MOOTTORIN POHJAPANSSARI
MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Auto FIAT PUNTO 1.2 vm 2008 . Kuuluuko autoon MOOTTORIIN POHJAPANSSARI onko ollut alunperin uutena vai onko poistettu? Pysyisi moottori puhtaampana tällä hetkellä öljypohjassa pieni reikä tihkui hiukan suojaisi paremmin esim. öljypohjaa. Öljypohja paikattu kemiallisella metallilla. Onko tarvetta vaihtaa vaihdelaatikkooon oljyt ajettu 150 tkm? Vaihdan kyllä öljypohjan jossain vaiheessa.
Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Pohjapanssarista en osaa sanoa, että onko kaikissa ollut alunperin, mutta tuosta vaihdelaatikon öljynvaihdosta, niin tottakai ne pitää vaihtaa, eli jos ei ole vielä kertaakaan vaihdettu, niin nyt hetimiten vaihtoon .....Eiköhän näihin saa noita pohjapanssareitakin vielä uutenaan, joten kannattaahan se hommata jokatapauksessa.....Ainakin sellasesta liikkeestä, kuin ALVADI luulis löytyvän, ja myös toinen paikka mistä kannattaa katsoa, niin NIMARK
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Piti jotain pansarista sanoa ja sanonkin. Minulla on tämä uudempi Bravo vuosimallia 2010. Eli heinäkuussa 2010. Minulla on kitkarenkaissa myös rengas 225x45x17. Tuskin se tuo autoani alaspäin mutta pohjan osat raapivat jatkuvasti jäävallin keskeltä. Siksi ajankin "pahoissa" paikoissa jäävallien päällä.
Kävin tänään katsastuksessa. Tottakai tulin ihmettelemään autoni pohjaa katsastuksessa. Pelkäsin auton pohjan olenvan rikki. Vielä mitä. Pohja oli täysin virheetön. Kuin uusi! Vain muoviosat olivat osuneet jäähän. Autolla on ajettu nyt hieman alle 79000 km. Heinäkuussa tulee autolle ikää jo 13 vuotta. Vaihteisto on Todella upea Magneti marellin CFC-300, eli Dualogic. Tykkään tästä.
Autoni meni tänäänkin läpi katsastuksesta ilman mitään huomautusta, kuten aina aikaisemminkin on mennyt. En tehnyt mitään Bravolle. Ajoin suoraan katsastukseen. Noin puoli tuntia piti odottaa.
Kävin tänään katsastuksessa. Tottakai tulin ihmettelemään autoni pohjaa katsastuksessa. Pelkäsin auton pohjan olenvan rikki. Vielä mitä. Pohja oli täysin virheetön. Kuin uusi! Vain muoviosat olivat osuneet jäähän. Autolla on ajettu nyt hieman alle 79000 km. Heinäkuussa tulee autolle ikää jo 13 vuotta. Vaihteisto on Todella upea Magneti marellin CFC-300, eli Dualogic. Tykkään tästä.
Autoni meni tänäänkin läpi katsastuksesta ilman mitään huomautusta, kuten aina aikaisemminkin on mennyt. En tehnyt mitään Bravolle. Ajoin suoraan katsastukseen. Noin puoli tuntia piti odottaa.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Kun vertaan viimevuoden paperiin, niin tähän uuteen oli tullut uusi sarake: Siinä lukee: Pyörät lukkiutuivat dynamometrillä. Käytetty mittalaite JDY2.
3.0 kN/ 2.8 kN taakse.
Mittaako tämä laite jotain ABS-jarrutuksen voimaa? Vai mitä se mittaa? Katsastuksessa käytettiin myös erittäin korkeita kierroksia tyhjäkäynnillä. No ei ehkä rajoitinta päin, mutta todella lähelle oli. Onko normaalia?
No itse en osta mitään pohjapanssaria autooni. Siitä tulisi sitten vieläkin matalampi. Nykyisellä mennään
3.0 kN/ 2.8 kN taakse.
Mittaako tämä laite jotain ABS-jarrutuksen voimaa? Vai mitä se mittaa? Katsastuksessa käytettiin myös erittäin korkeita kierroksia tyhjäkäynnillä. No ei ehkä rajoitinta päin, mutta todella lähelle oli. Onko normaalia?
No itse en osta mitään pohjapanssaria autooni. Siitä tulisi sitten vieläkin matalampi. Nykyisellä mennään
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Pyörät luistavat rullilla ja sen vuoksi enempää ei voi mitata. Sitä se vissiin tarkottaa.
Tulos on hyvä, eroa ei ole paljon.
Pohjapanssari ei madalla autoa. Kyllä minä laittaisin, mutta eipähän ole edessä.
Tulos on hyvä, eroa ei ole paljon.
Pohjapanssari ei madalla autoa. Kyllä minä laittaisin, mutta eipähän ole edessä.
Re: MOOTTORIN POHJAPANSSARI
Minulla on kahdessa autossa panssari, toisessa ns. "mukapanssari" 2mm alumiinia, toisessa ihan oikea teräspanssari. Molemmista olen ajanut öljypohjan *****si, kun sopiva kivi on löytänyt tiensä panssarissa olleesta tuuletusreiästä. Lopuista 14:sta autosta ilman panssaria on mennyt öljypohja vain yhdestä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net