MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
asko56
Viestit: 83
Liittynyt: 25.07.2021 17:20

MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja asko56 »

Auto FIAT PUNTO 1.2 vm 2008 . Kuuluuko autoon MOOTTORIIN POHJAPANSSARI onko ollut alunperin uutena vai onko poistettu? Pysyisi moottori puhtaampana tällä hetkellä öljypohjassa pieni reikä tihkui hiukan suojaisi paremmin esim. öljypohjaa. Öljypohja paikattu kemiallisella metallilla. Onko tarvetta vaihtaa vaihdelaatikkooon oljyt ajettu 150 tkm? Vaihdan kyllä öljypohjan jossain vaiheessa.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja stella »

Pohjapanssarista en osaa sanoa, että onko kaikissa ollut alunperin, mutta tuosta vaihdelaatikon öljynvaihdosta, niin tottakai ne pitää vaihtaa, eli jos ei ole vielä kertaakaan vaihdettu, niin nyt hetimiten vaihtoon :thumb: .....Eiköhän näihin saa noita pohjapanssareitakin vielä uutenaan, joten kannattaahan se hommata jokatapauksessa.....Ainakin sellasesta liikkeestä, kuin ALVADI luulis löytyvän, ja myös toinen paikka mistä kannattaa katsoa, niin NIMARK 8-)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja tare »

Piti jotain pansarista sanoa ja sanonkin. Minulla on tämä uudempi Bravo vuosimallia 2010. Eli heinäkuussa 2010. Minulla on kitkarenkaissa myös rengas 225x45x17. Tuskin se tuo autoani alaspäin mutta pohjan osat raapivat jatkuvasti jäävallin keskeltä. Siksi ajankin "pahoissa" paikoissa jäävallien päällä.

Kävin tänään katsastuksessa. Tottakai tulin ihmettelemään autoni pohjaa katsastuksessa. Pelkäsin auton pohjan olenvan rikki. Vielä mitä. Pohja oli täysin virheetön. Kuin uusi! Vain muoviosat olivat osuneet jäähän. Autolla on ajettu nyt hieman alle 79000 km. Heinäkuussa tulee autolle ikää jo 13 vuotta. Vaihteisto on Todella upea Magneti marellin CFC-300, eli Dualogic. Tykkään tästä.

Autoni meni tänäänkin läpi katsastuksesta ilman mitään huomautusta, kuten aina aikaisemminkin on mennyt. En tehnyt mitään Bravolle. Ajoin suoraan katsastukseen. Noin puoli tuntia piti odottaa.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja tare »

Kun vertaan viimevuoden paperiin, niin tähän uuteen oli tullut uusi sarake: Siinä lukee: Pyörät lukkiutuivat dynamometrillä. Käytetty mittalaite JDY2.
3.0 kN/ 2.8 kN taakse.

Mittaako tämä laite jotain ABS-jarrutuksen voimaa? Vai mitä se mittaa? Katsastuksessa käytettiin myös erittäin korkeita kierroksia tyhjäkäynnillä. No ei ehkä rajoitinta päin, mutta todella lähelle oli. Onko normaalia?

No itse en osta mitään pohjapanssaria autooni. Siitä tulisi sitten vieläkin matalampi. Nykyisellä mennään :D
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
mauricio
Viestit: 667
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja mauricio »

Pyörät luistavat rullilla ja sen vuoksi enempää ei voi mitata. Sitä se vissiin tarkottaa.

Tulos on hyvä, eroa ei ole paljon.

Pohjapanssari ei madalla autoa. Kyllä minä laittaisin, mutta eipähän ole edessä.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Minulla on kahdessa autossa panssari, toisessa ns. "mukapanssari" 2mm alumiinia, toisessa ihan oikea teräspanssari. Molemmista olen ajanut öljypohjan *****si, kun sopiva kivi on löytänyt tiensä panssarissa olleesta tuuletusreiästä. Lopuista 14:sta autosta ilman panssaria on mennyt öljypohja vain yhdestä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin