Sama asia huomattu. Pahvilootallinen noita tuli kerättyä ex työpaikalla joskus 2005-2010 välisenä aikana ja wurthin tuotteita ovat ja viellä hyviä sellaisia.wellu kirjoitti: ↑17.12.2023 11:18Klemmareiden kanssa käynyt kymmenen vuoden aikana sama, kuin kaiken tuollaisen tarvikkeen kanssa. Laatu on luokatonta, eikä hinta tunnu siihen vaikuttavan.
Viime kesänä koetin töissä 4" letkua saada holkkiin kiinni, eikä ollut wurthin hyllyssä pantoja. Otin nipun klemmareita ja ne korkkas sormivoimin. Lopulta kaivelin miljoonalaatikosta jonkun jeesuksen aikaisen klemmarin, liottelin sen liikkeelle ja kirrasin letkun. Piti yksinään sen, mitä kolme uutta ei pitänyt.
Saman huomannu pienempien klemmareiden kanssa.
500L 1.4 termostaatti
Re: 500L 1.4 termostaatti
Fiat 500L 1.4 95
Re: 500L 1.4 termostaatti
Ruuvattavia saa kiristää pari kertaa vuodessa ainakin sentin. Eivät pysy yhtään.
Jospa ne laatuklemmarit, pienrauta ja sähkötarvikkeet pitääkin tilata suoraan Kiinasta. Ei ainakaan ole välistävetäjiä.
Jospa ne laatuklemmarit, pienrauta ja sähkötarvikkeet pitääkin tilata suoraan Kiinasta. Ei ainakaan ole välistävetäjiä.
Re: 500L 1.4 termostaatti
Joo, nämä olis asiallisia noiden ruuvattavien p...n tilalle. Mutta mistä noita saisi hankittua järkihinnalla sellaisen sarjan missä olisi useampaa eri kokoa?A Bart kirjoitti: ↑17.12.2023 08:53 Clic-r ?
Nuo on käteviä ja niihin on pihdit.
http://scule-service-online.ro/shop/cle ... -yt-06475/
Toisinpäin pihdit avaa ja toisinpäin sulkee.
- J
Re: 500L 1.4 termostaatti
https://www.temu.com/kuiper/dn9.html?su ... gKAi_D_BwE
Vähän pitkän oloinen linkki. Mutta ainakin copy-pastella aukesi. Tosin ovat jopa epäilyttävän halpoja. Kai niitäkin huonoja löytyy.
Vähän pitkän oloinen linkki. Mutta ainakin copy-pastella aukesi. Tosin ovat jopa epäilyttävän halpoja. Kai niitäkin huonoja löytyy.
Re: 500L 1.4 termostaatti
Vahva epäilys noiden laadusta. Kiinalaisista aggregaateista vaihdoin bensaletkut ja ne oli kiinni lankamallisilla klemmareilla, ja ne ainakin oli kuin rautalangasta pyöriteltyjä, ei juuri minkäänlaista puristusvoimaa. Menivät metallinkierrätykseen. Hieno keltapassivointi niissä kyllä oli, varmasti oli kaikkia mahdollisia myrkkyjä käytetty.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 500L 1.4 termostaatti
Vihdoin sain haettua uuden termostaatin (Triscan vaimikäseoli), perjantaina pitäis mennä vaihtamaan. Toivottavasti ei tule ongelmia. Paisuntasäiliöön menevä letku on kuulemma pikaliittimellä ja sen kanssa on kuulemma ollut jotain ongelmia. Jos olisin vielä työelämässä olisin voinut sorvata vaikka millaisen liitospään tuohon termariin, et sais tavallisilla klemmareilla kiinni
Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: 500L 1.4 termostaatti
Olikohan tässä samantapainen paisarin sijainti ja termari, kuin tuossa Linea tjettissä? Termarilta lähtee ylävesiletku, lämmityslaitteelle letku ja pikaliittimellä paisarille?arskaxx kirjoitti: ↑03.01.2024 20:18 Vihdoin sain haettua uuden termostaatin (Triscan vaimikäseoli), perjantaina pitäis mennä vaihtamaan. Toivottavasti ei tule ongelmia. Paisuntasäiliöön menevä letku on kuulemma pikaliittimellä ja sen kanssa on kuulemma ollut jotain ongelmia. Jos olisin vielä työelämässä olisin voinut sorvata vaikka millaisen liitospään tuohon termariin, et sais tavallisilla klemmareilla kiinni
Tjettissä teki ahtoputkisto ym romut hieman ahdasta sinne termarille, niin irroitin pikkuletkun paisuntanestesäiliön päästä, etten tuhoa pikaliitintä. Sitten kun sain muilutettua termarin pois paikoiltaan, niin irroitin pikaliittimen.
Se kennolle menevä letku on vaikea saada irti, jos autossasi on alkuperäiset, tehtaan käyttämät klemmarit. Itse irroitin termarin ja käänsin sitä paikoillaan hieman, että sain klemmarin rikottua.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 500L 1.4 termostaatti
Laita vanha termari takteen, noista tarviketermareista ei koskaan tiedä. Tilaa on ällässä hyvin vaihtaa, ottaa vaikka lisäks akun pois tieltä.arskaxx kirjoitti: ↑03.01.2024 20:18 Vihdoin sain haettua uuden termostaatin (Triscan vaimikäseoli), perjantaina pitäis mennä vaihtamaan. Toivottavasti ei tule ongelmia. Paisuntasäiliöön menevä letku on kuulemma pikaliittimellä ja sen kanssa on kuulemma ollut jotain ongelmia. Jos olisin vielä työelämässä olisin voinut sorvata vaikka millaisen liitospään tuohon termariin, et sais tavallisilla klemmareilla kiinni
Fiat 500L 1.4 95
Re: 500L 1.4 termostaatti
Tänään lomien jälkeen töihin -21 pakkasessa ja kyllä se vilpoinen auto on tämä ällä
Fiat 500L 1.4 95
Re: 500L 1.4 termostaatti
Nyt on termari uusittu. Hitaasti lämpeää vieläkin, mutta pakkanen lienee syy siihen?
Kunhan kelit lämpiää, niin katotaan miten sit käyttäytyy
Maskisuoja vois olla asiallinen, mutta ei löydy valmiina tähän malliin.
Sen verran nyt testasin, että lämmöt nousee ajossa 87-90 asteeseen, aikaisemmin 81 oli maksimi. Ainakin jotain muuttui.
Kunhan kelit lämpiää, niin katotaan miten sit käyttäytyy
Maskisuoja vois olla asiallinen, mutta ei löydy valmiina tähän malliin.
Sen verran nyt testasin, että lämmöt nousee ajossa 87-90 asteeseen, aikaisemmin 81 oli maksimi. Ainakin jotain muuttui.
Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: 500L 1.4 termostaatti
Tämän päivän perusteella tuntuu moottori lämpiävän normaalisti eli termostaatissa oli jotain hämminkiä...
Pakkasia varten pitäis joku maskisuoja virittääi
Pakkasia varten pitäis joku maskisuoja virittääi
Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: 500L 1.4 termostaatti
Moi, tänään on kyllä lauhempi päivä jos hämää. Laittele vielä tähän viestiä jos tuntuu että oikeasti on eroa vanhaan tilanteeseen. Jos näin niin menee sit itelläkin termarit vaihtoon.
Fiat 500L 1.4 95
Re: 500L 1.4 termostaatti
Mulla oli yksi testi tuolla aikaisemmin ja silloin oli vain -1 pakkasta, nyt oli -5 ja yölläkin oli -21. Kyllä nousi lämmöt ihan eri tahtiin nyt
Eli mulla se auttoi ongelmaan, mullahan lämmöt jämähti siihen 65 asteeseen pitkäksi aikaa, nyt nousee takkuilematta. Mut jos sulla ei ole tuota ongelmaa, niin ehkä turha vaihtaa??
Fiat 500L 1.4 Lounge