Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Kiinnostaisi tietää nyt faktana miten 1.6 i.e etuveto Prisma eroaa nelivetomalleista (myös Delta) alustan osalta. Varsinkin iskari, jousi, yläpää osastolla.

Sillain oma lehmä ojassa kun pitäisi saada kaikki edellä mainitut palikat kuntoon omaan Prismaan. :mrgreen: Vakiojousia ei näemmä kukaan enään valmista etuvetomalliin, taasko se on mentävä Eibach Pro Kitillä..

Entäpä ne iänikuiset yläpäät? Jos Integrale yläpäät kävisi niin niitä sentään saisi rahalla. Vielä se että onko ne tosiaan eri osa edessä ja takana?

Iskareita en oo uskaltanut edes katella vielä..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Minulta löytyy Prisman käytetyt jouset tolpilla tai ilman 1,6ie:hen. Varkaudessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Etupäässä ero ei ole iso, Integralessa enempi casteria eli iskarin yläpää tulee taaemmas. Mulla on toinen yläpää etuvedosta, on vaan viilattu kiinnitysreikiä että se on saatu taaemmas. Sopivat siis samoihin koripaikkoihin joten molempia voi käyttää halutessaan.

Takana mielestäni on samat yläpäät etu tai neliveto. Ne on omansa, ei siis mitään tekoa etupään kumien kanssa joissa on kääntölaakerit. Takana kun niitä ei tarvita. Takakumit on pienemmät muutenkin.

Iskareita en ole koskaan kysynytkään mistään että miten saa. Yläpään kumeista on useimmista mulla osanumerot tiedossa, tosiaan etuvetomallin kumeista ei tuu ku jotain ebay osumia joskus.

Suurimmat erot on pohjalevyssä, käsittääkseni se on ihan omansa etu ja nelivedossa. Ja tietenkin tankki. Muuten ei ihmeitä muutoksia.

Ja auto on edelleen myynnissä.. ;)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Pistän Luigi yv:tä.

Pitäis juu saada Prisma siirtokuntoon niin saisi sen vietyä talvisäilytykseen. Pihassa on 5 autoa ja alkaa olemaan todella ahdasta. Mää luulin että joku sen Samin gralen jo haki pois, katsotaan tulevaisuudessa :lol:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

En olisi hirveen hämmästynyt jos iskaritkin käytännössä kävisi ristiin. Vilkaisin luettelosta niin PrismaGraleen on ihan omat iskarit, mitä ei ole missään muussa mallissa. Deltassakin on takana eri iskarit nelivedossa. Mutta se voi tarkoittaa venttiileitä tms, Ehkä pientä eroa varren pituudessa, fyysisistä mitoista tuo luettelo kun ei kerro mitään. Toki voisi ajatella että etuvedossa olisi vähän pidempi iskari, mutta kerro sitten meillekin..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Katselin Delta Integralen takatuentaa tarkemmin niin tottakai nelivedossahan takaiskari on paljon lyhyempi kun se kiinnittyy ylemmäs vetoakselin takia. Etuvedon takaiskari kun menee sinne pitkälle alapultille asti suoraan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin