Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Hei viisaammat, en tiedä, onko tätä asiaa kyselty kuinka moneen kertaan, mutta voiko Fiat Bravo 1.6 16v vm-99 lukea vikakoodit ja jos voi, niin miten ja missä on pistoke? Kyseessä ei ole oma autoni, mutta olen yrittänyt etsiä kyseisestä autosta pistoketta. Kiitos, jos joku osaa neuvoa.
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Ja jatkokysymys samaan autoon liittyen,mikähän autossa voisi olla vikana, kun on alkanut käymään huonosti, välillä käy kuin kolmella ja on tukkoinen, välillä on palanut sellainen ruiskun valokin. Ja niitä koodeja ei ole tosin saatu luettua.
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
vm. 1999 autossa pitäisi olla vielä ns. "3-pinninen" töpseli, josta saa ainakin moottorinohjauksen koodeja ja dataa ulos. 1.2 Bravossa se oli muistaakseni kuljettajan puoleisen iskaritolpan lähellä, semmoinen vesitiivis pistoke:
Tuon tapainen.
No millä tuota lukee? Jotkut "oikeat" lukuohjelmat saavat tuosta jotain ulos sopivilla adaptereilla, mutta luotettavimmaksi on osoittautunut MultiEcuScan (MES) ja siihen sopivat kaapelit. Itsellä on ollut ja on tälläkin hetkellä KKL-VAG COM kaapeli, joskin niiden erittäin kirjavan ja huonon laadun takia se ei läheskään aina toimi kuten kuuluisi (voi vaatia melkoista hienosäätöä MES:n kanssa, tietokoneen kanssa ja joskus on vain kokeiltava toista) ja "3-pin to OBD2" -adapteri. ELM palikalla saisi sitten enempi ulos (ainakin uudemmista), mutta markkinoilla on niin paljon piraatti-elm mokkuloita, että toimivan löytäminen on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto.
Vikakoodien lukemisesta lisää tuolta:
viewtopic.php?t=36647
Mitä nuhaisuuteen, nykimiseen ja ruiskun merkkivaloon tulee. Kun kyseessä on 1.6 16V, niin väittäisin 90% varmuudella joko puolapaketin, tulpanjohtojen ja -hattujen tai molempien olevan syypää. Kaikki vastaavat mitä itse on "joutunut" rassaamaan (vissiin neljä) ja missä on ollut nykimistä, on ollut joko puolapaketissa halkeamia (ei näy kovin helposti, kipinä hyppää niistä), johdot huonot, tulpanhatut aivan soosia tai kaikki edellämainitut. Viimeisin oli semmoinen, jossa oli nuo kaikki ja oireet olivat aina kostealla säällä läsnä. Kone kävi välillä kolmella ja välillä veti nuhaisesti, välillä toimi kuten kuuluu.
Tuon tapainen.
No millä tuota lukee? Jotkut "oikeat" lukuohjelmat saavat tuosta jotain ulos sopivilla adaptereilla, mutta luotettavimmaksi on osoittautunut MultiEcuScan (MES) ja siihen sopivat kaapelit. Itsellä on ollut ja on tälläkin hetkellä KKL-VAG COM kaapeli, joskin niiden erittäin kirjavan ja huonon laadun takia se ei läheskään aina toimi kuten kuuluisi (voi vaatia melkoista hienosäätöä MES:n kanssa, tietokoneen kanssa ja joskus on vain kokeiltava toista) ja "3-pin to OBD2" -adapteri. ELM palikalla saisi sitten enempi ulos (ainakin uudemmista), mutta markkinoilla on niin paljon piraatti-elm mokkuloita, että toimivan löytäminen on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto.
Vikakoodien lukemisesta lisää tuolta:
viewtopic.php?t=36647
Mitä nuhaisuuteen, nykimiseen ja ruiskun merkkivaloon tulee. Kun kyseessä on 1.6 16V, niin väittäisin 90% varmuudella joko puolapaketin, tulpanjohtojen ja -hattujen tai molempien olevan syypää. Kaikki vastaavat mitä itse on "joutunut" rassaamaan (vissiin neljä) ja missä on ollut nykimistä, on ollut joko puolapaketissa halkeamia (ei näy kovin helposti, kipinä hyppää niistä), johdot huonot, tulpanhatut aivan soosia tai kaikki edellämainitut. Viimeisin oli semmoinen, jossa oli nuo kaikki ja oireet olivat aina kostealla säällä läsnä. Kone kävi välillä kolmella ja välillä veti nuhaisesti, välillä toimi kuten kuuluu.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
wellu kirjoitti: ↑15.09.2022 17:44 vm. 1999 autossa pitäisi olla vielä ns. "3-pinninen" töpseli, josta saa ainakin moottorinohjauksen koodeja ja dataa ulos. 1.2 Bravossa se oli muistaakseni kuljettajan puoleisen iskaritolpan lähellä, semmoinen vesitiivis pistoke:
Tuon tapainen.
