903sen Virinokasta ,2kurkkusesta kaasarista yms.
903sen Virinokasta ,2kurkkusesta kaasarista yms.
Nyt kävi sillälailla että kokosin koneen enkä huomannut tutkia nokka-akselia kun oletin sen olevan vakio.
Sitten alkoi epäilyttään ,että olisi hiottu kun venttiilijouset menee aika kireelle ja säätöruuvit pitää olla lähes löysimmillään että saa välystä.
Pystyykö nokan nostot mittaan jostain koneen ollessa kasassa
Sitten alkoi epäilyttään ,että olisi hiottu kun venttiilijouset menee aika kireelle ja säätöruuvit pitää olla lähes löysimmillään että saa välystä.
Pystyykö nokan nostot mittaan jostain koneen ollessa kasassa
Viimeksi muokannut Vieras, 01.06.2005 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vakiossa 127:n nokassa on 5,5mm nostoa nokalta...
onko öljyohja vielä auki? jos on kurkkaa nokk-akseliin,mikäli
"perusympyrä" on "kadonnut" niin on varmasti hiottu!
kai tiedät mitä perusympyrä tarkoittaa: eli nokka-akselissa
vastapuolella nostinta nostavaa nokkaa on myös tavaraa..jos
nostoa hiotaan joudutaan perusympyrää pienentämään ja silloin
yleensä nokan vastapuoli on miltei tasan nokka-akselin pintaa vasten
..menikö vaikeaksi..
8mm nostoinen on kyllä jo R A J U ainakin kadulle ..vanha JM-nenä..??
onko öljyohja vielä auki? jos on kurkkaa nokk-akseliin,mikäli
"perusympyrä" on "kadonnut" niin on varmasti hiottu!
kai tiedät mitä perusympyrä tarkoittaa: eli nokka-akselissa
vastapuolella nostinta nostavaa nokkaa on myös tavaraa..jos
nostoa hiotaan joudutaan perusympyrää pienentämään ja silloin
yleensä nokan vastapuoli on miltei tasan nokka-akselin pintaa vasten
..menikö vaikeaksi..
8mm nostoinen on kyllä jo R A J U ainakin kadulle ..vanha JM-nenä..??
Öljypohja on liimattu jo aikoja sitten .
Tiedän mitä perusympyrä tarkoittaa ja vähän arvelutttaa tuo nokka-akseli , edellinen omistaja oli meinaan semmonen kotivirittelijä ettei tiedä vaikka olisi itte tehnyt jollain hiomakoneella.
No pitää sitä nyt kuitenkin kokeilla miten toimii ja kattella sitten uudestaan
Tiedän mitä perusympyrä tarkoittaa ja vähän arvelutttaa tuo nokka-akseli , edellinen omistaja oli meinaan semmonen kotivirittelijä ettei tiedä vaikka olisi itte tehnyt jollain hiomakoneella.
No pitää sitä nyt kuitenkin kokeilla miten toimii ja kattella sitten uudestaan
Meikäläinen on itte hionu nokka-akselista jyrkemmän huonolla menestyksellä... Kone kyllä kävi ja otti per**leesti kierroksia ja kuulosti ralliautolta, mutta tehot katos! Täytynee vielä jossain vaiheessa hio vielä vähä lisää ja muuttaa nokkien muotoa ja testata, että olisko parempi. Paskamaista, vaan ku se nokan irrotus on suht iso homma...
Niin ja nostoa oli venttiilistä mitattuna 13mm... Jouset pohjas jollain venttiileillä
Niin ja nostoa oli venttiilistä mitattuna 13mm... Jouset pohjas jollain venttiileillä
noniin . lueskelin tossa silmät ristissä noita vanhoja juttuja noista virinokista (hiotut/täyttämällätehyt)ja jos se on kunnolla tehty ja oikean laiset öljyt ym. niin pitäskestää tai sitten ei . aion kuitenkin ottaa riskin kesti tai ei . mutta mitä muuta se voi särkeä kun itsensä jos kuluu tai jotain muuta . sitävaan ettei menis kannet ja kampurat ym. uudelleen remonttiin tonnin jälkeen .
Nitrauttaahan hiottu nokka aina kannattaisi, niin kestäisi paremmin. Ja tietysti kunnollinen esivoitelu ja riittävät kierrokset sisäänajolla aina uudella nokalla.
Hankkimassani Mirkussa näytti hiotut nokat kestäneen noin 40tkm... luulisin että eivät ole nitratut.
Hankkimassani Mirkussa näytti hiotut nokat kestäneen noin 40tkm... luulisin että eivät ole nitratut.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -