Autossa siis vakio 1.3. Kysymys, onko Ritmon 1.5 laatikko liian isosti välitetty mun 1.3 3p?
:O
Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
Re: Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
Kyllä se jaksaa kulkea 1.5 Ritmon välityksillä, ainakin nopeasti katsottuna 1.1 ja 1.5 Ritmojen luokitustodistuksissa on samat välitykset, viestin lopussa pariin linkit, tuolta niitä voi kaivella lisää...
Ritmon 1.5 tarjoaa ainakin pari erilaista laatikkoa, kun niitä oli tripoideilla ja laippavetareilla, olikohan Ritmoa loppuvaiheessa vielä kaksivipuisella sifterilläkkin?
https://historicdb.fia.com/car/fiat-rit ... -138-a23-0
https://historicdb.fia.com/car/fiat-ritmo-60-l-138-3
https://historicdb.fia.com/car/fiat-ritmo-65-l-138-a13
Ritmon 1.5 tarjoaa ainakin pari erilaista laatikkoa, kun niitä oli tripoideilla ja laippavetareilla, olikohan Ritmoa loppuvaiheessa vielä kaksivipuisella sifterilläkkin?
https://historicdb.fia.com/car/fiat-rit ... -138-a23-0
https://historicdb.fia.com/car/fiat-ritmo-60-l-138-3
https://historicdb.fia.com/car/fiat-ritmo-65-l-138-a13
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
Oman käsityksen mukaan noissa on eri välityksiä. Oletettavasti 3P:ssä on yhdellä alapuolisella tangolla vaihteensiirto? Moinen laatikko minkä omaan kasiin löysin on mallia aavikko. Kelaa jo 4:lla noin 200 vauhtia. Toki konekin kiertää vähän enempi mitä vakio, muttei mitään 8 k kuitenkaan. Tuo oma laatikko oli romiksen kautta kiertänyt, joten ei täyttä varmuutta minkä se on, mutta arvaus oli Delta. Kuitenkin taisi olla, että tuolla vaihteensiirrolla olevia 5-lovisia oli vain Ritmo/Delta eikä kovin montaa vuotta.
Normi kasissahan vakaaja on aika ahdas laatikon pään kanssa. 3P:ssä taitaa olla reaktiotangot, joten mahtunee paremmin. Kannattanee kuitenkin joustot tsekata.
Normi kasissahan vakaaja on aika ahdas laatikon pään kanssa. 3P:ssä taitaa olla reaktiotangot, joten mahtunee paremmin. Kannattanee kuitenkin joustot tsekata.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
Sohon laatikossa taisi vaihdevälitykset olla aina samat mutta perävälityksissä eroa. Pikkukoneinen on tiheimmällä perällä, ja isokoneisin taas harvimmalla. Ja se kaksivipuinen shifteri ei vaikuta Ritmossa asiaan, samanlainen kiinnitys on siinäkin vaihdelaatikkoon. Unoissa tuli sitten niissä muutoksia, ei mielestäni missään Ritmossa/Regatassa. Eli sellaisen laatikon voi laittaa Kasin vaihteensiirtoon. Harvemmin tulee enää Soho-koneisesta laippavetarilaatikko vastaan. Alkupään 75:nen oli sellaisella mutta myöhemmissä (I-korisessa) oli jo tripoidit. TC:ssä sitten taas laippavetarit, mutta kytkinkopan pulttijako ei sovi Sohoon joten ei sotketa niitä sen enempää tähän.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
Kiitos ja vastaus mulla veny! Sry!
Siis 2-tankonenkin sopii mulle? Mulla on se 1-tankonen vakiona siin.
Siis 2-tankonenkin sopii mulle? Mulla on se 1-tankonen vakiona siin.
Re: Fiiu 3p 1.3 ja vlaatikon vaihto 4lovi -5lovi, apuja
2-tankoisen kanssa tarvitset varmaan myös tangot ja kepin uudemmasta autosta.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76