Ritmo"palapeli"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Ja tuohon sämpyn kysymykseen vaihteistokeskustelun siirtämiseksi....Antaa vaan olla tässä :thumb: Paljon tullut tietoa ja tästähän sen helposti löytää kun tarvii.
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Ritmo alkas oleen hitsattu.1500 moottori löytyi ja kaupat sovittu.Kunhan ehtii hakemaan.Ja muutenkin kaikki puuttuvat osat ois kasassa.Ritmo hetkeksi sivuun ja seuraavaksi huomiota mirafiori "raadoille" :mrgreen: Siis rojekteille....Purku aloitettu ja näyttäs että hitsattavaa on vähintäänkin riittävästi :lol: Toki löyty positiivisiakin yllätyksiä.
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

[img][/img ]Pohjaakin oli vähän jäljellä :lol:
Liitteet
IMG_20230318_203746_210.jpg
IMG_20230318_203746_210.jpg (117.73 KiB) Katsottu 402 kertaa
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuli toiselle asiakkaalle käytyä jotenkuten läpi varastosta löytyvä yksi kuutiometri Ritmon osia (pääasiassa mk1) ja tein niistä kuvakansion.

https://www.flickr.com/photos/56981676@ ... 0306748781

Ajattelin ihan vaan mainostaa että noita saa katsella ja kysellä jos näkyy jotain mille voisi olla tarvetta. Voi olla etten koskaan saa noita käytyä yksitellen läpi, saati laitettua kauppaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
juhanip
Viestit: 18
Liittynyt: 14.08.2022 16:18

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja juhanip »

Kyllähän tuosta heti löyty tarpeellista osaa...Minäpä vielä tutkailen mitä vois tarvia ja ilmottelen.
Avatar
mikah
Viestit: 1074
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ritmo"palapeli"

Viesti Kirjoittaja mikah »

-HH- kirjoitti: 10.11.2022 23:38
Mk1 75 Ritmosa on myös tripoideilla, eli siinä voi olla kumpi tahansa rasia. Oma ymmärrys on että alkupään oli laipoilla, ja saattaa tuo ihan luokittelun takia on tehty🤔. Tuo 75 Ritmo kun tuntuu olevan kovin reilusti saaneen erilaista osaa luokittelussa.
Pakko vanhaan viestiin senverran kommentoida, että 1,5:set ykköskoppaiset Ritmot oli laippa vetareilla, mutta S75 oli tripoideilla. S75 on siis 1,3:nen 75 heppainen. Joskus -90 luvun alussa haettiin Venetmäen Erikltä (MB-purkaamo E. Venetmäki) Metsäkansasta pari saksantuonti Ritmon nokkaa tekniikkoineen, ja toinen oli S75 ja toinen 75CL. S75 oli tripoideilla, ja muutenkin aika eri kun normi Ritmo. Kojelauta oli saman tyylinen kun MK2 Abarth Ritmossa. Kojelauta ja mittaristo on vielä tallella ja samaten moottori, ja taitaa olla vaihteisokin vielä paikallaan. Keula meni kilpuriin "lievän" kivi osuman seurauksena... En ainakaan ole ikinä nähnyt 1,5 ykköskoppaisen perässä Tripoidi laatikkoa, vaikka aika monta niitä on tullut purettua, mutta kaikki on mahdollista.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Vastaa Viestiin