Pyyhkijät.
Pyyhkijät.
Moi! Jälleen palaan pyyhkijöihin. Toimivat moitteettomasti vivuston/moottorin vaihdon jälkeen n. 2kk taas jättävät sulat mihin sattuu Vaihdetut osat vivusto/ ,moottori, katkaisia(viiksikytkin) varret, maadoitus. Osaako joku kertoa mistä tälläinen vika voi johtua. Auto FIAT PUNTO 1.2 vm 2008. Minusta ei ole enään mitään vaihdettavia osia. Olisin kiitollinen jos joku kertoisi mistä vika voisi jotua.
Re: Pyyhkijät.
Pyyhkijän moottorille pitäisi tulla jatkuva virta aina, kun autossa on virta päällä. Sillä se saa pyyhkijät palautettua lepoasentoon. Vian ollessa päällä tarkistaisin, että kyseiseen piuhaan edelleen tulee virtaa, ja että se on kunnolla kiinni. Jos tulee, on vika itse moottorissa - ei välttämättä iso, voi olla liian jäykät rasvat asentoa tunnistavassa kontaktipinnassa, mutta uudella osallakin lienee joku takuu.
Valitettavasti en tunne tuon ikäistä Puntoa niin hyvin, että osaisin neuvoa piuhan värin.
Valitettavasti en tunne tuon ikäistä Puntoa niin hyvin, että osaisin neuvoa piuhan värin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Pyyhkijät.
Olikos se uusi vai käytetty pyyhkijänmoottori, mikä siihen vaihdettiin?
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Pyyhkijät.
Pyyhkijänmoottori oli uusi Trodosta ostettu pyyhkijöiden vivuston yhteydessä.
Re: Pyyhkijät.
Oliko se uusi varmasti 2004-> malliin?
99-03 mallissa on eroa ja se ei toimi kunnolla uudemmassa
99-03 mallissa on eroa ja se ei toimi kunnolla uudemmassa
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: Pyyhkijät.
Mallihan oli vm.2008. En voi tietää oliko uusi uudelta näytti. Tuskimpa huiaavat empäs tiedä. Ihmetyttää kun toimi n. 2.kk moitteettomasti uusilla osilla vika toistui samalla lailla kuin aijemminkin.
Re: Pyyhkijät.
Nyt on märkä keli.
Kun vaihdoit pyyhkiänmoottorin, niin oliko/onko siinä ympärillä semmoinen pussukka? Vähän kuin roiskesuojana?
Jotenkin voisi kuvitella, että liittimessä tms. on kosteutta.
Kun vaihdoit pyyhkiänmoottorin, niin oliko/onko siinä ympärillä semmoinen pussukka? Vähän kuin roiskesuojana?
Jotenkin voisi kuvitella, että liittimessä tms. on kosteutta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Pyyhkijät.
Wellu. Roiskesuoja paikoillaan kosteus tarkastettu kuivattu .
Re: Pyyhkijät.
Kun kerran jonkun aikaa toimi vaihdon jälkeen, ja taas lakkasi toimimasta (vai oliko alunperin eri vika?), niin voisi epäillä liittimen kontakteja. Kun pyyhkijät on pysähtyneet väärään kohtaan, niin liitintä voi kokeilla liikutella, mikäli pyyhkijät mahtuu liikkumaan pellin ollessa auki. Ja liittimen voi muutenkin tarkistaa, että kaikki terminaalit on paikallaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Pyyhkijät.
Luigi. Liittimet ok. Alunperinkin sama vika.
Re: Pyyhkijät.
Itse kokeilisin nyt toisella pyyhkijänmoottorilla (vaikka purkuautosta otetulla), ja jos pelaa....niin se Uusi oli tullut sitten aika nopeasti tiensä päähän.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Pyyhkijät.
Kyllä se ennemmin kannattaa tarkistaa, että virtaa tulee sinne minne pitääkin. Sitten jos tulee, eikä toimi, alkaa näkemään vaivaa moottorin irrottamisessa. Testilamppu on parempi kuin yleismittari tässä hommassa, jännitettä saattaa tulla huonosta liitoksesta läpi, muttei virtaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Pyyhkijät.
Voisi tosiaan olla kontaktivika sulakerasialla tai liittimessä. Minullakaan ei ole johtokaaviota että tietäisin mitä johtoa pitkin "parkkeerausvirta" tulee.
Tuo kytkentä ei valitettavasti ole aina ihan niin simppeli kuin voisi kuvitella, että ajo, maadoitus ja parkkeerausvirta. Selvittelin omassa kaupassa olevan moottorinkin toimintaa pitkään purettuna, kunnes ymmärsin että siellä oli lisämaadoitus/induktion purku silloin kun se ei ole päällä, jotta pysäytys toimii napakammin. Ja se maadoitus on kai ohjattu samalla katkaisijalla kuin ajovirtakin.
tuossa on linkki siihen kohteeseen ja sen kytkennät. En tiedä voiko niitä kytkentöjä tai värejä kuinka soveltaa 20 vuotta uudempaan Fiattiin, että onko niissä enää mitään samaa.
Mutta joka tapauksessa yhteen liittimen nastaan pitää tulla virta silloin kun moottorivirta on päällä, mutta pyyhkijät eivät ole kytkettynä. Se virta ajaa pyyhkijät "parkkiin". Uudemmissa tämäkään ei sitten enää ole niin simppeliä, kun on huoltotilat sun muut.
On toki mahdollista että uuden moottorin sisäisissä kontaktikärjissä on jo nyt vikaa, mutta todennäköisempää että vika olisikin auton johdotuksissa tai liittimessä. Siksi itse tutkisin ensin että se parkkeerausvirta tulee liittimeen ja liitinpinnit on ok.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 58/1175328
Tuo kytkentä ei valitettavasti ole aina ihan niin simppeli kuin voisi kuvitella, että ajo, maadoitus ja parkkeerausvirta. Selvittelin omassa kaupassa olevan moottorinkin toimintaa pitkään purettuna, kunnes ymmärsin että siellä oli lisämaadoitus/induktion purku silloin kun se ei ole päällä, jotta pysäytys toimii napakammin. Ja se maadoitus on kai ohjattu samalla katkaisijalla kuin ajovirtakin.
tuossa on linkki siihen kohteeseen ja sen kytkennät. En tiedä voiko niitä kytkentöjä tai värejä kuinka soveltaa 20 vuotta uudempaan Fiattiin, että onko niissä enää mitään samaa.
Mutta joka tapauksessa yhteen liittimen nastaan pitää tulla virta silloin kun moottorivirta on päällä, mutta pyyhkijät eivät ole kytkettynä. Se virta ajaa pyyhkijät "parkkiin". Uudemmissa tämäkään ei sitten enää ole niin simppeliä, kun on huoltotilat sun muut.
On toki mahdollista että uuden moottorin sisäisissä kontaktikärjissä on jo nyt vikaa, mutta todennäköisempää että vika olisikin auton johdotuksissa tai liittimessä. Siksi itse tutkisin ensin että se parkkeerausvirta tulee liittimeen ja liitinpinnit on ok.
https://www.saminosat.net/tuotteet.html ... 58/1175328
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Pyyhkijät.
Moottori toimi normaalisti vaihdon jälkeen jonkinaikaa. Moottori lienee kunnossa. Puhdista ne sähköliittimet mitkä irroitit/kiinnitit moottoria vaihtaessassi. Aiempi liittimien aukaisu auttoi sähkövikaan hetkellisesti.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Pyyhkijät.
Minkä merkkinen / mallinen se uusi moottori on?
46834851 on moottorin osanumero
46834851 on moottorin osanumero
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206