamassamittari. Onko ihan 016 vai kissanluukku? Sillon ei toki ole suutinrelettäkään.
Bensanpainesäädin vuotaako alipaineletkusta bensaa ulos? Ja yhden kerran on lh purkin liitinkampa kääntyny niin et pätkytti konetta.
Korvasitko katin ja lambaadan suoralla putkella? Ja nyt ei lambaadaa ole ollenkaan. Toimisko sit ilman immua paremmin?
Suora hormi on nyt paikallaan. Toi kaveri jolle soitin, on sullekkin tuttu "ponttikkapäiden klaanin tsaari" Kouvolan suunnalta. Se sama siis, joka on reverse-engineeriä ruiskun koodia avannut ja jonka kanssa se edellinen (945 laukaus lumpioon) säädettiin wiinalle.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Jaa no sen tiedänkin. On hyviäkin juttuja mutta välillä se insinööriporno meni liiallisuuksiin.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120