Turbomäntää 127:n tappikoneeseen?
Turbomäntää 127:n tappikoneeseen?
Ne parempilaatuiset loveamattomat Mahlen männät näyttivät painuvan kasaan n. 160hv tehoilla kaverin turbokoneessa. Olisiko jollain tiedossa kestävää ratkaisua 903cc tappikoneeseen turbokäyttöä ajatellen?
Se Micran mäntä on noita jopa heppoisampi...
Onko jossain moottoripyörässä sopivan kokoinen?
Vakio mäntähän tuossa on 65mm joten joku milliä isompi voisi olla juuri hyvä.. tappi on 20mm.
edit: lisää keskustelua http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=5380
Se Micran mäntä on noita jopa heppoisampi...
Onko jossain moottoripyörässä sopivan kokoinen?
Vakio mäntähän tuossa on 65mm joten joku milliä isompi voisi olla juuri hyvä.. tappi on 20mm.
edit: lisää keskustelua http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=5380
Viimeksi muokannut vvieri, 04.11.2004 06:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Wisecon sivuilta vilkaisin ja ainakin
- Suzuki GSXR600 (97-00)
65,5mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-suzuki.pdf
- CB750 F & K Models 1969-78 (2-Valve)
65mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-honda.pdf
Vaikuttaa siltä että uudemmissa 600:ssa olisi sopiva männän halkaisia mutta ovat 16v koneita. CB750 olisi 8v mutta männästä ja sen kestävyydestä ei ole tietoa ( vm. 69-78 ). Myöskään männäntapin koosta ei löytynyt tietoa.
- Suzuki GSXR600 (97-00)
65,5mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-suzuki.pdf
- CB750 F & K Models 1969-78 (2-Valve)
65mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-honda.pdf
Vaikuttaa siltä että uudemmissa 600:ssa olisi sopiva männän halkaisia mutta ovat 16v koneita. CB750 olisi 8v mutta männästä ja sen kestävyydestä ei ole tietoa ( vm. 69-78 ). Myöskään männäntapin koosta ei löytynyt tietoa.
Koneet tykkää kun niitä käytetään.
Monet kiitokset.
Hmm... olisi vielä hyvä jos turbomäntänä saisi, niin ei heti murtuisi männänrenkaiden välistä. Toisaalta kierrosluvut jäävät maltillisemmiksi.
Noin pienet turbokoneet autoissa taitavat olla harvassa, joten sellaisen mäntää lienee turha kuvitella löytävänsä?
Hmm... olisi vielä hyvä jos turbomäntänä saisi, niin ei heti murtuisi männänrenkaiden välistä. Toisaalta kierrosluvut jäävät maltillisemmiksi.
Noin pienet turbokoneet autoissa taitavat olla harvassa, joten sellaisen mäntää lienee turha kuvitella löytävänsä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tuo suzukin mäntä olisi tasapäinen vain todella pienillä venttiilinlovilla. Hondan männässä on taas perinteistä kupua...scudo kirjoitti:Wisecon sivuilta vilkaisin ja ainakin
- Suzuki GSXR600 (97-00)
65,5mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-suzuki.pdf
- CB750 F & K Models 1969-78 (2-Valve)
65mm poraus
http://www.wiseco.com/PDFcatalogs/ps04-honda.pdf
Vaikuttaa siltä että uudemmissa 600:ssa olisi sopiva männän halkaisia mutta ovat 16v koneita. CB750 olisi 8v mutta männästä ja sen kestävyydestä ei ole tietoa ( vm. 69-78 ). Myöskään männäntapin koosta ei löytynyt tietoa.
Kuvia kaverin autosta:
http://maranello.dy.fi:8080/galleria/tbo600/
http://maranello.dy.fi:8080/galleria/tbo600/
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Hymiö meni väärinpäin kun liisinkipeli hapetetaan, tehopainosuhdehan on se joka rulettaa!
Voin tuota starttijuttua kysäistä kun oon jutuissa seuraavaksi, ellei kaveri itse innostu tänne kirjoittelemaan... en tullut tuota niin tarkkaan katsoneeksi.
Voin tuota starttijuttua kysäistä kun oon jutuissa seuraavaksi, ellei kaveri itse innostu tänne kirjoittelemaan... en tullut tuota niin tarkkaan katsoneeksi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Startin sovitukseen tarvitaan starttiin sopiva sorvattu laippa ja 127:kan laatikon ja moot-
torin välisen pellin. Kulmurilla ja vingulla upotus koppaan, tarkat sovitukset ja tigillä kiinni.
Laipan sovitus on tarkka, ettei hitsaus vetele laippaa kieroon= startti toimii ja sievemmällä
äänellä. Suuremman paineasetelman vuoksi piti hyllyttää oma startti.
torin välisen pellin. Kulmurilla ja vingulla upotus koppaan, tarkat sovitukset ja tigillä kiinni.
Laipan sovitus on tarkka, ettei hitsaus vetele laippaa kieroon= startti toimii ja sievemmällä
äänellä. Suuremman paineasetelman vuoksi piti hyllyttää oma startti.
Kannattaa ladata Mahlen mäntäkataloogi. Helpottaa kummasti sopivien mäntien etsintää muiden merkkien valikoimista.