127 vetoakseli
127 vetoakseli
Mitäs nyt keksis avuksi kun seiskan vetari kulahtanut eikä pidä uusi kumi loota öljyjä sisällä ?
Atf ainakin tipottaa vasemmalta pihalle.... Jaa miks tuo öljy? Tekohengittää jokseenkin kulunutta lootaa. Pienen testiajelun kokemuksella korahtelee huomattavasti vähemmän vaihtaessa. Ja en oo uutta ostamassa....
Atf ainakin tipottaa vasemmalta pihalle.... Jaa miks tuo öljy? Tekohengittää jokseenkin kulunutta lootaa. Pienen testiajelun kokemuksella korahtelee huomattavasti vähemmän vaihtaessa. Ja en oo uutta ostamassa....
Re: 127 vetoakseli
Auttaisiko kulahtaneeseen(stefan) kohtaan vetää jokin skordari. Esim pyörän sisuskumista.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 127 vetoakseli
Jos vanhan kumin vaurio on suht koht pieni ja "haitarin" pohjalla/sivulla, niin erittäin hyvällä menestyksellä ja siististi noita on korjattu mm. LiquiSole-kuminkorjausliimalla - jopa aivan paikallaan autossa. Erityisen huolellinen puhdistus vaan haitarissa olevan viillon eri puolilta eli liuottimilla rasva pois, sitten antaa kunnolla kuivua. Paikka runsaalla liimatyynyllä sitten siihen päälle, mielellään niin, että liima tekee vaikka ohuen renkaan haitarin pohjalla koko kumi kiertäen, jolloin kuivuesa syntyy kestävä liitos. Kuivumista kannattaa nopeuttaa alkuun vaikka vanhalla halogeenilampulla säteilyn avulla lämmittämällä sekä pyörittelemällä vetaria, kunnes liima selvästi jämäköityy. Lopuksi sitten korjattu paksumpi liimatyynyn/vaurion kohta vetaria kiertämällä yläsuuntaan ja antaapa kuivua yön yli. Kestää kyllä ajot kesät talvet.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: 127 vetoakseli
Ilmeisesti tuossa ekassa viestissä tarkoitetaan, että se öljyvuoto on siinäkohtaa, mistä vetoakseli menee suojakumin sisään...eli akseli on kulunut, joten uusikaan kumi ei pidä tuosta kohtaa....tämähän on vähän niinkuin tyyppivika näissä, joissa ei suojakumi pyöri vetarin kanssa.
Etsisin parempikuntoisen vetoakselin tuohon
Etsisin parempikuntoisen vetoakselin tuohon
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 21.11.2008 15:19
Re: 127 vetoakseli
Jyväskylän Hankkijan aikoina sain sieltä vinkin laittaa siihen kumitötteröön kaksi stefaa peräkkäin,jolloin ainakin toinen oli vähemmän kuluneella kohdalla.Se toinen ei mennyt kokonaan piiloon,mutta pysyi kuitenkin paikallaan.Kannattaa kokeilla.
Re: 127 vetoakseli
Kaivelin roskiksesta vanhat kumit. Askartelen niistä tuohon tupla tai tripla stefat. Luulis pysyvän litkut sisällä.
Kiitos vastauksista.
Kiitos vastauksista.
Re: 127 vetoakseli
Tai sitten vaihtaa sen stefan millin pienempään.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 vetoakseli
Tai lyhentää stefan jousta aavustuksen.
Siellä stefan huulen sisällä on siis jousi. Aukeaa kiertämällä (päistään ruuvattu yhteen = silmukka), sitten suorana näpsäisee pienen pätkän (luokkaa 2mm ) pois.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 127 vetoakseli
Jos siinä vetarissa on selvä ura niin migillä täyteen ja sorvilla sileäksi. Tuskin pieni lämpö sitä akselia katkaiseen. Jos ei uraa ole, niin hiomakankaalla kiiltäväksi ja uusi kumi. Ei ne uudetkaan kumit kovin tiiviitä ole olleet.
Pakkasellahan noilla oli taipumus jäätyä kiinni akseliin ja sitten pyöriminen rikkoo kumin.
Pakkasellahan noilla oli taipumus jäätyä kiinni akseliin ja sitten pyöriminen rikkoo kumin.