Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Uusi projekti painaa päälle.
Tuli hankittua tuollainen Fiorino tuolta Kouvolasta, Traktoripurkaamo museosta tarkalleen ottaen. Voisi siis sanoa että kyseessä on museoauto suoraan museosta
Kuulin autosta ohimenen Turun paikalliskahveilla ja jäin asiaa miettimään, auto oli luvattu muualle, mutta siinä tuli ongelmia ja auto vapautui minun saatavilleni. Jonkin aikaa mietittyäni kävin hakemassa auton kotiin. Nyt on tarkoitus aloittaa ja katsotaan nyt missä aikataulussa saadaan mitäkin aikaan.
Auto on ihan ok-kunnossa, lattiassa on muutama reikä ja tietysti ovissa ja konepellissä. Tuulilasin alareuna on yllättävänkin ehjä, se aina menee seiskassa. Ruosteenkukkaa on vähän jokapuolella ja maali kesii monin paikoin. Pitää maali hioa kokonaan pois ennen ylimaalaamista, kesii sattumanvaraisissa paikoissa.
Sisällä on ihan kohtuu siistiä. Penkit on eri paria kun kuskille on Stellan penkki ja hanttarille alkuperäinen, jotkin matalammat penkit tähän tulee joka tapauksessa niin ei haittaa. Virtalukko on irrotettu ja roikkuu johdoissaan. Autoon tuli avaimia useita, mutta ei sellaista joka virtalukkoon kävisi, joten se on vaihdettava. Lukko paikalleen ja muovit päälle, loppu on sisällä vain siivousta.
Moottori on lähinnä vähän likainen, toimii ihan ok, käy ja kukkuu. Ajamaan pystyy hyvin ja kytkinkin tuntuu hyvältä. Jarrut on tietenkin ihan yhdeksi puuksi ruostuneet ja menee kyllä kaikki irto-osat vaihtoon. Niin olisin tehnyt joka tapauksessa. Jarruosat on sen verran halpoja seiskaan ettei paljon kannata kikkailla.
Mitäpä siitä muuta osais kertoa, kerrotaan kun tulee mieleen. Kuvia vaan paljon niin näette minkä kanssa alan painia tällä kertaa
Yhteen viestiin pystyy näköjään liittämään vain neljä kuvaa, laitan pariin viestiin siis
Tuli hankittua tuollainen Fiorino tuolta Kouvolasta, Traktoripurkaamo museosta tarkalleen ottaen. Voisi siis sanoa että kyseessä on museoauto suoraan museosta
Kuulin autosta ohimenen Turun paikalliskahveilla ja jäin asiaa miettimään, auto oli luvattu muualle, mutta siinä tuli ongelmia ja auto vapautui minun saatavilleni. Jonkin aikaa mietittyäni kävin hakemassa auton kotiin. Nyt on tarkoitus aloittaa ja katsotaan nyt missä aikataulussa saadaan mitäkin aikaan.
Auto on ihan ok-kunnossa, lattiassa on muutama reikä ja tietysti ovissa ja konepellissä. Tuulilasin alareuna on yllättävänkin ehjä, se aina menee seiskassa. Ruosteenkukkaa on vähän jokapuolella ja maali kesii monin paikoin. Pitää maali hioa kokonaan pois ennen ylimaalaamista, kesii sattumanvaraisissa paikoissa.
Sisällä on ihan kohtuu siistiä. Penkit on eri paria kun kuskille on Stellan penkki ja hanttarille alkuperäinen, jotkin matalammat penkit tähän tulee joka tapauksessa niin ei haittaa. Virtalukko on irrotettu ja roikkuu johdoissaan. Autoon tuli avaimia useita, mutta ei sellaista joka virtalukkoon kävisi, joten se on vaihdettava. Lukko paikalleen ja muovit päälle, loppu on sisällä vain siivousta.
Moottori on lähinnä vähän likainen, toimii ihan ok, käy ja kukkuu. Ajamaan pystyy hyvin ja kytkinkin tuntuu hyvältä. Jarrut on tietenkin ihan yhdeksi puuksi ruostuneet ja menee kyllä kaikki irto-osat vaihtoon. Niin olisin tehnyt joka tapauksessa. Jarruosat on sen verran halpoja seiskaan ettei paljon kannata kikkailla.
Mitäpä siitä muuta osais kertoa, kerrotaan kun tulee mieleen. Kuvia vaan paljon niin näette minkä kanssa alan painia tällä kertaa
Yhteen viestiin pystyy näköjään liittämään vain neljä kuvaa, laitan pariin viestiin siis
- Liitteet
-
- 1 - Kotiin matkalla.jpg (71.57 KiB) Katsottu 1132 kertaa
-
- 2 - kylkikuva.jpg (104 KiB) Katsottu 1132 kertaa
-
- 3 - kuskin ikkuna.jpg (114.17 KiB) Katsottu 1132 kertaa
-
- 4 - virtalukko.jpg (121.4 KiB) Katsottu 1132 kertaa
Viimeksi muokannut hankala, 08.09.2022 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Lisää kuvia
- Liitteet
-
- 5 - sisältä.jpg (120.66 KiB) Katsottu 1131 kertaa
-
- 6 - yleiskuva.jpg (134.14 KiB) Katsottu 1131 kertaa
-
- 7 - pannuhuone.jpg (134.99 KiB) Katsottu 1131 kertaa
-
- 8 - takaosa.jpg (175.93 KiB) Katsottu 1131 kertaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Pari vielä, kunkahan paljon noita kuvia voi suoraan foorumille liittää ennen kuin tulee katto vastaan?
- Liitteet
-
- 9 - takaoven ruoste.jpg (78.09 KiB) Katsottu 1131 kertaa
-
- 10 - tavaratila.jpg (115.46 KiB) Katsottu 1131 kertaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
On se kyllä ihan p**keleen hieno!
Paljonko toi takapaksi on pitkä? Tollanen retkeilyauto olis todella röyhkeä.
Paljonko toi takapaksi on pitkä? Tollanen retkeilyauto olis todella röyhkeä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Muistaakseni tavaratila on 120cm syvä, pitää tarkistaa.
Tänään oli vuorossa tarkempia tutkimuksia auton alla, katsoin mitä siellä olisi piilossa ja kyllähän siellä oli!
Suht hyväkuntoisen ulkokuoren perusteella ajattelin ettei lattia niin paha mahda olla, vaan olin väärässä.
Nopealla tutkimuksella löytyi 12 kohtaa jotka vaativat hitsaskelua, osa tosi suuria, osa pienempiä, mutta mätää riittää.
Lisäksi hitsattavaa tulee ainakin ovista, konepellistä ja molempien etulokareiden takahelmoista. Niin ja takaovissa saattaa olla, ne vaihtuu varaosa-autosta, mutta ei nekään virheettömät ole, vaan eivät likikään niin ruosteessa kuin nykyiset.
Alla ollessa kävi myös ilmi että tankki vähän vuotaa, näyttäisi tulevan täyttöputken liitoksesta, hikoilee hieman bensaa, tiputtaa tipan päivässä maahan. Tankki on jokatapauksessa irrotettava, täyttöputken koko tienoo on ruostunut pois.
Virtalukkoa en vielä kerennyt laittaa uutta, mutta ei sillä hätä, auto on ihan ajettavissa ilmankin.
Muutama kuva joistain hitsailua odottavista paikoista:
Tänään oli vuorossa tarkempia tutkimuksia auton alla, katsoin mitä siellä olisi piilossa ja kyllähän siellä oli!
Suht hyväkuntoisen ulkokuoren perusteella ajattelin ettei lattia niin paha mahda olla, vaan olin väärässä.
Nopealla tutkimuksella löytyi 12 kohtaa jotka vaativat hitsaskelua, osa tosi suuria, osa pienempiä, mutta mätää riittää.
Lisäksi hitsattavaa tulee ainakin ovista, konepellistä ja molempien etulokareiden takahelmoista. Niin ja takaovissa saattaa olla, ne vaihtuu varaosa-autosta, mutta ei nekään virheettömät ole, vaan eivät likikään niin ruosteessa kuin nykyiset.
Alla ollessa kävi myös ilmi että tankki vähän vuotaa, näyttäisi tulevan täyttöputken liitoksesta, hikoilee hieman bensaa, tiputtaa tipan päivässä maahan. Tankki on jokatapauksessa irrotettava, täyttöputken koko tienoo on ruostunut pois.
Virtalukkoa en vielä kerennyt laittaa uutta, mutta ei sillä hätä, auto on ihan ajettavissa ilmankin.
Muutama kuva joistain hitsailua odottavista paikoista:
- Liitteet
-
- Ruoste - Kuljettajan jalkatila.jpg (140.78 KiB) Katsottu 1068 kertaa
-
- Ruoste - takapyörän takana.jpg (93.08 KiB) Katsottu 1068 kertaa
-
- Ruoste - Nostokohta.jpg (148.12 KiB) Katsottu 1068 kertaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Jos se kuskinpekki joutaa, niin voisin sen huolia. Omassa tuosta on pahasti perseen alta halki kangas.
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Se kuskinpenkki ei ole Stellasta, vaa ihan normi mk2 127:sta...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Mitens noi menee, kun minun -84 yksilössä oli kanssa ruskeat penkit, vaikka muu sisusta oli mustaa. Oletin että ne on Stellan penkit ja alkuperäiset, johtuen valmistusajankohdasta. Tämän yksilön kohdalla on vissiin just siinä rajoilla, että onko tämä ikäänkuin mk2 vai mk3. Onkos se niin, että jos vaihteensiirtäjä on kahdella (?) kepillä, tämä on mk3?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Mits se mun sulle myymä fioriino voi?
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Minultako kysyit? Tuosta on 20 vuotta, niin ei muista edes mistä se tuli. Se meni varaosiksi muihin vastaaviin, seuraavalla omistajalla. Kukaan ei sitä ostanut laitettavaksi. Pari vuottako sillä itse ajoin. Siinä oli pohja paljon parempi kuin tässä, mutta takaosan kattokoroke oli ruostunut likimain kokonaan irti, joten sitä kannattaa tässäkin projektissa tutkailla ja ehkä parempi irroitella kokonaan niin on helpompi laitella?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Se on tallessa kyllä. Se oli niin mätä lattiastaan ettei siitä enää tullut autoa, mutta tuolla se navetan vintillä on parkissa. Se saanee luovuttaa ainakin takaovensa tähän projektiin.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Pikku hiljaa auto on taas edistynyt. Paikkoja syntyy lattiaan vaihtelevaan tahtiin, mutta suurin osa on paikattu.
Jäljellä on muutama pahempi, niin kuin nyt kuskin lattia, tai se paikka missä se lattia joskus oli
Kyllä se paikattua tulee.
Pelkääjän puolella lattia oli varsin hyvä, muutama pieni reikä, meni yhdellä paikalla. Muuten oli kovaa peltiä.
Jäljellä on muutama pahempi, niin kuin nyt kuskin lattia, tai se paikka missä se lattia joskus oli
Kyllä se paikattua tulee.
Pelkääjän puolella lattia oli varsin hyvä, muutama pieni reikä, meni yhdellä paikalla. Muuten oli kovaa peltiä.
- Liitteet
-
- Paikkaa syntyy.jpg (141.65 KiB) Katsottu 713 kertaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Pikkuhiljaa etenee, paikattavat kohdat vähenee.
Kuskin jalkatila on niin mätä että se on uusittava kokonaan ja siihen hommasinkin millin peltiä, tulee kova kotelo
Tuon jalkatilan jälkeen on sitten vuorossa tankin irroitus, vähän vuotaa täyttöputken liitos, hikoilee bensaa läpi.
Ja tietysti koko täyttöputken seutu on ruostunut pois.
Millin pellistä kun takoo paloja niin kyllä pitäs kestää isältä tyttärelle
Kuskin jalkatila on niin mätä että se on uusittava kokonaan ja siihen hommasinkin millin peltiä, tulee kova kotelo
Tuon jalkatilan jälkeen on sitten vuorossa tankin irroitus, vähän vuotaa täyttöputken liitos, hikoilee bensaa läpi.
Ja tietysti koko täyttöputken seutu on ruostunut pois.
Millin pellistä kun takoo paloja niin kyllä pitäs kestää isältä tyttärelle
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Fiorino -82, Pelastetaan pikkupaku
Fiorino on seissyt nyt joitain päiviä nosturilla, ei vain aika riitä joka paikkaan. Luovuttamisesta ei ole kyse kuitenkaan. Tuli vain toisen projektin kanssa ylimääräisiä kuvioita ja pitkä reissu edessä sille.
On pari pahaa paikkaa vielä jäljellä, peltiä on ja motivaatiota ja aikaa kerätään.
Tankki pitää pudottaa pois että pääsee pahimpaan paikkaan käsiksi, mutta se olisi irroitettava kuitenkin kun tuo pahalainen vuotaa.
Se vuotaa joko täyttöputken liitoksesta tai heti sen läheltä, mutta onneksi on varakappale jos tuo osoittautuu hankalaksi. Vuoto ei ole suuri, hikoilee bensaa läpi niin että viikossa tipan tiputtaa.
Tankissa on bensaa, mutten tiedä yhtään kuinka paljon, koska virtaavainta ei ole että sais virrat päälle ja näkisi mitä mittari näyttää.
On pari pahaa paikkaa vielä jäljellä, peltiä on ja motivaatiota ja aikaa kerätään.
Tankki pitää pudottaa pois että pääsee pahimpaan paikkaan käsiksi, mutta se olisi irroitettava kuitenkin kun tuo pahalainen vuotaa.
Se vuotaa joko täyttöputken liitoksesta tai heti sen läheltä, mutta onneksi on varakappale jos tuo osoittautuu hankalaksi. Vuoto ei ole suuri, hikoilee bensaa läpi niin että viikossa tipan tiputtaa.
Tankissa on bensaa, mutten tiedä yhtään kuinka paljon, koska virtaavainta ei ole että sais virrat päälle ja näkisi mitä mittari näyttää.
Kaikki on aina vaikeeta!