Aiheutuuko Ducato 2020 euro 6 akun vaihdosta jotain lisätoimenpiteitä (koodausta tms.) ?
Voiko akkuun laittaa päävirtakatkaisimen vai sekoaako systeemi jos katkaisee virran tästä ?
Ducaton akun akun vaihto
Re: Ducaton akun akun vaihto
On suositeltavaa syöttää virtaa vaihtoehtoista reittiä, jos aikoo vaihtaa akun. Erilaiset oppivat järjestelmät voi tuottaa ainakin alkuun ongelmia, voi jopa jokin laite tippua pois linjoilta.
En siis ole asiantuntija, mutta tuollainen on käsitys. Ei missään nimessä päävirtakatkaisijaa enää nykyautoon, tai sitten pitää laittaa sille pysyvä ohitus esimerkiksi 4A sulakkeella varustetulla johdolla, jolloin katkaisijan tarkoitus hiukan pettää. Tällöin ei sitten saa unohtaa kääntää katkaisijaa takaisin päälle ennen starttia..
Jos auto seisoo pidempään, ylläpitolaturia kehiin. Jos autossa on erillinen matkailuauton hupiakku niin siihen väliin voi laittaa katkaisijan tai kontaktorin.
En siis ole asiantuntija, mutta tuollainen on käsitys. Ei missään nimessä päävirtakatkaisijaa enää nykyautoon, tai sitten pitää laittaa sille pysyvä ohitus esimerkiksi 4A sulakkeella varustetulla johdolla, jolloin katkaisijan tarkoitus hiukan pettää. Tällöin ei sitten saa unohtaa kääntää katkaisijaa takaisin päälle ennen starttia..
Jos auto seisoo pidempään, ylläpitolaturia kehiin. Jos autossa on erillinen matkailuauton hupiakku niin siihen väliin voi laittaa katkaisijan tai kontaktorin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Ducaton akun akun vaihto
AD-Blue systeemi on se, joka ensimmäisenä tuo ongelmia jos auto on virrattomana. Sammuttamisen jälkeen pumpaa putket tyhjiksi, ettei urea kiteydy putkiin. Autoissa, joissa on pakollisena päävirtakatkaisija (ADR-varustus) on usein tarra katkaisemen luona jotenkin tähän tyyliin "sammuttamisen jälkeen odota 15 ennen päävirran katkaisemista."