Kiinnostaisi tietää nyt faktana miten 1.6 i.e etuveto Prisma eroaa nelivetomalleista (myös Delta) alustan osalta. Varsinkin iskari, jousi, yläpää osastolla.
Sillain oma lehmä ojassa kun pitäisi saada kaikki edellä mainitut palikat kuntoon omaan Prismaan. Vakiojousia ei näemmä kukaan enään valmista etuvetomalliin, taasko se on mentävä Eibach Pro Kitillä..
Entäpä ne iänikuiset yläpäät? Jos Integrale yläpäät kävisi niin niitä sentään saisi rahalla. Vielä se että onko ne tosiaan eri osa edessä ja takana?
Iskareita en oo uskaltanut edes katella vielä..
Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Minulta löytyy Prisman käytetyt jouset tolpilla tai ilman 1,6ie:hen. Varkaudessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Etupäässä ero ei ole iso, Integralessa enempi casteria eli iskarin yläpää tulee taaemmas. Mulla on toinen yläpää etuvedosta, on vaan viilattu kiinnitysreikiä että se on saatu taaemmas. Sopivat siis samoihin koripaikkoihin joten molempia voi käyttää halutessaan.
Takana mielestäni on samat yläpäät etu tai neliveto. Ne on omansa, ei siis mitään tekoa etupään kumien kanssa joissa on kääntölaakerit. Takana kun niitä ei tarvita. Takakumit on pienemmät muutenkin.
Iskareita en ole koskaan kysynytkään mistään että miten saa. Yläpään kumeista on useimmista mulla osanumerot tiedossa, tosiaan etuvetomallin kumeista ei tuu ku jotain ebay osumia joskus.
Suurimmat erot on pohjalevyssä, käsittääkseni se on ihan omansa etu ja nelivedossa. Ja tietenkin tankki. Muuten ei ihmeitä muutoksia.
Ja auto on edelleen myynnissä..
Takana mielestäni on samat yläpäät etu tai neliveto. Ne on omansa, ei siis mitään tekoa etupään kumien kanssa joissa on kääntölaakerit. Takana kun niitä ei tarvita. Takakumit on pienemmät muutenkin.
Iskareita en ole koskaan kysynytkään mistään että miten saa. Yläpään kumeista on useimmista mulla osanumerot tiedossa, tosiaan etuvetomallin kumeista ei tuu ku jotain ebay osumia joskus.
Suurimmat erot on pohjalevyssä, käsittääkseni se on ihan omansa etu ja nelivedossa. Ja tietenkin tankki. Muuten ei ihmeitä muutoksia.
Ja auto on edelleen myynnissä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Pistän Luigi yv:tä.
Pitäis juu saada Prisma siirtokuntoon niin saisi sen vietyä talvisäilytykseen. Pihassa on 5 autoa ja alkaa olemaan todella ahdasta. Mää luulin että joku sen Samin gralen jo haki pois, katsotaan tulevaisuudessa
Pitäis juu saada Prisma siirtokuntoon niin saisi sen vietyä talvisäilytykseen. Pihassa on 5 autoa ja alkaa olemaan todella ahdasta. Mää luulin että joku sen Samin gralen jo haki pois, katsotaan tulevaisuudessa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
En olisi hirveen hämmästynyt jos iskaritkin käytännössä kävisi ristiin. Vilkaisin luettelosta niin PrismaGraleen on ihan omat iskarit, mitä ei ole missään muussa mallissa. Deltassakin on takana eri iskarit nelivedossa. Mutta se voi tarkoittaa venttiileitä tms, Ehkä pientä eroa varren pituudessa, fyysisistä mitoista tuo luettelo kun ei kerro mitään. Toki voisi ajatella että etuvedossa olisi vähän pidempi iskari, mutta kerro sitten meillekin..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Prisma - alustan erot nelivetomalleihin?
Katselin Delta Integralen takatuentaa tarkemmin niin tottakai nelivedossahan takaiskari on paljon lyhyempi kun se kiinnittyy ylemmäs vetoakselin takia. Etuvedon takaiskari kun menee sinne pitkälle alapultille asti suoraan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.