Thema-asiaa
Thema-asiaa
Viat on vähissä, niin piti alkaa tutkimaan, kuinka virtalukon valon saisi toimimaan...
Eli minnekähän tuon valon viivekytkin on piilotettu? Johdot katoavat jonnekin kojelaudan uumeniin näkymättömiin... Ja kuinka mittaristo irroitetaan (jos tuo rele on jossain sen takana)?
Käsijarru on melkoisen tehoton, ei pidä autoa paikallaan edes tasaisella, narisee vain. Uudet levyt, palat ja vaijeri on jo hankittuna, ja asennus alkaa kunhan remonttipaikka vapautuu. Vanha vaijeri on rispautunut, mutta liikkuu vetreästi, ja jarruihin on joskus laitettu lisäjouset vipuja palauttamaan. Jos tuohon remppaan on jotain kikkakakkosia, niin nekin otetaan mieluusti vastaan.
Eli minnekähän tuon valon viivekytkin on piilotettu? Johdot katoavat jonnekin kojelaudan uumeniin näkymättömiin... Ja kuinka mittaristo irroitetaan (jos tuo rele on jossain sen takana)?
Käsijarru on melkoisen tehoton, ei pidä autoa paikallaan edes tasaisella, narisee vain. Uudet levyt, palat ja vaijeri on jo hankittuna, ja asennus alkaa kunhan remonttipaikka vapautuu. Vanha vaijeri on rispautunut, mutta liikkuu vetreästi, ja jarruihin on joskus laitettu lisäjouset vipuja palauttamaan. Jos tuohon remppaan on jotain kikkakakkosia, niin nekin otetaan mieluusti vastaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Joo, meillä ainakin cromassa rupes satulat jumittelemaan heti kun isukki päätti että nyt ollaan liian vanhoja pelleilemään känkkäsladien kanssa.-HH- kirjoitti:Voi olla satulat herkistelyn tarpeessa tai sitten ihan oikeestikin loppu. Yleisin vikahan taitaa noissa olla just käytön puutteesta aiheutunut jumittaminen.
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Mittariston irrottelin, samoin sulakerasian, eikä siellä ainakaan mitään releitä näkynyt, hyvin on piilotettu...
Edellisen omistajan toimesta taakse on suht äskettäin vaihdettu uudet palat (olisivat vaihtaneet levytkin, ovat ainakin 2-3mm alle alarajan), toivottavasti satuloita ei ole rikottu siinä yhteydessä. Ainakin jos noissa Girlingin satuloissa on samalla tavalla kierrettävät männät kuin esim. Prisman Bendixeissä, niin hienosäätölekaan turvautuva "rane" voi saada pahaa jälkeä aikaan. Saabeissahan (99-900) vastaavanlaisia systeemejä tapaa aika useinkin hajotettuna. Kuittien perusteella autoon on tehty huollot merkkiliikkeessä aina edelliseen omistajanvaihdokseen, eli jonnekin -99 asti, mutta siitä eteenpäin ties missä.
Edellisen omistajan toimesta taakse on suht äskettäin vaihdettu uudet palat (olisivat vaihtaneet levytkin, ovat ainakin 2-3mm alle alarajan), toivottavasti satuloita ei ole rikottu siinä yhteydessä. Ainakin jos noissa Girlingin satuloissa on samalla tavalla kierrettävät männät kuin esim. Prisman Bendixeissä, niin hienosäätölekaan turvautuva "rane" voi saada pahaa jälkeä aikaan. Saabeissahan (99-900) vastaavanlaisia systeemejä tapaa aika useinkin hajotettuna. Kuittien perusteella autoon on tehty huollot merkkiliikkeessä aina edelliseen omistajanvaihdokseen, eli jonnekin -99 asti, mutta siitä eteenpäin ties missä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
korjaussarjaa
Eipä se käsijarru huipputehokas ole ikinä, mutta ilmeisesti haluat hyvät joten itse laittaisin satuloihin korjaussarjat. Yleensä ovat käsijarrupuolelta täynnä kuraa ja juuttuneet. Sarjat maksavat jotain 15€/satula joten ei hintakaan ihan tolkuton ole. Asentaessa sitten saa harrastaa koko rahan edestä...
