600:sen turbotus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

600:sen turbotus

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

kävin just katsastaa ton käyttöauton ja siinä tuli katsastus miehen kanssa puhetta tosta turbotus jutusta. kyselin että tarviiko mitään lupia pyydellä ake:lta tai muuta...eli ei tarvii mitää muutaku että auto on tehokkaimman malli sarjan autoon verrannollinen, eli kaikki jarrut yms. vastaa sitä mallia, tässä tapauksessa abarthia. ja teho ei saa nousta yli 20% abarthin tehoista. mutta tuli tossa mieleen että eikös jossain abarthissa ollu toi etu juostosysteemikin ihan tolla lehtijousi systeemillä toimiva?? kun mielestäni torino myi jotain lehtijousta abarthin jousena. jos jossain mallissa on toi systeemi ei tarttis varmaa ruveta tekee sitä rauta hommaa ja erillis jousitustakaan...kunhan vaihtais sen abarthin lehtijousen...miten on? kertokaa ihmeessä kaikkea tietoa mitä tohon liittyy, ku ite oon vielä niin vähän aikaa näiden hiivattien kanssa touhunnu...sano muuten se konttorin mies vielä että esim. uunon jarru osat käyy hyvin ja sillee että ei ees tarvii olla täysin samanlaiset ku abathissa... 8)
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei, kunhan jarrun koko on riittävä. Alustakin yleensä menee läpi jos on alkuperäistä selvästi paranneltu.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3376
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: 600:sen turbotus

Viesti Kirjoittaja Nipa »

petri_koli kirjoitti:kävin just katsastaa ton käyttöauton ja siinä tuli katsastus miehen kanssa puhetta tosta turbotus jutusta. kyselin että tarviiko mitään lupia pyydellä ake:lta tai muuta...eli ei tarvii mitää muutaku että auto on tehokkaimman malli sarjan autoon verrannollinen, eli kaikki jarrut yms. vastaa sitä mallia, tässä tapauksessa abarthia. ja teho ei saa nousta yli 20% abarthin tehoista. mutta tuli tossa mieleen että eikös jossain abarthissa ollu toi etu juostosysteemikin ihan tolla lehtijousi systeemillä toimiva?? kun mielestäni torino myi jotain lehtijousta abarthin jousena. jos jossain mallissa on toi systeemi ei tarttis varmaa ruveta tekee sitä rauta hommaa ja erillis jousitustakaan...kunhan vaihtais sen abarthin lehtijousen...miten on? kertokaa ihmeessä kaikkea tietoa mitä tohon liittyy, ku ite oon vielä niin vähän aikaa näiden hiivattien kanssa touhunnu...sano muuten se konttorin mies vielä että esim. uunon jarru osat käyy hyvin ja sillee että ei ees tarvii olla täysin samanlaiset ku abathissa... 8)
Samaa juttua keskustelin katsastaessani kusiaistani. Kyselin 600 virityksista yms. Katsastussetä kommentoi ainoastaan vetoamalla mallisarjan tehokkaimpaan versioon.
"Entäs Abarth" kyselin. "Siitä pitää sitten tehdä Abarth" kuului vastaus :shock: . Eli komeesti ollaan pihalla, kuin tuo vihreä postilaatikko pihatien päässä :lol: .
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuon verrokki-Abarthin papereista sitten käy ilmi millaiset jarrut ja alustan tulee olla. Ei mitään sen monimutkaisempaa. Käytännössä, jos kamppeet on vain riittävän hyvät niin kelpaa - identtiset ei tarvitse olla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

vvieri kirjoitti:Tuon verrokki-Abarthin papereista sitten käy ilmi millaiset jarrut ja alustan tulee olla. Ei mitään sen monimutkaisempaa. Käytännössä, jos kamppeet on vain riittävän hyvät niin kelpaa - identtiset ei tarvitse olla.
juu nimenomaan se katsastus setä sano että noi esim. uunon jarruosat on ihan riittäviä. ja se sano että abarthia voi kyllä pitää vertailu autona tässä tapauksessa...mutta voi olla konttorien välillä hieman näkemys eroja :wink: suosittelen ehdottomasti kaikissa tapauksissa kun vain on mahdollista niin käyttämään mäntsälän katsastuskonttoria. ne tyypit sielä on tosi ymmärtäväisiä kaikissa hommissa, kun esim. ei menny toi käyttöauto pakukaasuarvojen puolesta sallittuun haarukkaan, niin mies sano vaa että varmaa pakoputki vuotaa että läpi vaan ja toi ei ollut ainut puute...siis sieltä saa tosi hyvää palvelua!!! :P
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
Wiwwe
Viestit: 262
Liittynyt: 17.08.2004 20:05
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Wiwwe »

OT: onneks asun mäntsälässä ni saa kaikki "pommitkin" leimaan :)
Eikä täl mäntsälässä oo muutenkaan niin justiisa
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

Viesti Kirjoittaja jtuok »

laitetaanpas ny tänne ... niinpaljon noista turboista on keskustelua että hiukan on jääny vaivaamaan :arrow: tarvitseeko tota 127:kaa edes muutoskatsastaa jos laittaa turbon. mikäli tehot ei mene yli tosta 47hp+20% . dynolapunhan ne kyllä varmaankin haluaa nähdä. mutta mutta eikös se ole sama kun virittäisi vaparia samoihin tehoihin ? ei ne konttorilla sillon mitään kysele . kyse siis 903:n


on vaan niin kauhiast eri mielipiteitä :roll:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Pitää. Lain mukaan moottorin ahtaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon ja moottorinvaihto vaatii muutoskatsastuksen. Lisäksi vielä senkin takia että ahdin merkitään rekisteriotteeseen ja otteen muutos -> muutoskatsastus. Ja täytyyhän sun jossain esitellä sitä dynolappua ettei mene sen tehon yli...

Joidenkin tulkinnoiden mukaan tuon 20%:n saa vain tehokkaimpaan malliin verratessa, eli 47hv:een ei kahtakymmentä prossaa saa lisää.. tuntuu riippuvan konttorista tuokin.

Ei se muutoskatsastus ole mikään kynnyskysymys. Eipä sitten tarvitse murehtia vuosikatsastuksissa kun kaikki pannuhuoneesta löytyvät hilppeet on rekisteriotteella..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

juu...mulla on itellä se hyvä homma tossa projektissa ku oon kiikuttanu projektin ajaks kilvet konttorille ni joutuu joka tapauksessa sitte tehdä rekisteröinti katsastuksen. siinähän sitte voidaan laittaa ote vastaamaan pannuhuonetta.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juuri näin. Samalla tavalla itselläkin aikanaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin