Merkkiliikkeen kampanjointia..........
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Tuollainen kursiivilla tuossa alla oleva putkahti silmille; ensin kuulin asiasta, sitten piti käydä itse Deltan sivuja selailemassa. Muutama päivä sitten kävin merkkiliikkeen kanssa pienen palaverinkin, kuulumisia kyselemässä, ja silloin jo tuli esille, että uusien (henkilö?)autojen saanti on vaikeutunut. Tuolla toisaallahan jo eri otsikossa täällä samalla foorumilla todettiin, että Tipo on kokonaan jäänyt pois mallistosta, joten kyllä tässä jotain mielleyhtymiä juolahtaa........
Ajankohtaiset Fiat-huipputarjoukset
Hyvitämme 2 000 € autosta kuin autosta, vaihtaessasi uuteen Fiat 500 Hybrid Italia -malliin. Tarjous koskee rajattua erää autoja, ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin.
Kun ostat Fiat e-Ducaton, saat Fiat 500 kaupan päälle! Tarjous voimassa Deltan hyötyajoneuvocenterin avajaisten kunniaksi. Tarjous koskee rajattua erää e-Ducatoja ja Fiat 500 Hybrid -mallia, joten toimithan ripeästi.
Mitä ajattelette, merkkiharrastajina? Maalaamatta sarvipäätä seinille: Tipo jätetty pois, "viissatasia" jaetaan sekä kovalla tarjouksella vaihtotuotteena (kuten Punton 2b-sarjaa parikymmentä vuotta sitten) että "kaupantekiäisinä" -> maahantuontiko on (taas) vaakalaudalla?!?!
Ajankohtaiset Fiat-huipputarjoukset
Hyvitämme 2 000 € autosta kuin autosta, vaihtaessasi uuteen Fiat 500 Hybrid Italia -malliin. Tarjous koskee rajattua erää autoja, ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin.
Kun ostat Fiat e-Ducaton, saat Fiat 500 kaupan päälle! Tarjous voimassa Deltan hyötyajoneuvocenterin avajaisten kunniaksi. Tarjous koskee rajattua erää e-Ducatoja ja Fiat 500 Hybrid -mallia, joten toimithan ripeästi.
Mitä ajattelette, merkkiharrastajina? Maalaamatta sarvipäätä seinille: Tipo jätetty pois, "viissatasia" jaetaan sekä kovalla tarjouksella vaihtotuotteena (kuten Punton 2b-sarjaa parikymmentä vuotta sitten) että "kaupantekiäisinä" -> maahantuontiko on (taas) vaakalaudalla?!?!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
En ihmettelisi, vaikka samanlaista kampanjointia olisi muuallakin kuin Suomessa.
Häviää koko merkki.
Häviää koko merkki.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Klassisen huijauksen tapaan, tehdään kiireen tuntu:
Hybridi on täysin ääliömäinen välivaihe. Akulla pääset max 50 km ja loput bensalla. Paikallisessa ostoshelvetissä voit käydä asuessasi kehä3:n sisäpuolella ilman bensakuluja. Kotosalla auto töpseliin jos kehä3:n sisäpuolella niitä asukkailla on. Bensalla on sähkö tehtävä. Autossa painona bensamoottorin lisäksi sähkömoottori(t) ja akut. Huoltotarpeet molemmille tekniikoille.
Taitaa olla niin että tehdas, maahantuoja ja myyjät haluavat päästä hybridistä eroon, kun ostajia tuskin on. Täyssähköversio on markkinoilla.
500 hybridimallista en löytänyt teknisiä tietoja. Ajomatka sähköllä kiinnostaisi. Tyypillisesti noin 50 km.Tarjous koskee rajattua erää e-Ducatoja ja Fiat 500 Hybrid -mallia, joten toimithan ripeästi.
Hybridi on täysin ääliömäinen välivaihe. Akulla pääset max 50 km ja loput bensalla. Paikallisessa ostoshelvetissä voit käydä asuessasi kehä3:n sisäpuolella ilman bensakuluja. Kotosalla auto töpseliin jos kehä3:n sisäpuolella niitä asukkailla on. Bensalla on sähkö tehtävä. Autossa painona bensamoottorin lisäksi sähkömoottori(t) ja akut. Huoltotarpeet molemmille tekniikoille.
Taitaa olla niin että tehdas, maahantuoja ja myyjät haluavat päästä hybridistä eroon, kun ostajia tuskin on. Täyssähköversio on markkinoilla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Tuossahan on apukuskin penkin alla pieni mopon akku. 3,6 kW laturi/moottoriyhdistelmä avustaa hihnan välityksellä kiihdytyksessä. En oo varma, mutta saattaa toimia starttimoottorina stop/start -toiminnossa myös.
Akun sähköllä ei siis pääse ajamaan ollenkaan, eikä akusta taida riittää pitkään motariramppikiihdytykseenkään voimaa pitkäksi aikaa.
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Toivottavasti Kukaan ei haksahda tuohon.....Kusetukseen ......
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Ne on näitä viherkriisi hömpötyksiä, kun kaikkien automerkkien täytyy väkisin tehdä hybridejä että ilmasto pakotteet täyttyy.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
500 on kevythybridi, eli sähköllä annetaan lisätehoa. Ei kovin vaikuttava, mutta ehkä kokonaisuutena järkevämpi, kuin toyotan "itselataava" (aina tulee vähän oksennusta suuhun, kun tuon kuulee), kun ei ole lähellekään niin paljon ylimääräistä painoa mukana. Kun akku ladataan jarrutusenergialla, voi tuolla kaupunkiajossa jotain säästääkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Tuollaiset Moottori-lehden artikkelit bongasin "kevythybridistä" kolmen vuoden takaa. Omassa tiedossa ei ole oikein omistajakokemuksia tuosta konstruktiosta, olisi mielenkiintoista kuulla (nimim. "ykskuutosella" taisi olla toisaalla tuolla Fiat-keskustelussa 500X, sieltä odottelen innolla kokemusta!). Onhan näissä vähän sellainen "viherhuljuttelun" maku, mutta liekö yksinkertaisuudessaan periaatteessa juuri kaupunkihuristeluun perusteltu. Kuten Luigi edellä totesi, ja jälkimmäinen artikkeli etenkin totesi, voipi käytännössä jopa toimiakin:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/fia ... ybrideina/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... upungissa/
Muutenkin tuosta Firefly-tekniikasta soisi kuulevansa jostain lisää, Suomessa on tainnut mennä autolehdistössä lähes läpi sormien........
EDIT: Sen verran vielä katselin tilannetta, että Delta näyttää tarjoavan lähtöhinnaksi 17990 (ja siitä pois tuo 2000€), mutta Rinta-Jouppi, joka osti taannoin jo jonkinlaisen "oman erän" Fiateja, myy samaa autoa 15300€ (jos siis enää on yksilöitä tarjolla, ainakin JKL:n liikkeestä näytti olevan kaikki myyty). Voi tietenkin varustelussa olla eroja, en vertaillut
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/fia ... ybrideina/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... upungissa/
Muutenkin tuosta Firefly-tekniikasta soisi kuulevansa jostain lisää, Suomessa on tainnut mennä autolehdistössä lähes läpi sormien........
EDIT: Sen verran vielä katselin tilannetta, että Delta näyttää tarjoavan lähtöhinnaksi 17990 (ja siitä pois tuo 2000€), mutta Rinta-Jouppi, joka osti taannoin jo jonkinlaisen "oman erän" Fiateja, myy samaa autoa 15300€ (jos siis enää on yksilöitä tarjolla, ainakin JKL:n liikkeestä näytti olevan kaikki myyty). Voi tietenkin varustelussa olla eroja, en vertaillut
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
toyotan itselataavasta sen verran että minä olen ainakin tyytyväinen rav4 kulutus 2,5L mootorilla kesäkelissä 4,8L satasella ja talvella 6,5L satasella.
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Itselataavan vastenmielisyydellä tarkoitin itse mainostermiä, en autoa.
Uusi 500C kevythybridi oli rouvalla vaihtoehtona, mutta kun suorituskykyäkin kaivattiin, niin valikoitui sitten 3-vuotias 105hv TwinAir. Se on siinä mielessä vastakohta tuolle alemmassa artikkelissa olevalle koeajolle, että isommissa nopeuksissa ei tarvitse olla jaloissa, vaikka eihän noilla tehoilla mikään raketti ollakaan.
Merkin katoamisesta sen verran, että käsittääkseni Ruotsissa Fiatia myydään kohtalaisesti (paremmin, kuin täällä, mihin ei tietysti paljon tarvita), ja 2022 Euroopan neljänneksi myydyin sähköauto oli Fiat 500e, myyntiä rajoittavana tekijänä oli komponenttipula. Loppuvuodesta näkyi säännöllisesti kiikkuvan kolmen myydyimmän joukossa, vaikka hintaero esim. Teslan 3:een ei ole kummoinen. Polttomoottorisista 500 oli niinikään Euroopan nelonen, Panda sijalla 20. Fiatin ongelmana on, että Euroopassa juuri muut kuin 500 ei oikein vedä myyntiä. Toisaalta Stellantis-konsernin myydyin merkki vuonna 2022 oli Fiat. Suosiota on Brasiliassa ja Turkissa, joissa Italian ohella oli markkinajohtaja.
Uusi 500C kevythybridi oli rouvalla vaihtoehtona, mutta kun suorituskykyäkin kaivattiin, niin valikoitui sitten 3-vuotias 105hv TwinAir. Se on siinä mielessä vastakohta tuolle alemmassa artikkelissa olevalle koeajolle, että isommissa nopeuksissa ei tarvitse olla jaloissa, vaikka eihän noilla tehoilla mikään raketti ollakaan.
Merkin katoamisesta sen verran, että käsittääkseni Ruotsissa Fiatia myydään kohtalaisesti (paremmin, kuin täällä, mihin ei tietysti paljon tarvita), ja 2022 Euroopan neljänneksi myydyin sähköauto oli Fiat 500e, myyntiä rajoittavana tekijänä oli komponenttipula. Loppuvuodesta näkyi säännöllisesti kiikkuvan kolmen myydyimmän joukossa, vaikka hintaero esim. Teslan 3:een ei ole kummoinen. Polttomoottorisista 500 oli niinikään Euroopan nelonen, Panda sijalla 20. Fiatin ongelmana on, että Euroopassa juuri muut kuin 500 ei oikein vedä myyntiä. Toisaalta Stellantis-konsernin myydyin merkki vuonna 2022 oli Fiat. Suosiota on Brasiliassa ja Turkissa, joissa Italian ohella oli markkinajohtaja.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Pminettiä kompaten: RAV 4 awd 15kk ja 73 tkm. Keskikulutus aika tarkkaan 5,5 l/100 km. Ilman suurempaa hehkutusta täytyy todetan Toyotan hallitsevan energian talteenoton varsin hyvin. Samoin Atkinson-moottorin käytön ja portaattoman voimansiirron.
Olisi kiva päästä kokeilemaan diesel-hybridiä pidemmän aikaa, mutta tuntuu vain Mersu niitä valmistavan.
Olisi kiva päästä kokeilemaan diesel-hybridiä pidemmän aikaa, mutta tuntuu vain Mersu niitä valmistavan.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Tuohon edelliseen "VTO":n pohdintaan dieselhybrideistä olisi kyllä mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia. Meillä vaan taitaa sen perinteisen käyttövoimaveron suhteen olla tilanne, että kysyntä on ollut melko pientä, kun autojen kokonaispainot karkaavat. Pakuiksi rekisteröidyissä tilanne tietenkin tasoittuu jonkin verran, joten jokin isompi Mersu osuisi tuohon, mutta silti erittäin niukka lienee tarjonta ylipäätään. Konsernimme toisilla merkeillä näitä on kyllä ollut henkilöautopuolellakin: joskus aina tuumin, että Citikan DS-viitosta dieselhybridinä pitäisi päästä kokeilemaan. Nythän toki valmistus taitaa olla jo lopetettu, mutta autohan periaatteessa oli hybridinä aina vielä nelivetoinenkin, joten talvea ajatellen teoriassa hyvä konsepti. Muistelen kuitenkin, että tavaratilassa oli aikamoinen "syöttökumpu" (tai pikemminkin niin, että sinänsä tasainen lattia nousee takapuskurin yläreunan tasalle ja tila jää varsin matalaksi/pieneksi), akku/takavetopaketin takia. Onkohan kenelläkään täällä foorumilla kokemusta (nimim. Huikko citikkamiehenäkin tässä oitis juolahtaa mieleen.........) noista PSA-dieselhybrideistä?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Merkkiliikkeen kampanjointia..........
Alfabbs:n puolella nimimerkillä Garmund on pösö tuollaisella hybridi-tekniikalla ja on kirjoitellut jonkin verran kokemuksistaan sinne.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"