- Maintenanceman
- Viestit: 168
- Liittynyt: 05.06.2004 10:00
Cromassa on auttanut käsijarruongelmissa se että on huolehtinut siitä että satulassa oleva vipu tekee mahdollisimman täyden liikkeen, silloin säätö toiminee parhaiten. Eli siis kässärikahvaan reilu liike eikä yritä saada pitoa kiristämällä vaijeria liikaa.
133, 127(1050),128SportCoupe,Croma Turbo ie,
Muutama vuosi ilman Fiatteja ja nyt taas Croma Turbo ie (2kpl)
Muutama vuosi ilman Fiatteja ja nyt taas Croma Turbo ie (2kpl)
Epäilen, että tuohon laitettu taakse jotkut halpispalat, jotka on sitten lasittuneet. Takajarrut kun ei muutenkaan tunnu kovin tehokkailta. Sittenhän sen näkee, kun pääsee ropaamaan. Vaijeria en heti alkanut kiristelemään, ja säätösysteemi tuntuisi kahvan perusteella toimivan (kiristyy aivan kuin pitääkin), mutta jarrut vain toimivat "kuin rasvattu."
Ei kellään tosiaan satu olemaan tietoa sen virtalukon valon viivekytkimen sijainnista? Piuhat katoaa mittariston takana paksuun johtonippuun, joten paha on niitä seurailla. Ja pelkästään noin pienen homman takia ei viitsisi ihan kokeilun takia koko kojelautaa purkaa...
Ei kellään tosiaan satu olemaan tietoa sen virtalukon valon viivekytkimen sijainnista? Piuhat katoaa mittariston takana paksuun johtonippuun, joten paha on niitä seurailla. Ja pelkästään noin pienen homman takia ei viitsisi ihan kokeilun takia koko kojelautaa purkaa...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
ei ole viivekytkimestä tietoa, mutta alkoi itseäni ihmetyttämään se, että mitä se valo siellä takana tekee? Kun satuin nimittäin huomaamaan että jotain siellä loisti, mutta sen eroittaa vain täysin pimeällä, hieman lukon reunassa olevasta raosta valoa pilkistää. Kuuluisiko olla tehokkaampi, vai onko tosiaan vain muodon vuoksi siellä?
Toinen asia, mikä alkoi askarruttamaan, on se "nappi" siinä virtalukon kyljessä. Oliko se joku jonka avulla saa avaimen pois virtalukosta jossain muussa asennossa, vai mikä?
Itselläni auttoi käsijarruvikaan, ensin toivottomasti kiristeltyäni, se, että laitoin vaijerin paikalleen Oli siis siitä rissapyörän päältä tippunut, ja ihmettelin, kun ei ala pitämään vaikka kuin kiristelee. Sitten kiristin sen sen verran kireäksi, että vaijeri ei koskaan pääse niin löysälle että pyörän päältä irtoaa, hyvin on toiminut sen jälkeen.
Toinen, joka saattaa olla, on se, että toisen puolen vaijeri on vaikka poikki, tai siis se yksi vaijeri, mutta toisesta päästä, ja aivan jumissa, niin silloinhan aina kiristettäessä antaa hiukan periksi ja pitää ihan hiukan toinen puoli... Jos vaijeri on vähänkään huonossa kunnossa niin se melkein kannattaisi vaihtaa, ja samalla laittaa muutama kerros jeesusteippiä päälle, ei sitten mätäne ihan niin pian.. Vaijerin vaihto kun muistaakseni on suht helppo toimenpiden kuitenkin...
Toinen asia, mikä alkoi askarruttamaan, on se "nappi" siinä virtalukon kyljessä. Oliko se joku jonka avulla saa avaimen pois virtalukosta jossain muussa asennossa, vai mikä?
Itselläni auttoi käsijarruvikaan, ensin toivottomasti kiristeltyäni, se, että laitoin vaijerin paikalleen Oli siis siitä rissapyörän päältä tippunut, ja ihmettelin, kun ei ala pitämään vaikka kuin kiristelee. Sitten kiristin sen sen verran kireäksi, että vaijeri ei koskaan pääse niin löysälle että pyörän päältä irtoaa, hyvin on toiminut sen jälkeen.
Toinen, joka saattaa olla, on se, että toisen puolen vaijeri on vaikka poikki, tai siis se yksi vaijeri, mutta toisesta päästä, ja aivan jumissa, niin silloinhan aina kiristettäessä antaa hiukan periksi ja pitää ihan hiukan toinen puoli... Jos vaijeri on vähänkään huonossa kunnossa niin se melkein kannattaisi vaihtaa, ja samalla laittaa muutama kerros jeesusteippiä päälle, ei sitten mätäne ihan niin pian.. Vaijerin vaihto kun muistaakseni on suht helppo toimenpiden kuitenkin...
[url=http://www.tuchosoft.net/auto/][img]http://tuchosoft.net/misc/thema.jpg[/img][/url]
[url=http://tuchosoft.net/foorumilista/?l=1]Suomen Foorumilista[/url]
[url=http://tuchosoft.net/foorumilista/?l=1]Suomen Foorumilista[/url]
Ettei olisi parkkien kytkemiseen tarkoitettu nappi. Eli tälläät sen pohjaan, ja käännät avainta vikasuuntaan. Näin saat parkit päälle ilman virtoja, ja saat vielä avaimetkin mukaan, jos joudun Theman parkkiin jättämään.Tucho kirjoitti:Toinen asia, mikä alkoi askarruttamaan, on se "nappi" siinä virtalukon kyljessä. Oliko se joku jonka avulla saa avaimen pois virtalukosta jossain muussa asennossa, vai mikä?
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Nimenomaan se. Onnistuu sillä yleisavaimella, eli jolla saa hanskalokeron ym. lukittua. Tutkin tuossa ranskankielistä ohjekirjaa ja sähkökaavioita, ei löytyny virtalukon valon viivepiiriä tai mitään muutakaan. Lukko sentään löytyi.lanciay10 kirjoitti:Ettei olisi parkkien kytkemiseen tarkoitettu nappi.
Toimiihan tuo pimeällä, tietää mihin huitoa avaimilla.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Öh...teema kirjoitti:Nappi on parkkiasento, mut eihän Lanciaa tarvi jättää tienposkeen muutoin kuin toisten hädän takia, eihän?
1. kerta: vesiletku poikki moottoritilasta.
2. kerta: vaihteensiirtäjätanko poikki moottorin päästä.
3. kerta: kytkinvaijeri poikki.
Noh, perjantaina sain antaa virtaa Lordi Mazda 323:lle, eli alkaa kuittaantua. Ja off-topic loppuu.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
No, pitää vaikka jossain vaiheessa nykäistä mankka irti, eiköhän se rele ole jossain siellä keskikonsolin sisällä. Tai sitten virittelee sille valolle ihan uuden viivekytkimen. Oma releensä on varmaan osittain oikosissa tai jotain, kun sisävalolle tarkoitettu tarvikemallinen viivekytkin ei suostu sisävaloa pitämään päällä, haukkaa varmaan liikaa virtaa (tätä ihmetellessä tuo virtalukon valokin löytyi.) Mukava varustehan tuo olisi, tänäänkin sai pimeässä hieman hakea lukkoa...
Olisiko Tuchon Themasta se lamppu irti paikaltaan, jos ei paremmin näy? Sattuneesta syystä en tosin tiedä kuinka hyvin sen kuuluisi lukkoa valaista.
Olisiko Tuchon Themasta se lamppu irti paikaltaan, jos ei paremmin näy? Sattuneesta syystä en tosin tiedä kuinka hyvin sen kuuluisi lukkoa valaista.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15