No millä tuota lukee? Jotkut "oikeat" lukuohjelmat saavat tuosta jotain ulos sopivilla adaptereilla, mutta luotettavimmaksi on osoittautunut MultiEcuScan (MES) ja siihen sopivat kaapelit. Itsellä on ollut ja on tälläkin hetkellä KKL-VAG COM kaapeli, joskin niiden erittäin kirjavan ja huonon laadun takia se ei läheskään aina toimi kuten kuuluisi (voi vaatia melkoista hienosäätöä MES:n kanssa, tietokoneen kanssa ja joskus on vain kokeiltava toista) ja "3-pin to OBD2" -adapteri. ELM palikalla saisi sitten enempi ulos (ainakin uudemmista), mutta markkinoilla on niin paljon piraatti-elm mokkuloita, että toimivan löytäminen on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto.
Vikakoodien lukemisesta lisää tuolta:
viewtopic.php?t=36647
Mitä nuhaisuuteen, nykimiseen ja ruiskun merkkivaloon tulee. Kun kyseessä on 1.6 16V, niin väittäisin 90% varmuudella joko puolapaketin, tulpanjohtojen ja -hattujen tai molempien olevan syypää. Kaikki vastaavat mitä itse on "joutunut" rassaamaan (vissiin neljä) ja missä on ollut nykimistä, on ollut joko puolapaketissa halkeamia (ei näy kovin helposti, kipinä hyppää niistä), johdot huonot, tulpanhatut aivan soosia tai kaikki edellämainitut. Viimeisin oli semmoinen, jossa oli nuo kaikki ja oireet olivat aina kostealla säällä läsnä. Kone kävi välillä kolmella ja välillä veti nuhaisesti, välillä toimi kuten kuuluu.
Kiitos asiallisesta ja selventävästä vastauksesta.
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Jep, kolmepinninen on vasemman etuiskarin tornin yhteydessä (voi olla useampi varustuksesa riippuen). Omasta 2000 1.6 bravasta meni suutin. Ne on kans yks vakiovika noissa.
Imusarjan ja akun välissä tais olla viispinninen samannäkönen liitin josta voi mitata suuttimien vastusarvot vastaako toisiaan (keskimmäinen tais olla virransyöttö kaikille?). Luettu vikakoodi kanssa antoi saman sylinterin.
Imusarjan ja akun välissä tais olla viispinninen samannäkönen liitin josta voi mitata suuttimien vastusarvot vastaako toisiaan (keskimmäinen tais olla virransyöttö kaikille?). Luettu vikakoodi kanssa antoi saman sylinterin.
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Kiitos tästäkin vinkistä.Neverth kirjoitti: ↑16.09.2022 19:10 Jep, kolmepinninen on vasemman etuiskarin tornin yhteydessä (voi olla useampi varustuksesa riippuen). Omasta 2000 1.6 bravasta meni suutin. Ne on kans yks vakiovika noissa.
Imusarjan ja akun välissä tais olla viispinninen samannäkönen liitin josta voi mitata suuttimien vastusarvot vastaako toisiaan (keskimmäinen tais olla virransyöttö kaikille?). Luettu vikakoodi kanssa antoi saman sylinterin.
Re: Fiat Bravo-99 vikakoodien luku
Ama kirjoitti: ↑17.09.2022 22:44Neverth kirjoitti: ↑16.09.2022 19:10 Jep, kolmepinninen on vasemman etuiskarin tornin yhteydessä (voi olla useampi varustuksesa riippuen). Omasta 2000 1.6 bravasta meni suutin. Ne on kans yks vakiovika noissa.
Imusarjan ja akun välissä tais olla viispinninen samannäkönen liitin josta voi mitata suuttimien vastusarvot vastaako toisiaan (keskimmäinen tais olla virransyöttö kaikille?). Luettu vikakoodi kanssa antoi saman sylinterin.
Kiitos kovasti tästä vinkistä. Vika löytyi ruiskusuuttimesta ja vastusarvot mittaamalla vika selvisi. Kiitos myös siitä neuvosta.