fiat punto 1.1 1999 kovat kierokset kun käynnistää kylmänä?
fiat punto 1.1 1999 kovat kierokset kun käynnistää kylmänä?
mulla on vähän aikaa vasta ollut fiat punto onko normaalia että kun käynnistää kylmänä auton niin kierrokset heti ponpaa korkealle ja aika pitkään menee ennenkuin tasaantuu sitä vain kysyn että onko näissä jokin kylmä käynti säädin hirvittää vähän kun moottori on kylmä ja heti tulee todella korkeat kierrokset onko se näissä puntoissa ihan normaalia vai pitäiskö vaihtaa jokin säädin kaasutimesta
Re: fiat punto 1.1 1999 kovat kierokset kun käynnistää kylmänä?
On normaalia. Katalysaattoria ja moottoria lämmittelee, ennen tyhjäkäynnille siirtymistä.
Se on jotain 1300-1800rpm 30-120 sekuntia pakkasesta ja moottorin lämpötilasta riippuen.
Lisätään vielä, että "normaaleille" käyntiarvoille moottori siirtyy tosennäköisesti vasta kun moottorin lämpötila on lähempänä 70 astetta. Tuohon voi kovalla pakkasella mennä yllättävänkin kauan ja ennen tätä kone saattaa tuntua laiskemmalta tai pirteämmältä, kuin kuumana.
Se on jotain 1300-1800rpm 30-120 sekuntia pakkasesta ja moottorin lämpötilasta riippuen.
Lisätään vielä, että "normaaleille" käyntiarvoille moottori siirtyy tosennäköisesti vasta kun moottorin lämpötila on lähempänä 70 astetta. Tuohon voi kovalla pakkasella mennä yllättävänkin kauan ja ennen tätä kone saattaa tuntua laiskemmalta tai pirteämmältä, kuin kuumana.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: fiat punto 1.1 1999 kovat kierokset kun käynnistää kylmänä?
Ihan normaalia ruiskukoneiselle autolle, että...kierrokset kylmänään korkeammalla, ja se sitten lämmetessään pudottaa kierroksia ...Eli ei hätää!!!
Myös automaattiryypyllinen auto tekee tämän saman (siis silloin kun automaattiryyppy toimii täydellisesti)...tosin nämä pudottavat kierroksia yleensä "portaittain"...eli ensin huutaa...ja sitten tipauttaa kierroksia...ja sitten tipauttaa vielä kierroksia, jonka jälkeen jää tyhjäkäynnille....tosin automaattiryypyn saa myös pois päältä sillai, kun polkaisee nopeasti kaasua .
Myös automaattiryypyllinen auto tekee tämän saman (siis silloin kun automaattiryyppy toimii täydellisesti)...tosin nämä pudottavat kierroksia yleensä "portaittain"...eli ensin huutaa...ja sitten tipauttaa kierroksia...ja sitten tipauttaa vielä kierroksia, jonka jälkeen jää tyhjäkäynnille....tosin automaattiryypyn saa myös pois päältä sillai, kun polkaisee nopeasti kaasua .
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi